Gå til innhold

Ubehagelig med tampong. Første gang nå i dag jeg prøver. Hmmm.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du kjenner den, så er den ikke langt nok inn. Ikke vær redd for at den skal forsvinne. Så bare dytt den inn.
Det kan være at du kjenner den, fordi det er noe nytt. men om du kjenner et trykk ytterst i skjeden, så betyr det at den ikke er langt nok inn. Du vil da kjenne den når du sitter, at det er et press/trykk i skjedeåpningen. Etterhvert så blir du sår og tørr, som kan føre til kløe. Det er fordi den ikke er langt nok inn og du blir rett og slett for tørr i skjeden. Jeg har glemt av tampongen flere ganger, fordi jeg ikke kjenner den. En gang så klarte jeg å dytte oppi to stk! Fordi jeg glemte at det var en der fra før. Fordi jeg kjenner dem ikke. 

Er den langt nok inn så skal du ikke kjenne den i det hele tatt. Du vil kjenne at det er et trykk, litt som å må på do å tisse. Det er et tegn på at tampongen er full og må byttes. Dette er en vane sak og tar nok en stund før du kjenner igjen den følelsen. 

Dersom det er vanskelig å sett inn. Vent til du blør mer, så sett den inn. Da blodet kan brukes som glidemiddel. 
Det kan være at du må dra for å få den ut, men det er ikke farlig. Det er fordi du har hatt den inn i for kort tid, slik at det blir tørt. Det kan også være at du rett og slett ikke blør nok. Så om du blir skremt av å måtte nappe litt for å få den ut, vent til dag 2. 

Har brukt tampong siden min 2. mens ever. Første gang var så lite at jeg ikke trengte det. var vell 10-11 eller noe.

Anonymkode: bfb73...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for mange fine svar. 😊

Hvor ofte bør jeg bytte tampong de 2 første dagene jeg blør masse. Eller mensen er kraftigst de 2 første dagene hos meg.

Anonymkode: fad72...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for mange fine svar. 😊

Hvor ofte bør jeg bytte tampong de 2 første dagene jeg blør masse. Eller mensen er kraftigst de 2 første dagene hos meg.

Anonymkode: fad72...048

Det kommer an på hvor mye du blør.. Innen 6 timer tror jeg det er. Men du vil lære deg å kjenne igjen følelsen av at tampongen er full. Men prøv hver 2. time også ser du hvor full den er også regulerer du etter det. 

Anonymkode: bfb73...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...