Gå til innhold

Samboer er advokat og gjør det slutt med meg om jeg blir rørlegger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, I Grosny said:

Det er ikke sikkert at han er snobb. Det kan være sjalusi. Han ser for seg kona si jobbende sammen med massevis av muskuløse, sexy svetteglinsende menn.

Du skulle ikke ville gi meg nummeret til det rørleggerfirmaet? De jeg har hatt med å gjøre har vært sånne med hengemage og rørleggersprekk, så jeg tror det må ha skjedd et og annet i bransjen de siste årene :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at denne tråden er reell.

Du har rukket å få tre barn med en mann og først nå begynner å tenke på en utdannelse og lufte det for ham for første gang?

Anonymkode: a80d8...6db

Nå er det selvsagt mulig at TS ikke er reel, men for ordens skyld jeg fikk mitt første barn når jeg såvidt hadde fylt 19 år (tre uker etter) og jeg hadde ingen utdannelse. Jeg droppa ut av skolen etter et år på folkehøyskole og jobbet. Jeg tok opp igjen utdannelse når yngstemann var tre år og fullførte vgs. Så jobbet jeg noen år og fikk flere barn før jeg tok etter og videreutdanning mens jeg var i full jobb og har i dag både bachelor og master..
I dag snakker alle unge som om de er i ungdomsskolen også forresten, og veldig mange skriver som de snakket - hvems bil osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

De menneskene som ser ned å visse yrker, kan se om de greier seg uten tjenestene disse gir. Feks uten rørleggerer, søppeltømmeren, kassadamen på rema og vaskedamen på sykehuset. Alle yrkesgrupper behøves for å holde ett samfunn igang, jeg synest ikke noen er bedre enn andre. Alle trengs. Snobberiet hans går jo kun på yrkestittel, tydligvis ikke på inntekt, de jeg kjenner med best inntekt, jobber i byggebransjen. Synest mannen din er en dust, bra du står for det du ønsker. Er han kanskje redd for om du blir "for selvstendig"? At han vil at du skal være avhengig av han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig at ikke halvparten i tråden her faktisk forstår at det er en trolletråd. Jeg gjennomskuet deg allerede ved første øyekast i hi. 1. Du skriver at dette ikke er en trolletråd (bullshit). 2. Skrivemåten din er særdeles dårlig og man skulle tro det var en ungdomsskole elev som prøvde å uttrykke seg. Har du skrevet trolletråder før tro? Ikke vanskelig å kjenne igjen skrivemåten til trollere. 3. Hvorfor skulle den såkalte advokaten ikke ville være sammen med en rørlegger, når ts tidligere har jobbet i butikk? Begge er lavtlønnede yrker.

Prøv bedre neste gang 😂

Anonymkode: 3ebe1...562

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, jeg troller virkelig ikke.

Samboeren min og far til våres 3 små barn jobber selv som advokat. Jeg er 10 år yngre enn han, og har null utdanning.har jobbet litt i klesbutikker og innenfor salg. Jeg har lenge hatt lyst til å bli rørlegger, men samboeren min nekter meg. Han gikk så langt og sa at dersom jeg blir voksenlærling rørlegger så blir det slutt, men har tipset meg/skrytet av økonomi utdannelse osv. Jeg blir ganske såret og mener at han faktisk ikke elsker meg om han har slike meninger. Jeg sa også at «Javel. Men da er det faktisk slutt. Enkelt å greit» 

gikk jeg virkelig for langt? Angrer nå på hva jeg sa og føler meg bare dum...

Anonymkode: 8e4b0...185

Og dette som du har hatt lyst til så lenge, og som kanskje er din drøm (og andre ting som er viktig for deg), nevnte du vel til han før dere stiftet familie?  Eller ikke?

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hans drøm var å bli advokat, min er kanskje å bli rørlegger.

- Ts

Anonymkode: 8e4b0...185

 

Anonymkode: 64d36...8b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv økonomiutdanning og fikk 180 kr timen som regnskapsmedarbeider. Det er mange ledige stillinger som rørlegger hvor det også er en høyere lønn, og det at du er kvinne gir deg en stor fordel i og med at det er et mannsdominert yrke. Det er ikke like mange muligheter for å klatre seg oppover som i økonomi, men høy lønn kan fortsatt oppnås som selvstendig næringsdrivende. Kanskje det ikke høres like fancy ut, men det er absolutt en flott jobb hvis det er noe du virkelig vil. Han trenger å jekke seg et par hakk ned, svært få av de ordentlige folka som bryr seg om andres yrker. De som bryr seg er mennesker jeg i alle fall ikke hadde giddet å omgås med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt utrolig at ikke halvparten i tråden her faktisk forstår at det er en trolletråd. Jeg gjennomskuet deg allerede ved første øyekast i hi. 1. Du skriver at dette ikke er en trolletråd (bullshit). 2. Skrivemåten din er særdeles dårlig og man skulle tro det var en ungdomsskole elev som prøvde å uttrykke seg. Har du skrevet trolletråder før tro? Ikke vanskelig å kjenne igjen skrivemåten til trollere. 3. Hvorfor skulle den såkalte advokaten ikke ville være sammen med en rørlegger, når ts tidligere har jobbet i butikk? Begge er lavtlønnede yrker.

Prøv bedre neste gang 😂

Anonymkode: 3ebe1...562

De må da få trene på skriveferdighetene sine i skoleferien, synes du ikke? :Nikke:

Anonymkode: 64d36...8b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du kommer til å tjene mer enn han når du er ferdig og i full jobb. Kompisene hans kommer til å synes at det er kult at du har valgt et slikt yrke. Hvis du blir singel vil du nok ikke mangle friere. 🤗

Han er elitistisk og overfladisk. Hadde dumpa typen min om han skulle legge seg oppi yrkesvalget mitt fordi han ble flau av det. 

