Gå til innhold

Bolig ikke solgt etter to visninger - hva nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal selge boligen min og har allerede hatt to visninger (en i mai, en i begynnelsen av juni). Fikk bud 200 000 under prisantydning, og siden jeg ønsker en viss egenkapital inn i neste boligkjøp, avslo jeg disse budene.

Er det nærmest håpløst å få solgt til ca prisantydning etter tre visninger, når de to første ikke førte til noe?

Tredje visning blir i begynnelsen av aigust(fordi jeg flytter første helgen i august og megler vil ha visning før møblene fjernes).

Hvordan er sjansene på tredje visning generelt? Bor i Lillestrøm-området og har fått høre av flere at det ikke er noe problem å få solgt her,men det er det tydeligvis likevel.

Noen som har opplevd å få solgt til prisantydning på tredje visning, eller er det helt urealistisk?

 

Anonymkode: 17bd0...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel virke som om boligen er priset for høyt. Markedet er ikke villig til å betale den prisen ihvertfall, ellers hadde du solgt for lengst. 

 

Endret av Meadow
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende det blir napp nærmere skolestart (universitet) :) 

Anonymkode: adc22...ca4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok priset boligen din for høyt. Hvem og hvordan ble prisen satt? 

Anonymkode: c4df2...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye på markedet for tiden. Kanskje sette ned summen litt og håpe på budrunde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok priset boligen din for høyt. Hvem og hvordan ble prisen satt? 

Anonymkode: c4df2...a60

Megler som mente prisantydning burde være hva den ble lagt ut for. Var også en person som ønsket å kjøpe den til prisantydning før visning, men megler mente jeg burde ha visning....

Anonymkode: 17bd0...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare ha visninger for potensielle kjøpere når de ønsker det? Om jeg er på jakt etter en bolig og finner en på Finn som kan være ok er jeg ikke interessert i å vente til langt ut i neste måned for å se på den. Da hopper jeg videre til neste objekt...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan dukke opp en ny kjøper (eller flere) på visning nummer tre. Eller - så er den priset for høyt, samme hva megler sier. Det er markedet som bestemmer. Hva du trenger av egenkapital bryr selvsagt ikke kjøper seg om.

Hvis den ikke selger etter visning nummer tre heller, må du leie møbler hvis du tar dem med deg. Det er vanskelig å selge tomme leiligheter/hus. Har du mulighet til å style leiligheten før tredje visning? Er det noen vegger som kunne vært malt? Enkle grep som bedrer inntrykket av leiligheten?

Anonymkode: 13d3e...e67

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Det er da ikke for sent, men dere på østlandet er litt bortskjemte med at mange objekter selges raskt. Nå på sommeren er det dessuten ganske rolig på markedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk på leiliigheter i ditt område viser at det er mange som ligger ute uten å bli solgt etter visning. Det kan bety av markedet er dårlig eller at objektene er priset for høyt. Her jeg bor er det stor omsetning rett før ferien (mai/juni) og så tar det seg opp igjen i midten/slutten av august når folk er tilbake fra jobb og skolen starter igjen. Før tredje visning bør du ha tenkt over hvor mye du er villig til å gå ned i pris, å sitte med en leilighet du ikke bruker er dyrt, en tom leilighet selger dårlig (da må du kanskje påkoste styling og leie av møbler), og det er ikke kjøper sitt ansavr at du vil ha mye penger til egenkapital. Selv om megler har gitt en prisantydning er det ikke sikkert markedet vil gi det megler mener er bra.

For øvrig hadde mange av annonsene jeg sjekket veldig dårlig bilder, selv fra ulike meglere. Hvis flere meglere bruker samme eksterne forotograf kan det være en tanke  få tatt nye bilder. F.eks hadde ikke bildene i noen av annonsen under lokket meg på visning https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=114891616  I tillegg kan jo stylingen skremme enhver, her ser det f.eks veldig trangt ut  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=121885838&fks=121885838  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=121587527&fks=121587527

Anonymkode: 94989...291

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

For øvrig hadde mange av annonsene jeg sjekket veldig dårlig bilder, selv fra ulike meglere. Hvis flere meglere bruker samme eksterne forotograf kan det være en tanke  få tatt nye bilder. F.eks hadde ikke bildene i noen av annonsen under lokket meg på visning https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=114891616  I tillegg kan jo stylingen skremme enhver, her ser det f.eks veldig trangt ut  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=121885838&fks=121885838  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=121587527&fks=121587527

Anonymkode: 94989...291

Disse er overpriset. Man finner helt greie leiligheter i Oslo til samme pris.

