Gå til innhold

Vold - vanskelig å gå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å gjøre dette så kort som mulig. 

Jeg har vært i et "Perfekt" forhold i 10 år. Vi var paret som alle var misunnelige på, som sjeldent eller aldri krangler, som hadde fint hus og fine biler, som passet så godt ilag. Helt perfekt.

- Han var voldelig mot meg 1 gang i starten. Tilga han for det. 
- Vi kranglet mye når vi ikke var sammen. Sjeldent når vi var sammen. Han jobbet borte, og var veldig sjalu av seg og mistenkte meg ofte for det ene og det andre. Dersom vi en sjelden gang kranglet når vi var sammen, så var det "silent treatment".
- Måtte ha tillatelse for å dra å ta en kaffe med ei venninne, og måtte sitte å tekste med han hele tiden. En gang snakket han ikke med meg på to dager, skjønte ikke hvorfor, men det viste seg å være fordi jeg ikke hadde lagt ut bilde på snap når jeg var på cafe. Hvordan kunne han da vite at jeg ikke var med en mann?
- Var ute 1 gang med ei venninne, uten han, da ringte han 24 ganger og sendte 70 sms på ca 1,5 time. Ringte også rundt til andre for å høre om oppførselen min, og fikk de til å snappe bilder og video av meg -  uten at jeg visste det.
- Sex måtte jeg ha uansett om jeg ville eller ikke. Ingenting som het sliten eller trøtt. Han hadde sex med meg når jeg sov også.
- Ble sykemeldt i 6 mnd. fordi jeg ikke taklet alle meldingene jeg fikk fra han på jobb. Han terroriserte meg med meldinger og anklagde meg for mye rart. 
- Takket nei til en stilling pga han mente jeg kunne innlede et forhold til den ene ansatte der (han var jo på min alder og verken stygg eller gift).

- Kastet ting etter meg når vi en sjeldent gang kranglet. Passet på at de ikke traff meg, men ville nok skremme litt. 



Etterhvert begynte venninnene mine å reagere på oppførselen min. At jeg hele tiden måtte svare han, at jeg måtte planlegge ting i forveien, at jeg ikke kunne besøke de eller overnatte når jeg ville, at jeg ikke kunne dra på fester osv. Det hele endte med at jeg gjorde det slutt, fant ut at dette kommer ikke til å bli bedre (tok det opp med han flere ganger og advarte han, men det ble heller verre). 
Jeg vet ikke om det er psyken min eller hjertet mitt som snakker, men jeg elsker han nok fremdeles. Men jeg forstår at forholdet ikke var sunt, og ville ikke at det skulle gå lengre og at barna skulle oppfatte dette. De er enda små og jeg tenkte det var til det beste for de. 
Det er nå 1 år siden jeg flyttet ut, og ting er egentlig bare verre. Vi møtes daglig (pga. barna) og han kontrollerer meg like mye. Han har tvunget seg til sex med meg ved tre anledninger etter at jeg flyttet. 

Vi har også vært på 2 fester sammen, den ene festen slo han meg med flathanda rett i ansiktet, og den siste gangen tok han tak i håret mitt og banket hodet mitt gjentatte ganger i bakken. Den siste hendelsen endte jeg på legevakt, og ble innlagt 2 døgn på sykehus. 

Jeg skulle vel forlatt han for lenge siden. Men det er en veldig vanskelig prosess. Noen ganger minner han om en psykopat, han bruker forskjellige teknikker for å "ta meg". Samtidig virker det som om alt han gjør er ubevisst, at han bare er dum. Samtidig er han verdens snilleste og behandler meg stortsett som en dronning. 

En ting er sikkert, jeg VIL bort. Det er bare så forferdelig vanskelig!!! 

.. Any comments? 




 

 

Anonymkode: 31425...53b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, du må jo gå til politiet. Dette er ikke greit på noen som helst måte. ❤️

Anonymkode: 10665...1fd

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, du må jo gå til politiet. Dette er ikke greit på noen som helst måte. ❤️

Anonymkode: 10665...1fd

Det klarer jeg nok ikke. :( Og det er trist for jeg ser jo selv at dette ikke er bra. 

Anonymkode: 31425...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det klarer jeg nok ikke. :( Og det er trist for jeg ser jo selv at dette ikke er bra. 

Anonymkode: 31425...53b

Kontakt Krisesenteret og få støttesamtaler der med noen.

Anonymkode: 7869c...3c8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer til mental helse eller krisesenteret først og fremst. Hvis du sitter her og tekster så får du bare masse tilfeldige svar fra folk du ikke aner. 

Det finnes profesjonelle for dette her og det og snakke med noen rett ut helt anonymt er en begynnelse. Ta det derifra. Alt trenger ikke skje i dag. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du at barna skal miste moren sin? Sånne menn er i stand til å drepe, dessverre. Google statistikk.

Dersom du ikke kommer deg politi og krisesenter kan det fortsette. Om du dør vil barna dine vokse opp med denne mannen, uten deg. Skylder du ikke barna å ta såpass ansvar? Jeg vet GODT hvor tøft det er. Men har du egentlig noe valg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med deg en venninne å følge derg og barna til krisesenter, lege,politi 

 

Anonymkode: ed860...9fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Kjempebra at du har kommet deg bort fra han. Du har tatt de første og tøffeste skrittene fra ett voldelig forhold, gratulerer, du er sterk.❤️ Du må ta kontakt med politiet å anmelde volden og få besøksforbud. Du trenger ikke å møte han hver dag pga av barna.

Endret av Nina1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld han. Du har barn: du har ikke råd til å finne deg i det der i det hele tatt. 

