Gå til innhold

Medias harselering mot Trump


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på. Pr nå sitter vi og skriver meningsløse ting på et forum.

Anonymkode: 9e663...4fe

Hva annet kan man gjøre. Innen rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Donald Trump er utvilsomt en idiot. Men han har neppe skylden for all mulig elendighet, som skjer over hele verden. Så snart amerikanerne får inn en ny president som Obama, som media kan like, så blir det definitivt enda mer krigshelvete, nye smeller for amerikansk økonomi, og enda flere konflikter. Men under Obama så var ikke avisene så veldig ivrige på å skrive om disse tingene. 

TV og media har faktisk ett veldig stort behov for stygge mennesker, som de kan skrive masse stygge ting om. Lage mest mulig drama = selge mange flere aviser.  

Anonymkode: 43c34...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
11 hours ago, Pianojenta said:

1) Trump er høyst sannsynlig den beste presidenten USA har hatt siden Kennedy.
2) Han er konsistent og holder jaggu det han lover velgerne sine (selv muren har de igangsatt!). 
3) han har virkelig fått fram poenget sitt om at politikere flest ofte er "all talk, no action". 
4) Trump finansierte kampanjen helt selv, i tillegg hadde han for stor medieprofil til å ignoreres. Mediene har prøvd å håndtere/latterligjøre han fra første stund han ble kandidat, men han har virkelig tjent på å slå hardt tilbake. Alle vet innerst inne at han i høy grad blir urettferdig behandlet av media, noe som gjenspeiles i valgresultatet. Han tok også opp dette med sponsormidler (kjøpt og betalte politikere) i debatter flere ganger under kampanjeløpet, og de fleste av oss er ikke naive når det gjelder hvordan valgkamper fungerer. Trump jobber i dag for 1 dollar i året (han fikk ikke lov å jobbe gratis i henhold til lovverket)
5) Det at statsledere BØR være 100% feilfrie sørger for at et land går glipp av mange dyktige/talentfulle/aktuelle kandidater. 

6) Karrierepolitikere er langt fra de eneste som sitter med smarte løsninger, tvert i mot.

7) En stor andel av oss støtter Trump innerst inne, men mediene sørger for at det er særdeles upopulært å ytre dette blant folk.

1) Det sier ikke så veldig mye. Vitenskapelige rangeringer viser at Kennedy var en litt over middels bra president, men ikke en stor president. Faktisk har ikke USA hatt en stor president siden Eisenhover, Truman og Rossevelt, så å slå de 10 siste presidentene er ikke noe stort mål i seg selv. Når det er sagt tviler jeg på at Trump sniker seg inn blant de beste av de siste 10, men det gjenstår å se.
2) Trump er en løs kanon på dekk som man aldri vet hva kan finne på. Han har påbegynt eller holdt ca 50 % av valgløftene, og brutt eller satt på vent ca 50 %. Det er fakta når man faktisk tar løfte for løfte. Å holde 50 % av løftene er i og for seg ikke så verst for en politiker, men å snu til at han holder det han lover, vel, han holder ett av to løfter.
3) Kanskje i litt for stor grad. Han brukte flere uker sist høst på å tenke over å jobbe for å invadere Venezuela. For å si det slik, det er ikke hans fortjeneste at invasjonen ikke skjedde. 
4) Trump er økonomisk korrupt på andre måter. Det eneste skattetiltakene han har iverksatt begunstiger ham selv og folk som ham. Mye skal ha jo mer, så hvorfor ikke lage en personlig profitterende skattepolitikk, ikke sant?
5) Dette er no synsing og noe du ikke kan dokumentere, og som sådan er det det eneste argumentet du klarer å komme med for å unnskylde hans mange feil. 
6) Det har du rett i, men dog til en viss grad. Å være politiker er faktisk en profesjon og et håndverk som må læres. Hvis du skal fikse bilen din, vil du ha en som er opplært til å fikse bil, eller ringer du likegjerne baker'n fordi karrieremekanikere ikke alltid har de løsningene du liker?
7) Mediemanipulasjon er snudd på hodet. Mediene trenger ikke finne opp historier om Trump. Han klarer selv å lage mer enn nok å skrive om, uten at mediene trenger eller har plass til fabrikerte historier. Det er faktisk en omvendt manipulasjon som foregår.

Trump og tilhengerne undergraver mediene til stadighet i et forsøk på å eie sannheten. Selv når man har sitater fra Trump opptak prøver han å skylde på mediene. Det er jo veldig praktisk og alltid kunne si om egne feilsteg at nei, det er noen andre som ljuger, det er ikke jeg (Trump) som gjør noe feil.

Mediene er ikke perfekte, men hele essensen i mediene, med feil og manger, er at de tjener et samfunnsformål i et velfungerende demokrati. Det er å kvele og så tvil om mediene er faktisk et av klassiske tiltak for å starte et diktatur. Nå sier jeg ikke at Trumps mål er å lage et diktatur, men han hadde nok likt å være eneveldig.

De som er naive og blir lurt, er det som lar makthaveren buse frem og sidestille samfunnsaktører som har i samfunnsoppdrag å faktisk stille makthaveren til ansvar. For all del vær kritiske til mediene, men ikke vær en nyttig idiot som alltid roper om falske nyheter hver gang det skrives noe man ikke liker, og i forlengelsen av det bidrar til at en makthaver selv kan etablere en falsk sannhet for å unngå til og med saklig kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Overrasket said:

Trump og tilhengerne undergraver mediene til stadighet i et forsøk på å eie sannheten. Selv når man har sitater fra Trump opptak prøver han å skylde på mediene. Det er jo veldig praktisk og alltid kunne si om egne feilsteg at nei, det er noen andre som ljuger, det er ikke jeg (Trump) som gjør noe feil.

Og du snakker om at andre finner på ting? Greier du å i det hele tatt dokumentere dette, for her virker det som du sitter litt fast i egne desillujsoner.

Anonymkode: 9fc53...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/18/2018 at 12:16 PM, AnonymBruker said:

Alle skriveriene fremstår ekstremt hatefullt og bitter, fordi han klarte å vinne president-valget - til tross for det helt ekstreme hardkjøret han opplevde fra aller første sekund

De fremstår som ekstremt hatefull og bitter fordi at Donalden selv faktisk er hatefull og bitter. Hadde han oppført seg som en president, og ikke som en obsternasig treåring, så hadde det blitt skrevet om han på en annen måte. Respekt er noe man gjør seg fortjent til, og ikke noe som automatisk kommer med en presidenttittel. Dessverre så tror Donalden at han er universets senter, og at han kan gjøre hva han vil siden han er president, så lager han bare nye lover, eller benåder seg selv, om han plutselig skulle bli tatt for noe ulovlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miklo Velka skrev:

De fremstår som ekstremt hatefull og bitter fordi at Donalden selv faktisk er hatefull og bitter. Hadde han oppført seg som en president, og ikke som en obsternasig treåring, så hadde det blitt skrevet om han på en annen måte. Respekt er noe man gjør seg fortjent til, og ikke noe som automatisk kommer med en presidenttittel. Dessverre så tror Donalden at han er universets senter, og at han kan gjøre hva han vil siden han er president, så lager han bare nye lover, eller benåder seg selv, om han plutselig skulle bli tatt for noe ulovlig.

"Donalden" sa tidlig at han skulle styre landet som en bedrift, ikke dette politiske pjattet de andre har leflet rundt med. Action, not words.

Bare enda et bevis på at han gjør som han har sagt. Du har kanskje ikke fått det med deg.

Anonymkode: 9e663...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

"Donalden" sa tidlig at han skulle styre landet som en bedrift, ikke dette politiske pjattet de andre har leflet rundt med. Action, not words.

Bare enda et bevis på at han gjør som han har sagt.

Så om han har sagt det så kan jeg ikke ha mine meninger om han? Kan jeg ikke kritisere han? Kan jeg ikke mene at oppførselen hans er upassende for en president?

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har kanskje ikke fått det med deg.

Fått med meg hva? At jeg ikke kan kritisere Trump? Nei, det har jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Så om han har sagt det så kan jeg ikke ha mine meninger om han? Kan jeg ikke kritisere han? Kan jeg ikke mene at oppførselen hans er upassende for en president?

Fått med meg hva? At jeg ikke kan kritisere Trump? Nei, det har jeg ikke.

Det kan du sikkert, men blir dumt å si når han har gitt klart uttrykk for at han ikke kommer til å oppføre seg som forgjengerne. Som å klage på at du fikk fisk til middag når du bestilte nettopp det.

Anonymkode: 9e663...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan du sikkert, men blir dumt å si når han har gitt klart uttrykk for at han ikke kommer til å oppføre seg som forgjengerne. Som å klage på at du fikk fisk til middag når du bestilte nettopp det.

Hjelpe meg, for en latterlig sammenligning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
2 hours ago, AnonymBruker said:

Og du snakker om at andre finner på ting? Greier du å i det hele tatt dokumentere dette, for her virker det som du sitter litt fast i egne desillujsoner.

Anonymkode: 9fc53...771

Ja, det kan jeg faktisk. Men bevisbyrden ligger på de som mener at det er en mediekonspirasjon mot Trump, en president som selv klarer å lage nok overskrifter. 

Mediene har eksistert slik vi kjenner de i dag (bortsett fra dagen elektroniske format) siden 1800-tallet. Trump som president har eksistert siden 2017. Så bevisbyrden ligger faktisk på de som mener at mediene plutselig har tatt form av en samfunnsunyttig konspirasjonsaktør. Men selvfølgelig er det ingen av Trumps tilhengere som føler behov for å bevise noe de sier, for det er mye letterre å bare pjatte og avlede oppmersomhet enn å forholde seg til virkelighetens omstendigheter. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Hjelpe meg, for en latterlig sammenligning. 

Ikke mer latterlig enn å klage på noe en person har gitt klart uttrykk for ikke kommer til å skje?

Anonymkode: 9e663...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Overrasket said:

Ja, det kan jeg faktisk. Men bevisbyrden ligger på de som mener at det er en mediekonspirasjon mot Trump, en president som selv klarer å lage nok overskrifter. 

Mediene har eksistert slik vi kjenner de i dag (bortsett fra dage elektroniske format) siden 1800-tallet. Trump som president har eksistert siden 2017. Så bevisbyrden ligger faktisk på de som mener at mediene plutselig har tatt form av en samfunnsunyttig konspirasjonsaktør. Men selvfølgelig er det ingen av Trumps tilhengere som føler behov for å bevise noe de sier, for det er mye letterre å bare pjatte og avlede oppmersomhet enn å forholde seg til virkelighetens omstendigheter. 

Det har blitt bevist opp og i mente. Bare se på hvordan mediene blåste ut det at han så på halve verden (med både EU og andre) som "fiender" som de så beleilig oversatte det til, fremfor å oversette ordet til både det han mente med det, og det som er en mye mer passende oversettelse. Hvis du virkelig ikke greier å fatte sammenhengen der eller mener at det er en helt ok måte av media å fremstille det på så er du en tapt sak.

Anonymkode: 9fc53...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har blitt bevist opp og i mente. Bare se på hvordan mediene blåste ut det at han så på halve verden (med både EU og andre) som "fiender" som de så beleilig oversatte det til, fremfor å oversette ordet til både det han mente med det, og det som er en mye mer passende oversettelse. Hvis du virkelig ikke greier å fatte sammenhengen der eller mener at det er en helt ok måte av media å fremstille det på så er du en tapt sak.

Anonymkode: 9fc53...771

Her må du nok legge ut en kobling og mer informasjon slik at man kan gjøre seg opp en mening om det du sier, ellers så er du som har en tapt sak når det gjelder å avspore debatten og undergrave andres faktaforhold. Men igjen, det er mye enklere å bare skrive noe å oppføre seg som om det er sant, enn å faktisk være sannferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke mer latterlig enn å klage på noe en person har gitt klart uttrykk for ikke kommer til å skje?

Mener du alvorlig talt at ingen i verden har lov til å kritisere Trump for hans oppførsel, fordi at han på forhånd advarte om at han kom til å oppføre seg som en idiot? 

Hvilken farge er det på himmelen i din verden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miklo Velka skrev:

Mener du alvorlig talt at ingen i verden har lov til å kritisere Trump for hans oppførsel, fordi at han på forhånd advarte om at han kom til å oppføre seg som en idiot? 

Hvilken farge er det på himmelen i din verden?

Igjen misforstår du. Trump har aldri sagt at han kom til å oppføre seg som en idiot. Han sa han skulle styre landet som en bedrift og ikke fokusere så mye på politiske floskler. Dette har han gjort. At du oppfatter ham som en idiot, har ingenting med hva han lovte før valget.

Greit at du begynner å gå tom for argumenter, men da er det best å gi seg. Ikke kverne videre.

Anonymkode: 9e663...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Greit at du begynner å gå tom for argumenter, men da er det best å gi seg. Ikke kverne videre.

Jeg forbeholder meg retten å si hva jeg mener, uansett hva du eller Trump måtte mene. Du ror for harde livet ser jeg, så du får heller konsentrere deg om å komme deg på fast grunn igjen, for her har du ikke mye å fare med. Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
2 hours ago, AnonymBruker said:

Igjen misforstår du. Trump har aldri sagt at han kom til å oppføre seg som en idiot. Han sa han skulle styre landet som en bedrift og ikke fokusere så mye på politiske floskler. Dette har han gjort. At du oppfatter ham som en idiot, har ingenting med hva han lovte før valget.

Greit at du begynner å gå tom for argumenter, men da er det best å gi seg. Ikke kverne videre.

Anonymkode: 9e663...4fe

Det er ingen tvil om at han styrer landet som om det var hans egeneide bedrift, det er vi alle enige om. Spørsmålet er bare hvorvidt det er spesielt bra at han styrer landet slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Igjen misforstår du. Trump har aldri sagt at han kom til å oppføre seg som en idiot. Han sa han skulle styre landet som en bedrift og ikke fokusere så mye på politiske floskler. Dette har han gjort. At du oppfatter ham som en idiot, har ingenting med hva han lovte før valget.

Greit at du begynner å gå tom for argumenter, men da er det best å gi seg. Ikke kverne videre.

Anonymkode: 9e663...4fe

Er han ikke en idiot? Hva med det siste med Russland? Og Grab them by the pussy etc. etc???

Anonymkode: 89afc...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han ser ut som en servelat-skive. Unnskyld hvis jeg krenket noen.

Anonymkode: 89afc...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...