Anonymkode: 6edda...527

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, GulSitron skrev:

For min del virker det som at status og penger betyr mer for han enn du gjør.

Virker som om status og snobberi betyr mest, for rørleggere tjener temmelig bra..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi 😳3 unger allerede? Hvor gammel er du?

Jeg hadde aldri verden vært sammen med en som ikke ville meg vel. Dette er ditt ønske og det får han bare akspetere. Kjør på med det du ønsker for deg selv! Kan dere være han er redd du skal stå på egne ben å bli uavhengig av han? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en fis av en mann. Bli rørlegger så sørger du får herpe hele det derre rørsystemet hans, lag kloakk i hele oppkjørselen

Anonymkode: 2625b...96d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

for en fis av en mann. Bli rørlegger så sørger du får herpe hele det derre rørsystemet hans, lag kloakk i hele oppkjørselen

Anonymkode: 2625b...96d

:fy_fy:

Anonymkode: 64d36...8b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

for en fis av en mann. Bli rørlegger så sørger du får herpe hele det derre rørsystemet hans, lag kloakk i hele oppkjørselen

Anonymkode: 2625b...96d

Lol

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

for en fis av en mann. Bli rørlegger så sørger du får herpe hele det derre rørsystemet hans, lag kloakk i hele oppkjørselen

Anonymkode: 2625b...96d

Ja, det var en knall ide.. 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nina1975 skrev:

De menneskene som ser ned å visse yrker, kan se om de greier seg uten tjenestene disse gir. Feks uten rørleggerer, søppeltømmeren, kassadamen på rema og vaskedamen på sykehuset. Alle yrkesgrupper behøves for å holde ett samfunn igang, jeg synest ikke noen er bedre enn andre. Alle trengs. Snobberiet hans går jo kun på yrkestittel, tydligvis ikke på inntekt, de jeg kjenner med best inntekt, jobber i byggebransjen. Synest mannen din er en dust, bra du står for det du ønsker. Er han kanskje redd for om du blir "for selvstendig"? At han vil at du skal være avhengig av han? 

Folk som ser ned på andre mennesker kun i regi av status har ganske stor mangel på refleksjon over liv og verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du kommer til å tjene mer enn han når du er ferdig og i full jobb. Kompisene hans kommer til å synes at det er kult at du har valgt et slikt yrke. Hvis du blir singel vil du nok ikke mangle friere. 🤗

Han er elitistisk og overfladisk. Hadde dumpa typen min om han skulle legge seg oppi yrkesvalget mitt fordi han ble flau av det. 

Anonymkode: 6edda...527

En rørlegger tjener ikke mer enn en advokat. Selv om det koster 1000,- pr time å ha rørlegger på besøk, betyr det ikke at det er timelønnen til en rørlegger. Det er vanlig håndtverkerlønn. Dvs. relativt lik lønn som elektriker, litt høyere enn en tømrer. 

Anonymkode: eebc7...dc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For ikke å snakke om at ts formulerer seg som en ungdomsskoleelev, og at advokaten åpenbart ikke hadde problemer med at hun jobbet i statusbransjen klesbutikk..

Sommeren er lang, ass!

Anonymkode: 02cc8...ad2

Akkurat det trenger ikke være årsak til å betvile trådens sannferdighet. 

Mange menn med litt status synes det er helt ok at damene deres "jobber litt" i klesbutikker eller interiørbutikker. 

Anonymkode: 6d41e...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være en så snobbete dust som det han er??

 

Det er da mye bedre å ta seg en utdannelse i voksen alder, når man ikke har noen utdannelse fra før av, enn å ikke prøve å komme seg videre. Man er sin egen lykkes smed her i livet. Det er viktig å huske på. 

 

Selv tenker jeg at yrkesretning har ikke noe å si, man kan være en minst like hyggelig person dersom man er en vaskedame som om man er en lege. 

 

Rørlegger er vel også alltid noe man kommer til å få bruk for i fremtiden, som ikke kommer til å bli erstattet av maskiner?

 

Han er vel snurt nå, fordi du rakk å dumpe han ordentlig før han fikk sagt det siste ordet. Han får bare ha det så godt.

 

Du klarer deg nok bedre uten!

Anonymkode: 889f3...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, jeg troller virkelig ikke.

Samboeren min og far til våres 3 små barn jobber selv som advokat. Jeg er 10 år yngre enn han, og har null utdanning.har jobbet litt i klesbutikker og innenfor salg. Jeg har lenge hatt lyst til å bli rørlegger, men samboeren min nekter meg. Han gikk så langt og sa at dersom jeg blir voksenlærling rørlegger så blir det slutt, men har tipset meg/skrytet av økonomi utdannelse osv. Jeg blir ganske såret og mener at han faktisk ikke elsker meg om han har slike meninger. Jeg sa også at «Javel. Men da er det faktisk slutt. Enkelt å greit» 

gikk jeg virkelig for langt? Angrer nå på hva jeg sa og føler meg bare dum...

Anonymkode: 8e4b0...185

Ja, det syntes jeg virkelig, og han også. Når man har 3 småbarn sammen, så ødelegger man ikke familien sin over sånne ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner han litt hvis han tenker på status, rørlegger er dessverre veldig lavstatus. Jeg håper uansett du følger hjertet ditt :) Kan jeg spørre hva han sa da du sa det var slutt?

Anonymkode: 286bd...0dc

tjener ikke rørleggere sabla bra? 

Anonymkode: 56e45...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...