Anonymkode: 0751f...ccf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et kjapt søk på leiliigheter i ditt område viser at det er mange som ligger ute uten å bli solgt etter visning. Det kan bety av markedet er dårlig eller at objektene er priset for høyt. Her jeg bor er det stor omsetning rett før ferien (mai/juni) og så tar det seg opp igjen i midten/slutten av august når folk er tilbake fra jobb og skolen starter igjen. Før tredje visning bør du ha tenkt over hvor mye du er villig til å gå ned i pris, å sitte med en leilighet du ikke bruker er dyrt, en tom leilighet selger dårlig (da må du kanskje påkoste styling og leie av møbler), og det er ikke kjøper sitt ansavr at du vil ha mye penger til egenkapital. Selv om megler har gitt en prisantydning er det ikke sikkert markedet vil gi det megler mener er bra.

For øvrig hadde mange av annonsene jeg sjekket veldig dårlig bilder, selv fra ulike meglere. Hvis flere meglere bruker samme eksterne forotograf kan det være en tanke  få tatt nye bilder. F.eks hadde ikke bildene i noen av annonsen under lokket meg på visning https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=114891616  I tillegg kan jo stylingen skremme enhver, her ser det f.eks veldig trangt ut  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=121885838&fks=121885838  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=121587527&fks=121587527

Anonymkode: 94989...291

Enig i at dette var fryktelig dårlige bilder!! Stakkars selgere.

Anonymkode: 45f10...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har rota deg bort i en mindre flink megler. Han mangler følelsen med markedet. 
Videre er det den absolutt værste tida i året for å selge bolig nå. Det blir trolig bedre i august, men da har du ulempen med at boligen din har ligget ute lenge, så folk lurer på om det er noe i veien med den. 

Lykke til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Juniper skrev:

Høres ut som om du har rota deg bort i en mindre flink megler. Han mangler følelsen med markedet. 
Videre er det den absolutt værste tida i året for å selge bolig nå. Det blir trolig bedre i august, men da har du ulempen med at boligen din har ligget ute lenge, så folk lurer på om det er noe i veien med den. 

Lykke til! 

Kanskje det er noe i det, men boligannonsen ble tatt av Finn for et par uker siden, og megler legger den ut igjen ca en uke før visning (som skal være tidlig i august). Kanskje det er noen nye på boligjakt da.

Anonymkode: 17bd0...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat solgt i Nittedal, og markedet er visstnok dårlig for tiden. Den ble solgt på tredje visning, til 100 000 under prisantydning. Flere her i nærheten må ha flere visninger.

Anonymkode: 43ff5...0a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Rogaland. Her står husene opptil 12 mnd. Tragisk marked. 

Anonymkode: 31564...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Meadow skrev:

Det kan vel virke som om boligen er priset for høyt. Markedet er ikke villig til å betale den prisen ihvertfall, ellers hadde du solgt for lengst. 

 

Men er det normalt at man skal innstille seg på å selge 200 000 under prisantydning? I Oslo-området?

Anonymkode: 17bd0...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi solgte leilighet fikk vi beskjed om at flere visninger som regel ikke lønner seg. Folk byr lavere for boliger som har ligget ute lenge fordi de regner med at det begynner å haste med å få solgt og selger derfor vil godta lavere bud.

Her ble nabohuset nettopp solgt for nesten en million over takst, så her er i hvert fall markedet på vei oppoverigjen.

Anonymkode: 1207a...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vi solgte leilighet fikk vi beskjed om at flere visninger som regel ikke lønner seg. Folk byr lavere for boliger som har ligget ute lenge fordi de regner med at det begynner å haste med å få solgt og selger derfor vil godta lavere bud.

Her ble nabohuset nettopp solgt for nesten en million over takst, så her er i hvert fall markedet på vei oppoverigjen.

Anonymkode: 1207a...a82

Ok, høres litt deprimerende ut for min del at flere visninger ikke lønner seg. Men gjelder dette også for boliger som har vært borte fra Finn en stund, og legges ut på nytt(slik min vil bli)? 

Min bolig vil ha vært borte fra Finn i ca 20 dager når den snart legges ut igjen. Håper at den da kan nå noen som er på boligjakt i august/før skolestart.

Hvor ca er det du bor, hvor hus gikk for en million over takst? Men eneboliger selger vel godt uansett kanskje, jeg har en horisontaldelt enebolig.

Anonymkode: 17bd0...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, høres litt deprimerende ut for min del at flere visninger ikke lønner seg. Men gjelder dette også for boliger som har vært borte fra Finn en stund, og legges ut på nytt(slik min vil bli)? 

Min bolig vil ha vært borte fra Finn i ca 20 dager når den snart legges ut igjen. Håper at den da kan nå noen som er på boligjakt i august/før skolestart.

Hvor ca er det du bor, hvor hus gikk for en million over takst? Men eneboliger selger vel godt uansett kanskje, jeg har en horisontaldelt enebolig.

Anonymkode: 17bd0...409

Skrivefeil: har en horisontaldelt tomannsbolig, skulle det stå.

Anonymkode: 17bd0...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...