Gå til innhold

Vekten øker av at jeg spiser så lite, dårlig samvittighet av å spise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når vekten øker tør jeg i hvert fall ikke å spise mer! Men jeg ser jo at jeg bør med tanke på at jeg ligger på 1000-1200 kalorier per dag. Er 167 høy og nå nesten 77 kg, 26 år gammel og noen måneder siden fødsel. Gikk ned i starten, men begynte å gå opp en måned etter. Har siden det gått opp 2 kg i mnd, mer enn jeg gikk opp som gravid.

Blir sjekket for diverse hos legen, men tanken er nå for meg er at jeg spiser for lite og at jeg har mangler. 

Hvordan kan jeg snu dette når jeg sjelden føler sult følelse og at jeg sliter med matlyst?

Anonymkode: ba8a4...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer du? Snakk med legen om dette. Det er helseskadelig for deg å ha et så lavt kaloriinntak.

Anonymkode: 657f1...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av vekten er melk i brystene (om du har melk og ammer). Noe av vekten kan være vann i kroppen.

Anonymkode: 657f1...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når vekten øker tør jeg i hvert fall ikke å spise mer! Men jeg ser jo at jeg bør med tanke på at jeg ligger på 1000-1200 kalorier per dag. Er 167 høy og nå nesten 77 kg, 26 år gammel og noen måneder siden fødsel. Gikk ned i starten, men begynte å gå opp en måned etter. Har siden det gått opp 2 kg i mnd, mer enn jeg gikk opp som gravid.

Blir sjekket for diverse hos legen, men tanken er nå for meg er at jeg spiser for lite og at jeg har mangler. 

Hvordan kan jeg snu dette når jeg sjelden føler sult følelse og at jeg sliter med matlyst?

Anonymkode: ba8a4...150

Bestill legetime snarest og ta opp alt dette med legen.

Anonymkode: 657f1...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg synes det er forferdelig at nybakte, ammende mødre skal tenke sånn på vekten! Det er jo ikke bra for deg å leve på underskudd av kalorier nå. Ikke er du farlig overvektig heller, du har jo nylig vært gravid.. :klem:

 

Anonymkode: 1cca2...556

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden stenges da den bryter med retningslinjene for Kropp og helseforumet;

 

Sitat

 

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt. Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Viser også til deres kilde her (side 187)

 

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...