Gå til innhold

Vold - vanskelig å gå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd angstanfall på kveldene når jeg er alene i det siste, og tror det er relatert til dette kaoset. Visste ikke hva som skjedde med meg, men etter å ha fortalt det til en venninne som tidligere slet med angst forsto jeg hva det var. TS

Anonymkode: 31425...53b

Hvorfor oppsøker du ikke hjelp hos noen profesjonelle? Psykolog f.eks.
Vedder på at du er traumatisk av dette forholdet, så ditt neste forhold kommer til å bære preg av redsel fra ditt forrige forhold.
Alt en gjør har ringvirkninger, uansett positive eller negative. Det at du har levd oppi dette har store konsekvenser for deg, selv om du kanskje ikke ser eller føler det selv enda . 

Forstår det er vanskelig å gå, man blir avhengig av personen på en bisarr måte. Er det sunt? Nei. Forstår man det selv? Kanskje ikke helt. Burde man finne seg i det, og ta kontroll over sitt eget liv igjen? JA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Hvorfor oppsøker du ikke hjelp hos noen profesjonelle? Psykolog f.eks.
Vedder på at du er traumatisk av dette forholdet, så ditt neste forhold kommer til å bære preg av redsel fra ditt forrige forhold.
Alt en gjør har ringvirkninger, uansett positive eller negative. Det at du har levd oppi dette har store konsekvenser for deg, selv om du kanskje ikke ser eller føler det selv enda . 

Forstår det er vanskelig å gå, man blir avhengig av personen på en bisarr måte. Er det sunt? Nei. Forstår man det selv? Kanskje ikke helt. Burde man finne seg i det, og ta kontroll over sitt eget liv igjen? JA.

Har lenge hatt lyst å dra til psykolog, men føler at mitt problem ikke er stort nok på en måte. 

Anonymkode: 31425...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har lenge hatt lyst å dra til psykolog, men føler at mitt problem ikke er stort nok på en måte. 

Anonymkode: 31425...53b

Ganske standard å tenke sånn av mange, som faktisk trenger å dra dit. Alle har store nok problemer til å dra til psykolog, og jeg tenker at i ditt tilfelle er det ganske viktig at du får gjort det også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rosatoast said:

Ganske standard å tenke sånn av mange, som faktisk trenger å dra dit. Alle har store nok problemer til å dra til psykolog, og jeg tenker at i ditt tilfelle er det ganske viktig at du får gjort det også. 

Enig, ikke unormalt at de som trenger det mest er de som ikke tror de har noe der å gjøre. 

Anonymkode: efbf4...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk sakene dine å kom deg bort med en gang! Kanskje gjør d når han er ute. Ring politi og anmeld. Kom deg vekk fra det mennesket så fort som faen.

Anonymkode: 13a1c...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare skumleste tråden, men har selv vert i et voldelig forhold og alt jeg kan si er at du må komme deg bort å aldri se deg tilbake. Jeg vet hvor vanskelig prosessen er og hvor mange runder man går med seg selv hver dag, men til syvende og sist vil du ikke angre. Hva ville du rådet en venninne til hvis hun la frem en slik problemstilling til deg? 

Det finnes mange gode hjelpeapparater der ute for seg, du må bare tørre å ta steget å benytte deg av dem.

Anonymkode: 84571...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd angstanfall på kveldene når jeg er alene i det siste, og tror det er relatert til dette kaoset. Visste ikke hva som skjedde med meg, men etter å ha fortalt det til en venninne som tidligere slet med angst forsto jeg hva det var. TS

Anonymkode: 31425...53b

Denne mannen har banket hodet ditt i asfalten slik at du havnet på sykehus i 2 dager!!!!

Dere kunne hatt så mange jævla fine dager på stranden dere bare ville, det kansellerer ikke det faktumet at du har vært sammen med et monster.

Psykopater er verdens beste skuespillere, og det er hans manipulasjon som får deg til å savne han nå. Du er nå på avrusning, og du må være sterk og holde ut abstinensene. Når du kommer ut på andre siden er du fri. 

Slutt å tilbring tid med ham. Hvis han noen gang er voldelig mot deg igjen tar du bilder og går til politiet. Ta vare på alle sms. 

