Gå til innhold

Vi har grunnvann i hagen- hvordan vanne med dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at naboene sprengte i grunnfjell for noen år siden, fikk vi en svær dam nederst på vår tomt, siden det konstant sildrer vann fra dette grunnfjellet. Utrolig irriterende, men vi har klart å demme det opp. Nå slo det meg plutselig at i denne tørkeperioden kan vi jo bruke dette vannet til å vanne plen og blomster med. Men finnes det en smart måte å gjøre dette på? Dammen ligger ca ti høydemeter under plenen vår, og det blir litt slitsomt å bære bøtter med vann opp en bakke, liksom. Går det an å kjøpe en pumpe eller noe lignende for å få vannet opp i slange? Beklager dumt spørsmål, jeg er grønn på slike ting.

Anonymkode: 66b14...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så klart du kan vanne blomster med det. Men å vanne plenen er totalt unødvendig!

Anonymkode: 541e9...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Naturlig vanntilsig er det mange som ønsker seg. Kan lage en flott dam av slikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.7.2018 den 18.39, skrue skrev:

Mens jeg husker det. Til den pumpen over må man ha en egen slange som legges ned i vannet. Den følger ikke med så vidt jeg husker. Jeg bruker den Gardena produserer (og anbefaler). https://www.bauhaus.no/catalog/product/view/id/17577/s/sugeslange-7m-gardena/

Tusen, tusen takk for masse flotte tips!! :)

Anonymkode: 66b14...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 18.32, skrue skrev:

Forresten. Naturlig vanntilsig er det mange som ønsker seg. Kan lage en flott dam av slikt. 

Det verste er at det har jeg ikke tenkt på en gang!! Er det mye jobb å få en slik dam fin? Noen som gjør en slik jobb? 

Anonymkode: 66b14...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...