Anonymkode: 887f1...df5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i det perfekte forholdet selv. Jeg er så jævlig glad jeg så det tidlig og berget meg og barnet. Alle mente vi var så pene, intelligente, hadde hus, biler og hytte. Heldigvis var det han som måtte starte opp igjen fra grunn. Barnet er sikret og bor trygt.


Nå i dag vet jeg at de som virker perfekte med perfekte hjem har mye bak gardinene. Det spiller ingen rolle hvor mye du eier, hvor fint det er hos dere, hvor mange aktiviteter dere kjører i løpet av uka osv. Det som betyr noe er at det er verdt å leve. De som drukner i gjeld sliter også. 

Jo mer perfekt, jo verre. Det er min lærdom, og det har jeg sett skjedd mange ganger etter at vi slapp fri.

Vær stolt TS ❤️ Du er et kjempemenneske!

Anonymkode: 6a47b...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten. Så dere er enige med venninnene mine om forholdet? Usunt og psykisk vold? 
Syns det er vanskelig å anmelde. I dag feks. var vi på stranda med familien min og hans, samt noen venner. Veldig hyggelig og ingenting ubehagelig eller ekkelt. 

TS

Anonymkode: 31425...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtten. Så dere er enige med venninnene mine om forholdet? Usunt og psykisk vold? 
Syns det er vanskelig å anmelde. I dag feks. var vi på stranda med familien min og hans, samt noen venner. Veldig hyggelig og ingenting ubehagelig eller ekkelt. 

TS

Anonymkode: 31425...53b

Er slike ting som får dette til å virke som en trolletråd. Du skriver HI og etterpå er alt rosa sky. 

Har vært I voldelig forhold å vet det er vanskelig å gå, men man er ikke så dum at man tror 1 dag på stranden med vitnet sier noe om resten av forholdet.

Anonymkode: 45270...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtten. Så dere er enige med venninnene mine om forholdet? Usunt og psykisk vold? 
Syns det er vanskelig å anmelde. I dag feks. var vi på stranda med familien min og hans, samt noen venner. Veldig hyggelig og ingenting ubehagelig eller ekkelt. 

TS

Anonymkode: 31425...53b

Han er vel kun slik du nevner når ingen andre ser. Så er han hyggelig rundt vitner og får deg i sin hule hånd. Vær så snill å søk hjelp. Tenk Handmaids(litt søkt, men likevel). 

Anonymkode: 9c24e...79f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er slike ting som får dette til å virke som en trolletråd. Du skriver HI og etterpå er alt rosa sky. 

Har vært I voldelig forhold å vet det er vanskelig å gå, men man er ikke så dum at man tror 1 dag på stranden med vitnet sier noe om resten av forholdet.

Anonymkode: 45270...5d6

Så du tror at folk som lever i voldelige forhold ikke har det bra også? Hadde det vært jævlig hele tiden så hadde det jo vært lett å bare løpe langt faen bort. Men mestparten av tiden er det bra. Vi har det som oftes helt supert når det er bare vi to, eller familien. Men hvis jeg skal noe alene, så bryter helvettet løst.  TS

Anonymkode: 31425...53b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor møter du han daglig, og ikke legg skylden på barna. 

Du skal ikke være på stranda med han og hele familien når situasjonen er slik den er. 

Du burde anmelde han for voldtekt og vold. Og så varsler du barnevernet. 

Anonymkode: f31ac...c89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ringt barnevernet og sørget for å fått det fulle ansvaret for våre felles barn. For en psykopat!

Har vært i et lignende forhold, bare uten den fysiske volden. Så dette minner meg mye om han, du har holdt ut lenge og jeg kan tenke meg at du ikke hadde det noe særlig godt med deg selv i forholdet. Hadde jeg hatt barn med denne eksen min, så hadde jeg nok endt opp i samme situasjoner som deg. "Påtvunget" sex og psykisk vold, han hadde fått meg til å gå tilbake til han pga han spiller på følelser og samvittighet. De er psyko/sosiopater.

Anonymkode: 211fa...830

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at han behandler deg som en dronning innimellom, blant annet foran andre, er sannsynligvis fordi han lurer deg til å tro han elsker deg av hele sitt hjerte og ikke vil deg noe vondt. Typisk psykopattrekk. Vær så snill og kom deg bort fra denne mannen, han er farlig og gal. Få med deg ei god venninne og dra til nærmeste krisesenter. Det du lever i nå er skadelig og farlig for deg. 

God klem til deg ❤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror at folk som lever i voldelige forhold ikke har det bra også? Hadde det vært jævlig hele tiden så hadde det jo vært lett å bare løpe langt faen bort. Men mestparten av tiden er det bra. Vi har det som oftes helt supert når det er bare vi to, eller familien. Men hvis jeg skal noe alene, så bryter helvettet løst.  TS

Anonymkode: 31425...53b

Som jeg skrev har jeg levd i vold og nei, jeg ventet alltid på neste utbrudd, så selv om det utvendig ser bra ut har man det ikke bra innvendig.  Men er det å faktisk innse hva man er utsatt for. Og være redd for at man har sett feil vei, har sagt feil ord mm da svever man ikke på en ros sky i de periodene som er gode, man lærer fort at de ikke varer og dermed lever i et helvete hver dag. Da stiller jeg meg undrende til at man tror at når man er med andre så er alt bra, da må jo alt bli bra logikken.

Anonymkode: 45270...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd angstanfall på kveldene når jeg er alene i det siste, og tror det er relatert til dette kaoset. Visste ikke hva som skjedde med meg, men etter å ha fortalt det til en venninne som tidligere slet med angst forsto jeg hva det var. TS

Anonymkode: 31425...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...