Gå til innhold

Når far skal stå opp med ungen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en unge på 1,5 år. Ungen er snill og grei, men det er jo litt jobb med han likevel. Samboeren min har en jobb som gjør at han er mye borte, jobber lenge utover dagene og i helgene. Jeg har rett og slett følt meg litt som en alenemor nå når jeg har vært mamma.

I dag er første dagen på sikkert et år at han begynner sent, så i går sa han at han skulle stå opp med ungen sånn at jeg fikk sove ut. Klokka sju våknet ungen, og det samboer gjør er å sette seg på do - for det får han ikke til når han har ungen alene. Det ender jo så klart med at jeg må hente ungen, ha han oppi senga i 20(!!!!!!!) minutter før samboer er ferdig på do. Da har jo jeg så klart våknet. Så da fikk jeg ikke sove litt lengre i dag heller.. Blæ, måtte bare få det ut..

Anonymkode: ac4fc...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sa du det til han? 

Du kan legge deg igjen. Lese litt på mobilen eller i en bok. Slappe av under dyna.

Jeg er også sånn at jeg våkner og da får jeg ikke sove igjen. Men det hjelper litt å slappe av under dyna. For meg er det litt "ulovlig" og derfor er det så godt. 

Anonymkode: 80caf...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy det var dårlig gjort.. 

Synes du skal si ifra om det. Han bør ikke gi deg forventninger om å få sove ut når han bruker 20 minutter på do for å manne seg opp til å ta ungen.. Du får foreslå at han tar barnet neste gang, skifter bleia og setter ham med noen maispops eller annet snacks foran tven før han går på do.. 

Anonymkode: 55c2f...489

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, du står opp med ungen hver dag. Men har jobber, hver dag. Hvorfor kunne ikke mannen få sove ut, for en gangs skyld. Han har behov for søvn, selv. 

Anonymkode: c6edd...73f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjør det samme, også vekker han meg hvis ungen har bæsjet, for da må jeg stå opp for å bytte bleie før jeg kan legge meg igjen, da begynner ungen og hyle fordi han ikke vil at jeg skal gå fra han.. Helt håpløst. Kommer til å hive hele mannen ut, men det er det flere grunner til. 

Anonymkode: 14631...3c6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okay, du står opp med ungen hver dag. Men har jobber, hver dag. Hvorfor kunne ikke mannen få sove ut, for en gangs skyld. Han har behov for søvn, selv. 

Anonymkode: c6edd...73f

Jeg jobber hver dag jeg også da.

Anonymkode: ac4fc...a65

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min gjør det samme, også vekker han meg hvis ungen har bæsjet, for da må jeg stå opp for å bytte bleie før jeg kan legge meg igjen, da begynner ungen og hyle fordi han ikke vil at jeg skal gå fra han.. Helt håpløst. Kommer til å hive hele mannen ut, men det er det flere grunner til. 

Anonymkode: 14631...3c6

Huff, håper du får det bedre uten han:-) 

Anonymkode: ac4fc...a65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber hver dag jeg også da.

Anonymkode: ac4fc...a65

Men da er det i hvert fall, rettferdig at han får sove ut. Når har har mulighet, når han starter seinere. 

Anonymkode: c6edd...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det i hvert fall, rettferdig at han får sove ut. Når har har mulighet, når han starter seinere. 

Anonymkode: c6edd...73f

Kan du ikke bare gå til et manneforum og øse ut kvinnehatet ditt der? 

Anonymkode: bb16f...450

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du må klage/snakke med ham, ikke oss. 

Anonymkode: 5c8a6...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare gå til et manneforum og øse ut kvinnehatet ditt der? 

Anonymkode: bb16f...450

Jeg er kvinne. Det er ikke kvinnehat. Er du helt blåst? Hvorfor kan ikke Ts. unne mannen noe bra? Hvorfor unner svært få kvinner, andre enn seg selv noe godt? 

Anonymkode: c6edd...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det i hvert fall, rettferdig at han får sove ut. Når har har mulighet, når han starter seinere. 

Anonymkode: c6edd...73f

Det der gir null logikk. Så ts som jobber fullt og har alt babyansvar fortjener mindre å sove ut en dag på 1,5 år enn mannen uten babyansvar som sover ut hver gang han har fri fra jobb? Når fortjener ts å sove da? 

Anonymkode: 0636e...66f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne. Det er ikke kvinnehat. Er du helt blåst? Hvorfor kan ikke Ts. unne mannen noe bra? Hvorfor unner svært få kvinner, andre enn seg selv noe godt? 

Anonymkode: c6edd...73f

Hvorfor kan ikke mannen unne ts noe bra?hvorfor unner svært få menn andre enn seg selv noe godt? Og jeg er mann.

Anonymkode: 0636e...66f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke mannen unne ts noe bra?hvorfor unner svært få menn andre enn seg selv noe godt? Og jeg er mann.

Anonymkode: 0636e...66f

Så for du endre deg, til å bli bedre. Jeg er bedre, jeg unner andre folk å ha det bra. Hvis jeg er snill, blir jeg en gladere person. Folk som kun tenker på seg selv, er kvalmt. Og kvinner er ikke mer verdt enn menn, og omvendt. 

Anonymkode: c6edd...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så får du endre deg, til å bli bedre. Jeg er bedre, jeg unner andre folk å ha det bra. Hvis jeg er snill, blir jeg en gladere person. Folk som kun tenker på seg selv, er kvalmt. Og kvinner er ikke mer verdt enn menn, og omvendt. 

Anonymkode: c6edd...73f

*får

Anonymkode: c6edd...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det er krig i verden si. 

Men ts, si ifra neste gang at dobesøket må nesten vente/organiseres hvis du skal få sove ut. Evt gjør som jeg, lås døra når det er mammasoveut-dagen. 

Anonymkode: 8f812...bfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okay, du står opp med ungen hver dag. Men har jobber, hver dag. Hvorfor kunne ikke mannen få sove ut, for en gangs skyld. Han har behov for søvn, selv. 

Anonymkode: c6edd...73f

Nå var det mannen selv som kvelden før sa til henne at hun skulle få sovemorgen dagen etter. Ikke hun som forlangte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uavhengig av kjønn, så er det dårlig gjort å si at partneren skal få sove ut, og så ikke etterleve det. Det er det som er sakens kjerne. 

Anonymkode: 33c8e...1d7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dævendøtte skrev:

Nå var det mannen selv som kvelden før sa til henne at hun skulle få sovemorgen dagen etter. Ikke hun som forlangte det. 

Jeg leste det. Men hvorfor kunne ikke Ts. spørre om han ønsket å sove lenger, da han hadde muligheten. 

Anonymkode: c6edd...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste det. Men hvorfor kunne ikke Ts. spørre om han ønsket å sove lenger, da han hadde muligheten. 

Anonymkode: c6edd...73f

Er det mulig? Hun er altså dusten her, som ikke kom mannen sin i forkjøpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...