Gå til innhold

Si på date at man har mistet foreldrene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Jr.Garcon skrev:

 

Det er jo ikke ditt ansvar/oppgave å skulle være tankeleser for hvordan en annen person kan reagere på hva du har opplevd - det høres veldig slitsomt ut. Hadde jeg mistet foreldrene mine så hadde jeg hatt mer enn nok med å takle og håndtere det, om jeg ikke også skulle tenkt på hva en idiot jeg delte bord med under en konfirmasjon syns om den saken.

Folk får la være å spørre og grave, om de ikke tåler å høre at livet ikke bare er sukkerspinn og rosa enhjørninger.

Enig der. Det er nesten som om enkelte faktisk ser ned på deg. Som om du har et eller annen feil ved deg. Fordi du mangler foreldre.

Man skulle tro folk hadde empati og sympati med andre, men det finnes en god del som dømmer deg negativt og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært foreldreløs i mange år, og ALDRI har jeg opplevd at noen har taklet det på en dårlig måte. Hvis det ikke passer meg utbrodere noe akkurat der og da, så skifter jeg bare samtaleemne, og det har uten unntak gått helt fint. Hvis en løy slik som TS beskriver, så hadde jeg tenkt at vedkommende åpenbart ikke hadde kommet over sorgen enda, og at vedkommende tok altfor lett til løgn når noe var litt ubehagelig. En sånn en vil jeg faktisk ikke ha uansett. 

Anonymkode: 31534...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da bare si at de ikke lever lenger. Sier folk "så trist", så sier du "ja,... så fortell meg om.....", spør de mer kan man bare fortelle det eller si feks. "la oss heller snakke om noe annet". Folk flest takler å snakke litt om døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 18.7.2018 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Du kan gjerne sende meg en personlig melding. Jeg har vært i samme situasjon. 

Anonymkode: 35a85...526

Hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...