Gå til innhold

Personer som smiler i stedet for å hilse tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enkelte ganger når jeg nikker til noen jeg kjenner eller kollega, så er det noen ( få ) som heller bare smiler tilbake i stedet. Kanskje det er ment som et hei? Synes likevel det er litt rart?

Anonymkode: 56db7...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss man løfter litt på hodet og samtidig hever øyenbrynene mens man smiler, så teller det som et nikk/ altså at man hilser.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til folk jeg bare kjenner sånn halvveis svarer jeg med et smil. De jeg er interessert i å snakke med, sier jeg hei til 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte ganger når jeg nikker til noen jeg kjenner eller kollega, så er det noen ( få ) som heller bare smiler tilbake i stedet. Kanskje det er ment som et hei? Synes likevel det er litt rart?

Anonymkode: 56db7...b1f

Enig, veldig rart hvis den ene sier «hei!», og den andre kun svarer med et smil. Tenker da at personen tror h*n er så «viktig», og ikke «orker» å si «hei!» Utrolig teit i grunn. 

Anonymkode: 6db8f...1bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler om jeg er usikker på om folk hilser til meg, også når de sier hei.

Anonymkode: 6aec3...7e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smiler ofte. Sånn jeg er. Ofte smiler jeg før jeg hilser. Og da er den som hilste på meg gått forbi..  

Anonymkode: d10ba...004

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ofte når jeg er i farta, noen sier "hei" og så er jeg nesten rundt hjørnet allerede. Noen er også litt treige med å si "hei", så du vet liksom ikke om det blir noe av. Jeg tenkte vi kunne nøye oss med et smil, så da ble det slik. 

Anonymkode: 9c473...2a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiler som oftes tilbake. Ord kommer sjeldent ut hvis jeg blir litt overrasket av et hei. Jeg må faktisk forbrede meg på at ord kommer ut, så treffer jeg noen på gaten så er det kun et smil når noen sier hei. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, veldig rart hvis den ene sier «hei!», og den andre kun svarer med et smil. Tenker da at personen tror h*n er så «viktig», og ikke «orker» å si «hei!» Utrolig teit i grunn. 

Anonymkode: 6db8f...1bd

Blir litt satt ut at folk tenker slik om andre på så lite grunnlag. Er det noe i at i seg selv ser man andre? 

Anonymkode: 75c87...bd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke godt å si hvilken respons jeg gir dersom jeg brått treffer noen eller blir hilst på i farten. Går ofte i egne tanker eller med meg, mitt og mine, så om det er et "hei" eller et smil, eller noe annet teit noe som kommer ut eller vises i ansiktet - er ikke godt å si. Men får hvertfall gitt respons at "hei'et" ble hørt og personen sett da 😁

Men på et mer forberedt tilfeldig treff (kan jo lett mistolkes, men noen ganger ser man faktisk den andre først eller på avstand hvor man etterhvert nærmes på et punkt) så kommer det et ordentlig "hei" + et smil. 

Jeg legger ikke så mye i det. Tenker at folk har sine grunner til hva det måtte være og det påvirker ikke meg i noen grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et smil er et hei det også. Ikke gjør ting så vanskelig. ;) 

Anonymkode: 54804...799

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg går i mine egne tanker, og noen sier hei, hender det jeg smiler. Det skyldes dårlig reaksjonsevne, og ofte er jeg litt gruggete i halsen. Det å da samle seg, renske halsen og si hei, ville medført at heiet hadde kommet 5 meter etter at vi hadde passert hverandre. Det hadde jo virket litt rart, rarere enn et smil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte ganger når jeg nikker til noen jeg kjenner eller kollega, så er det noen ( få ) som heller bare smiler tilbake i stedet. Kanskje det er ment som et hei? Synes likevel det er litt rart?

Anonymkode: 56db7...b1f

Det hender jeg gjør det du beskriver, smiler tilbake istedenfor å hilse som normalt. Usikker på hvorfor jeg gjør det, egentlig aldri tenkt over det, men mulig det er som T-Rex sier; at man går i sine egne tanker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi lærer barna dette: man sier hei når man møter kjente og svarer hei tilbake. Det kan oppfattes som ufhøffelig å ikke si noe. 

Anonymkode: 3beb1...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi lærer barna dette: man sier hei når man møter kjente og svarer hei tilbake. Det kan oppfattes som ufhøffelig å ikke si noe. 

Anonymkode: 3beb1...aa6

Ja, men kollegaer man passerer ørten ganger om dagen driver man ikke og sier hei til hver gang. annerledes om man treffer folk for første gang den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, veldig rart hvis den ene sier «hei!», og den andre kun svarer med et smil. Tenker da at personen tror h*n er så «viktig», og ikke «orker» å si «hei!» Utrolig teit i grunn. 

Anonymkode: 6db8f...1bd

Eller kanskje ikke alle er verbale? 

Jeg er ikke verbal og jeg tror du hadde blitt irritert over å måtte fungere på en måte som ikke fungerer for deg. 

Flott at alle skal lytte til sin egen stemme. Blir mye harmoni av slikt. 

Anonymkode: 76aed...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser ofte med et smil. Og har da også øyekontakt. Jeg syns det er en fin måte å hilse på uten å være påtrengende. Det er mest ekte da føler jeg. Særlig hvis jeg ikke kjenner den andre så godt, eller føler at å si Hei, Hallo, Halloen eller God Dag blir litt feil. 

Og så er det noen som får hele pakka 😊

Anonymkode: 9f031...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...