Forvirrasjel Skrevet 17. juli 2018 #1 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Hei! Jeg har en nabo som jeg føler er veldig "etter" meg for tiden. Jeg skulle fylle noe olje på kjøretøyet mitt, desverre så greide jeg og grise litt på noen heller vi har på utsiden av felles areal (bor i leilighetskompleks) jeg tørket oljen kjapt opp etter jeg hadde griset. Det var ganske mørkt ute når jeg fylte på olje, og skulle tørke opp oljesølet, så det var vanskelig og se om jeg hadde fått opp alt griset. Naboen som bor ved siden av meg, ringte på døren helt hysterisk der hu skreik at jeg måtte flytte kjøretøyet med engang, og at jeg kom til å ødlegge hellene på utsiden. Jeg beklaget meg på det sterkeste, der jeg forklarte at det ikke var noe hull på kjøretøyet, men jeg som hadde grisa, jeg sa jeg skulle komme ut med såpevann og prøve å få opp resten, Dagen etter, kom hun tidlig på morningen og ringte på døra. Jeg rakk såvidt og lukke opp døren, før hun skrek til meg og fekta med pekefingeren mot meg og sa "Hørte ikke du hva jeg sa til deg i går, kjøretøyet ditt lekker og du må flytte det med engang" Jeg ble ganske provosert, men svarte fint og tydlig tilbake "Hvis du fikk med deg, hva jeg sa til deg i går, så forklarte jeg deg at det ikke er noe lekkasje. men jeg som har griset. Jeg har også prøvd å vaske det vekk så godt jeg kan," Da ble den eldre damen rolig og blid igjen, og beklaget at hun hadde maset så på meg. Det eneste jeg klarte og tenke var at, jøss du kan beklage deg for at du maser, men ikke oppførselen din.. Jeg sa såklart ikke det, for jeg har ikke interesse av og synke på hennes nivå. I dag når noen venninner og jeg skulle bære inn ett skrivebord til meg, så kom den eldre damen bort igjen. hun skrek til meg "Kjøretøyet ditt kan ikke stå der, og nå kommer du til og få styreformannen på nakken" Jeg svarte den eldre damen tilbake "javel, da får jeg sende en melding til styreformannen da" Den eldre damen skiftet holdning igjen, var super hyggelig rett etterpå og lurte på om vi trengte bærehjelp. Altså jeg forstår meg ikke på denne eldre damen, det eneste jeg vet er at hun provoserer meg til de grader! Jeg har kjøpt leiligeten jeg bor i, og det er sameiet leilighet hvis det har noe å si. Hvis man tar en titt i kjelleren, er det oljesøl etter kjøretøy der også. Har ikke så veldig lyst og kontakte styreformannen, han har tempramang. Jeg føler ikke jeg har gjort noe feil, men tørr jo nesten ikke gå ut døren, når jeg bare får klager.. Det skal sies, at jeg har fått tilatesle av styreformann til og stå der jeg står. Hva hadde dere gjort i den situasjonen? Endret 17. juli 2018 av Forvirrasjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #2 Del Skrevet 17. juli 2018 Skjønner at dette var litt sært, men hva vil du egentlig med denne tråden? Anonymkode: 0b217...596 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirrasjel Skrevet 17. juli 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 17. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at dette var litt sært, men hva vil du egentlig med denne tråden? Anonymkode: 0b217...596 Kom bort i en knapp, så det ble postet før jeg skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #4 Del Skrevet 17. juli 2018 1 time siden, Forvirrasjel skrev: Kom bort i en knapp, så det ble postet før jeg skulle. Så hva var resten av historien da? Hva lurer du på? Anonymkode: eea04...5eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #5 Del Skrevet 17. juli 2018 Hvis dere leser tråden en gang til, så ser dere at Ts har redigert den og stiller et konkret spørsmål på slutten av tråden🤗 Anonymkode: 510a6...404 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 17. juli 2018 #6 Del Skrevet 17. juli 2018 Nå har du kanskje lært at man ikke skifter olje på heller på fellesarealet. Oljegris