Dette er en mann som kan ende opp med å drepe deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvinne87Rogaland skrev:

 

Dette er en mann som kan ende opp med å drepe deg.

This. Min eks prøvde. Og vet du hva? Jeg var så dun at jeg ble i et år til før jeg kom meg fri. Jeg begynte så smått å planlegge etter det, men det tok meg et helt år å tørre å ta skrittet ut. Det er vanskelig, men ver så snill og ikke bli så lenge at han får muligheten til å prøve. 

Anonymkode: 84571...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ihvertfall ikke utsette barna dine for denne mannen! 

Anonymkode: 1aa75...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som han vil aldri frivillig slippe tak! For hver gang du gir han lillefingeren, så tar han hånda di. Og lenger og lenger opp armen. Slutt å møte han hver dag! Det er ikke normalt at man er sammen med eksen sin hver dag etter et brudd for barnas skyld. Det normale er å sette opp en samværsavtale som må overholdes. Hold deg unna han og familien hans, vær åpen med din egen familie om hvordan ting er, og støtt deg på de som kan hjelpe deg gjennom det. Bryt all unødvendig kontakt med han, og med unødvendig, så mener jeg absolutt alt som ikke er 100% nødvendig. Som nevnt over her, sånne mannfolk kan drepe. At han allerede har sendt deg to dager på sykehuset burde vært nok for at du skjønte såpass. 

En psykopat er snill som bare det i perioder, vet ikke det beste han kan gjøre for deg, før han så snur tvert om og er et rasshøl. Det du utsettes for er fysisk og psykisk vold, og overgrep også når han tvinger deg til sex. Du kan ikke la deg selv dras ned i den dritten der. For ungene dine sin skyld, så må du få slutt på måten dere omgåes på per i dag. Jeg var sammen med en sånn mann, heldigvis hadde jeg ikke barn med han. Men han tok kontakt hele tida, helt til jeg fikk hemmelig nummer. Prøvde daglig nesten å få meg tilbake, snakket meg rundt og prøvde å sno seg inn igjen. Da han skjønte det ikke gikk, møtte han opp på døra mi og prøvde å drepe meg. Jeg slapp unna takket være at noen kom forbi og så hva som foregikk. Kom deg vekk og ordentlig vekk før det går så langt!

Anonymkode: bfcd0...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke omgås han daglig pga dere har barn sammen.

Skrenk inn kontakten med han umiddelbart. Dere trenger heller ikke møtes når han skal ha barna, de kan han hente i barnehagen/skolen/SFO, sammen med levering. 

Ikke ha noen kommunikasjon med han utover nødvendigheter vedrørende barna. 

Så lenge du omgås han i hverdagslige situasjoner så vil han alltid ha et tak på deg, angsten vil bli verre og verre

Tvinger han deg til sex igjen så anmelder du for voldtekt. 

Anonymkode: 9cd61...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Papirfly, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som levde under samme vilkår som deg. Hun fant ut at det var tryggest å komme seg bort etter flere runder med sin nå eks. Hun opplevde mange ganger at det er veldig vanskelig å komme seg bort fra slike folk. På en måte er du "glad" i personen noe jeg mener er mere redsel på hva de kan finne på enn følelser basert på kjærlighet. 

Slutten på det forholdet løste vi enkelt da hun gråtende å kansje litt motvillig fortalte meg hvordan han egentlig var mot henne. Hun hadde prøvd politi osv. men opplevd at de ikke gjør stort eller trenerer saken å det skaper ennda mere irritasjon å sykere fremtoning til den daværende mannen hennes. Jeg var bare ærlig mot henne å sa at jeg hjelper deg, men da kan ikke du ta kontakt med mannen etterpå. Hun måtte ordne seg hemmelig adresse å telefonnr. Etter som denne eksmannen i tillegg var en ganske stor mann var det tilsynelatende fare for "hard" dialog da han også må flytte. Hun satte seg ned å tenkte en liten stund å kom dermed med klarsignal. Hun var villig til dette å da satte vi i gang. Eksen hennes bor nå et helt annet sted i Norge under et et annet navn.

Anonymkode: 75c53...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS, dra til krisesenteret! NÅ! Der har de alle forutsetninger for å hjelpe deg og barna dine videre <3

Det skal etter loven være ett i din kommune.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...