Gå til innhold

Blir turned off av andre jenter han har holdt på med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har holdt på med en fyr i noen mnd nå. Jeg liker fyren godt, er ganske betatt, men er et langt stykke igjen før jeg evnt blir forelska. Noe av det som ødelegger for meg, er hvilke jenter han har vært med før. Jeg vet om tre jenter, og alle er av samme typen. Veldig aktive på sosiale medier, spesielt insta, legger ut masse poseringsbilder av seg selv, (restylane)trutmunn, pupper og rumpe på display. Virker som de har et enormt behov for oppmerksomhet.

Jeg er i utgangspunktet selvsikker og trenger ikke masse bekreftelse, men dette plager meg faktisk endel. Synes for det første det er turn off at han har likt den typen jente. For det andre skjønner jeg ikke hvordan han kan gå fra de til meg? Han har sagt at han liker meg fordi jeg er trygg på meg selv, og han gir meg masse komplimenter på både utseende og personlighet.. men likevel. Jeg er liksom den søte «nabojenta», og de er wannabe kardashians. Klarer ikke få det til å stemme i hodet mitt at han kan ha vært med tre sånne jenter og så over på meg.. Blir så usikker og turned off. 

Noen som kjenner seg igjen?? Er jeg bare rar? 

Anonymkode: 1d85d...284

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også stusset en del hvis typen min hadde sånne ekser... Det er et klart rødt flagg 🤔 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peaches skrev:

Jeg hadde også stusset en del hvis typen min hadde sånne ekser... Det er et klart rødt flagg 🤔 

Ja, ikke sant? Det er faktisk hovedgrunnen til at jeg holder tilbake. 

Anonymkode: 1d85d...284

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forhold har han hatt til disse jentene da? 

Skjønner ikke at det skal være et rødt flagg i selv at han vært sammen med en annen type jenter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Menchit skrev:

Hva slags forhold har han hatt til disse jentene da? 

Skjønner ikke at det skal være et rødt flagg i selv at han vært sammen med en annen type jenter.

Rødt flagg at det er sånne jenter han har vært sammen med kanskje? Ikke nødvendigvis at det er annen type jenter vil jeg tro. 

Anonymkode: 65cc4...3d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at man ikke skal snakke om ekser til nye kjærester. I hvert fall ikke om man ikke vil bli dømt for fortiden sin. ;)

Til ts. Det kan godt hende disse eksene hans har kvaliteter som ikke kommer frem på bildene. Du kan også se det slik at han har blitt eldre og klokere og at det har gjort at han har valgt en annen type jente nå. Deg altså. Jeg synes du skal ta dømme ham etter hvordan han er. Ikke slik du tror han var.

Anonymkode: 564ee...e41

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forstå det, samtidig som jeg mener at fortida bør få så lite makt som mulig når man går inn i et nytt forhold, det rareste for meg er at dette er noe som virker inn på om du er forelsket eller ei. Har selv kunnet ha vonde tanker om den andres fortid, men det eneste som har betydd noe for hvorvidt følelsene har vært der eller ei er personen som står foran meg.

Endret av Støvkost
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en grunn til at de er ekser da.... Kanskje han også har funnet ut at det ikke er den typen jenter han vil ha. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Menchit skrev:

Hva slags forhold har han hatt til disse jentene da? 

Skjønner ikke at det skal være et rødt flagg i selv at han vært sammen med en annen type jenter.

Han har vært sammen med to av de, hun siste holdt han på med litt før han møtte meg. 

Vet ikke, han er kjekk selv, trener mye, føler vel kanskje at han egentlig liker den type jente innerst inne? Når han har snakket om dem, sier han veldig positive ting om utseendet deres. 

Jeg trener endel selv, og er igrunn fornøyd med utseendet, men jeg er jo ikke sånn som de jentene. Men synes selv jeg har mye å by på bortsett fra hvordan jeg ser ut da.

Trodde egentlig ikke han var så utseendefiksert da vi møttes. Når jeg skjønte hvem han hadde før meg, ble jeg litt satt ut.

Anonymkode: 1d85d...284

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå dømmer du jo jentene på omslaget. Du kjenner ikke de, kanskje de har kvaliteter du mangler tilogmed. Det er bra mannen har erfaring, for da lærer han for hver gang hva han egentlig er ute etter og foretrekker. Dette er et ikke-problem. Å henge seg opp i fortiden hans og hvem han har vært med høres for meg ut som du endelig har funnet din type usikkerhet.

Anonymkode: f507c...f6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå dømmer du jo jentene på omslaget. Du kjenner ikke de, kanskje de har kvaliteter du mangler tilogmed. Det er bra mannen har erfaring, for da lærer han for hver gang hva han egentlig er ute etter og foretrekker. Dette er et ikke-problem. Å henge seg opp i fortiden hans og hvem han har vært med høres for meg ut som du endelig har funnet din type usikkerhet.

Anonymkode: f507c...f6a

Ja, jeg sier jo at jeg blir usikker. Og at dette er såpass turn off for meg at jeg revurderer det begynnende forholdet vi har. Jeg kan ikke styre hva som «skrur meg av» liksom.. Men at eksene hans er Sophie Elise- aktige, gjør at jeg ser på han på en annen måte. Can’t help it. 

Anonymkode: 1d85d...284

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har holdt på med en fyr i noen mnd nå. Jeg liker fyren godt, er ganske betatt, men er et langt stykke igjen før jeg evnt blir forelska. Noe av det som ødelegger for meg, er hvilke jenter han har vært med før. Jeg vet om tre jenter, og alle er av samme typen. Veldig aktive på sosiale medier, spesielt insta, legger ut masse poseringsbilder av seg selv, (restylane)trutmunn, pupper og rumpe på display. Virker som de har et enormt behov for oppmerksomhet.

Jeg er i utgangspunktet selvsikker og trenger ikke masse bekreftelse, men dette plager meg faktisk endel. Synes for det første det er turn off at han har likt den typen jente. For det andre skjønner jeg ikke hvordan han kan gå fra de til meg? Han har sagt at han liker meg fordi jeg er trygg på meg selv, og han gir meg masse komplimenter på både utseende og personlighet.. men likevel. Jeg er liksom den søte «nabojenta», og de er wannabe kardashians. Klarer ikke få det til å stemme i hodet mitt at han kan ha vært med tre sånne jenter og så over på meg.. Blir så usikker og turned off. 

Noen som kjenner seg igjen?? Er jeg bare rar? 

Anonymkode: 1d85d...284

Kanskje han har funnet ut at disse damene ikke gir han noe. 

Ta det som er kompliment. 😊

Anonymkode: bf82b...5c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også syntes det hadde vært turn-off, men se det positive i det. Han liker deg, er tiltrukket av deg, og de er EKSER.

Hvis dette plager deg så mye anbefaler jeg heller å ha en åpen dialog med han, om det. Det er nok eneste måten du kan få tankene på et annet sted, for nå i hodet ditt er det jo bare ditt syn på alt. Ikke han sitt, og det gjør deg nok mer trygg også

Anonymkode: 48bb8...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har vært sammen med to av de, hun siste holdt han på med litt før han møtte meg. 

Vet ikke, han er kjekk selv, trener mye, føler vel kanskje at han egentlig liker den type jente innerst inne? Når han har snakket om dem, sier han veldig positive ting om utseendet deres. 

Jeg trener endel selv, og er igrunn fornøyd med utseendet, men jeg er jo ikke sånn som de jentene. Men synes selv jeg har mye å by på bortsett fra hvordan jeg ser ut da.

Trodde egentlig ikke han var så utseendefiksert da vi møttes. Når jeg skjønte hvem han hadde før meg, ble jeg litt satt ut.

Anonymkode: 1d85d...284

Har han mye å by på overfor deg, på det intellektuelle plan?

Det ville vært det avgjørende for min del. Hvis vi "klikket" når vi snakket samfunn, politikk, litteratur og kultur så kunne jeg lett se at enten a) disse jentene hadde andre sider som bare var veldig godt skjult, eller b) han har rett og slett ikke truffet noen tidligere som han både var veldig tiltrukket av og samtidig hadde mye felles med på det personlige plan. Det er jo noen menn som går rundt og tenker at man alltid må velge. 

Anonymkode: ad60b...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er kjempe rar, faktisk. 

Hva er forskjellen om jentene han har vært sammen med er "Kardashian-wanna be's" eller all natural? Om man bruker restylane eller ikke, så har man fortsatt en personlighet. Jeg har ikke restylane og alt det der, så det er ikke at jeg føler meg truffet eller noe, jeg bare forstår ikke tankegangen din.

Anonymkode: daaa9...95c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier dette om deg da? Du stalker eksene til han du dater, og dømmer dem på grunn av utseende.

Du sier at DE er utseendefikserte når det er DU som dømmer på grunn av det overfladiske. Snakk om dobbeltmoral. Hadde du ikke vært overfladisk og vært den "ordentlige" jenta du tror du er, hadde du ikke dømt disse jentene du ikke kjenner og heller ikke kjæresten din. Det er mennesker. Du vet ikke hvorfor de gjør som de gjør. Det er DU som er slem her og "shallow".

Kjenner forøvrig ei jente som har restylane i leppene, extensions og såkalte "puppe- og rumpebilder" på insta. Jeg tok meg bryet til å bli kjent med henne, og fant ut at hun er en fantastisk person! Åpen, dømmer ingen, og veldig empatisk. Men hun har hatt en vanskelig oppvekst og ekstremt dårlig selvtillit. Derav et stort bekreftelsesbehov.

Mange (som deg TS) dømmer henne på grunn av sitt "Sofie Elise" utseende, og da blir jeg rasende. Hun er 100 ganger bedre enn de. Hun er raus og snakker ikke vondt om noen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har han mye å by på overfor deg, på det intellektuelle plan?

Det ville vært det avgjørende for min del. Hvis vi "klikket" når vi snakket samfunn, politikk, litteratur og kultur så kunne jeg lett se at enten a) disse jentene hadde andre sider som bare var veldig godt skjult, eller b) han har rett og slett ikke truffet noen tidligere som han både var veldig tiltrukket av og samtidig hadde mye felles med på det personlige plan. Det er jo noen menn som går rundt og tenker at man alltid må velge. 

Anonymkode: ad60b...4c8

Hm, godt svar. Jeg tror faktisk det handler om b). For vi kan snakke om alt, han er virkelig dyp og vi filosoferer mye sammen. Han har veldig fin personlighet. Han sier han vil ha ei som er på hans plan intellektuelt, og at han ikke har truffet det før.. Tror også det handler litt om hans utseende, han trekker jo fort «slike» jenter siden han ser ut som han gjør.

Jeg må bare legge usikkerheten fra meg.. Er bare så rart når eksene er som Isabel Raad/ Sophie Elise osv, og jeg er mer Selda Ekiz. 

 

 

 

Anonymkode: 1d85d...284

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Hva sier dette om deg da? Du stalker eksene til han du dater, og dømmer dem på grunn av utseende.

Du sier at DE er utseendefikserte når det er DU som dømmer på grunn av det overfladiske. Snakk om dobbeltmoral. Hadde du ikke vært overfladisk og vært den "ordentlige" jenta du tror du er, hadde du ikke dømt disse jentene du ikke kjenner og heller ikke kjæresten din. Det er mennesker. Du vet ikke hvorfor de gjør som de gjør. Det er DU som er slem her og "shallow".

Kjenner forøvrig ei jente som har restylane i leppene, extensions og såkalte "puppe- og rumpebilder" på insta. Jeg tok meg bryet til å bli kjent med henne, og fant ut at hun er en fantastisk person! Åpen, dømmer ingen, og veldig empatisk. Men hun har hatt en vanskelig oppvekst og ekstremt dårlig selvtillit. Derav et stort bekreftelsesbehov.

Mange (som deg TS) dømmer henne på grunn av sitt "Sofie Elise" utseende, og da blir jeg rasende. Hun er 100 ganger bedre enn de. Hun er raus og snakker ikke vondt om noen.

Jeg dømmer de jo ikke, jeg kjenner dem ikke og vet lite om personligheten. Men det er jo faktisk utseendet jeg snakker om her. 

Anonymkode: 1d85d...284

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du er kjempe rar, faktisk. 

Hva er forskjellen om jentene han har vært sammen med er "Kardashian-wanna be's" eller all natural? Om man bruker restylane eller ikke, så har man fortsatt en personlighet. Jeg har ikke restylane og alt det der, så det er ikke at jeg føler meg truffet eller noe, jeg bare forstår ikke tankegangen din.

Anonymkode: daaa9...95c

Det går bare på hvor fundamentale ulik jeg er de jentene, og skjønner ikke hvordan jeg kan være den neste i rekka. Usikkerheten min sier at det er slike han egentlig liker, og det er turn off da jeg ikke er sånn :) 

Anonymkode: 1d85d...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går bare på hvor fundamentale ulik jeg er de jentene, og skjønner ikke hvordan jeg kan være den neste i rekka. Usikkerheten min sier at det er slike han egentlig liker, og det er turn off da jeg ikke er sånn :) 

Anonymkode: 1d85d...284

*fundamentalt

Anonymkode: 1d85d...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...