på heller/stein er forferdelig stygt og jeg forstår godt at naboen din klager på dette. Oljegris er veldig vanskelig å fjerne dersom det ikke blir tatt det en gang og ofte ender man opp med å måtte bytte ut hele steinen. Om du googler litt så kanskje du får noen tips som kan hjelpe deg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 18. juli 2018 #7 Del Skrevet 18. juli 2018 8 timer siden, Forvirrasjel skrev: Det skal sies, at jeg har fått tilatesle av styreformann til og stå der jeg står. Hva hadde dere gjort i den situasjonen? Hva skal en gjøre da? Så lenge det er stein/betong trekker det garantert ned i begge, og det vil synes ei god stund. Men, på betong vet jeg av erfaring at etter et års tid er det borte. Da har det trengt nedover i betongen og det er så godt som ikke synlig lengre. Men å gjøre et iherdig forsøk på å tørke opp, og kanskje skrubbe litt, ville jeg hvertfall ha gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #8 Del Skrevet 18. juli 2018 Jeg vet det finnes pulver av noe slag, som brukes til å fjerne oljesøl i garasjeanlegg. Gjør en innsats for å få fatt i noe sånt, og sørg for at noen ser deg mens du holder på. Det bør blidgjøre naboene. Anonymkode: dd92d...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 18. juli 2018 #9 Del Skrevet 18. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det finnes pulver av noe slag, som brukes til å fjerne oljesøl i garasjeanlegg. Gjør en innsats for å få fatt i noe sånt, og sørg for at noen ser deg mens du holder på. Det bør blidgjøre naboene. Anonymkode: dd92d...22e Det finnes mange produkter som kan hjelpe, problemet er bare at dette allerede har fått ligget i flere dager. Men det er absolutt verdt et forsøk. Er det stein uten farge er det større sjangs for suksess enn ved farget stein. Da risikerer du å samtidig dra med noe av fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #10 Del Skrevet 18. juli 2018 Just now, Sirah said: Det finnes mange produkter som kan hjelpe, problemet er bare at dette allerede har fått ligget i flere dager. Men det er absolutt verdt et forsøk. Er det stein uten farge er det større sjangs for suksess enn ved farget stein. Da risikerer du å samtidig dra med noe av fargen. Enig i dette, det er mest for syns skyld. At naboene ser at man gjør et ærlig forsøk. Anonymkode: dd92d...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 18. juli 2018 #11 Del Skrevet 18. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig i dette, det er mest for syns skyld. At naboene ser at man gjør et ærlig forsøk. Anonymkode: dd92d...22e Ja det er jo et godt poeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepsimaxflaks Skrevet 24. juli 2018 #12 Del Skrevet 24. juli 2018 På 18.7.2018 den 1.13, Sirah skrev: Nå har du kanskje lært at man ikke skifter olje på heller på fellesarealet. Oljegris på heller/stein er forferdelig stygt og jeg forstår godt at naboen din klager på dette. Oljegris er veldig vanskelig å fjerne dersom det ikke blir tatt det en gang og ofte ender man opp med å måtte bytte ut hele steinen. Om du googler litt så kanskje du får noen tips som kan hjelpe deg. Jamen herregud a. Uhjel skjer. Jeg er så sikker på at mange av bilene i den garasjen har hatt et uhjel før eller hatt olje lekk. Men du er kanskje så perfekt at du ikke har klart noen av disse delene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 24. juli 2018 #13 Del Skrevet 24. juli 2018 2 timer siden, Pepsimaxflaks skrev: Jamen herregud a. Uhjel skjer. Jeg er så sikker på at mange av bilene i den garasjen har hatt et uhjel før eller hatt olje lekk. Men du er kanskje så perfekt at du ikke har klart noen av disse delene? Jeg skifter ikke olje på heller/stein så nei, jeg har ikke klart dette noen gang nei 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå