Gå til innhold

Leietaker har flyttet inn før tiden?!


Stine Solbakken

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ja, tror du kan kreve penger.

Ekstremt nysgjerrig på hva man baserer en slik uttalelse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, WCKD skrev:

Ekstremt nysgjerrig på hva man baserer en slik uttalelse på.

At leietakeren faktisk disponerer boligen.

Anonymkode: c297b...b06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du strengt tatt bare har avtalt at han kunne sette eiendelene der og ikke flytte inn personlig, så skal dere kunne lage en separat avtale for de to siste ukene i juli ja. 

Men for å være helt ærlig, så høres dette ut som en drømmeleietaker. En som skal satse på masse jobbing fremover, og har fått forfremmelse (sannsynligvis innebærer det bedre økonomi?) høres ut som en som ikke kommer til å bråke noe særlig for å si det sånn. Jeg ville latt det gå for å vise velvilje ovenfor leietaker. Gode leietakere som kan tenkes å bo en stund prøver man å beholde. 

Anonymkode: 12b3b...573

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Stine Solbakken said:

 

Ja, ikke sant? Det er jo det siste vi ønsker, samtidig som vi kunne leid ut hybelen på f.eks. airBNB frem til 31. Juli, dersom vi ikke hadde vært for raske på labben.

Så er mer de "tapte" inntektene dette går på, for vår del som utleiere..

Men dere hadde jo ikke tenkt å leie ut på airbnb siden dere tillot at sakene ble flyttet inn. Jeg ser ingenforskjell på om sakene er der eller personen selv... Synes ikke dere kan kreve noe uten å virke useriøse. Du har jo ikke tapt noe penger?

Anonymkode: 6be71...0c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville  jeg tatt de to siste ukene i juli som et tap på min egen tabbekonto, siden dere sa det var greit at han flyttet inn tingene sine, og i realiteten disponerte boligen. Så husker dere dette til nesten gang :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.7.2018 den 16.05, AnonymBruker skrev:

At leietakeren faktisk disponerer boligen.

Anonymkode: c297b...b06

Vel, når utleier ikke evner å lage en skriftlig avtale så må han skylde seg selv 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 9.30, Stine Solbakken skrev:

 

Ja, ikke sant? Det er jo det siste vi ønsker, samtidig som vi kunne leid ut hybelen på f.eks. airBNB frem til 31. Juli, dersom vi ikke hadde vært for raske på labben.

Så er mer de "tapte" inntektene dette går på, for vår del som utleiere..

Du kunne ikke leid ut et rom møblert med en annen sine ting i de to ukene, da hadde jeg hentet tingene og funnet meg en leilighet.

Anonymkode: cdfaa...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...