Gå til innhold

Uttrykket; "Hvis det er ment å skje" "ment å bli" osv..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem bruker disse uttrykkene og hvorfor? Jeg liker selv å overlate ting til "skjebnen" når ting blir overveldende, men jeg har litt vanskelig for å tro at du viljeløst havner i alle situasjoner?! For eksempel om du havner i et forhold med mannen/kvinnen du liker for eksempel. "Hvis det ikke er ment å være" "hvis dere er ment å være vil det skje" , hva er forklaringen deres? At man viljeløst kommer inn i et forhold? 
Hva om man plutselig får angst, eller har psykiske problemer som gjør at det blir vanskelig å i det hele tatt date den personen du liker? Og du blir dårlig nesten, av å prøve å ta kontakt igjen?! betyr ikke denne dårlige følelsen at skjebnen hindrer deg i noe? At dette ikke er ment? Hva skjer om du prøver å lure skjebnen? Da straffes man hardt føler jeg. Men det fryktelig irriterende hvis det er slik det er, forelsket skal man bli, men dere er "dessverre" ikke meant to be..

Anonymkode: 86a0e...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel to ideer som ligger bak. Den ene er at verden er forutbestemt, den andre er Guds plan. Disse ideene overlapper jo også. 

I motsetning er tanken om fri vilje, og ideen at alt er tilfeldig. 

Det er jo opp til tro og overbevisning hva man mener om dette. Ofte dreier det seg mest om talemåter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...