Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt håndklær i god kvalitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd både billige fra Ikea/KID/Princess og dyrere fra Gant. Men syns alle håndklærne mine blir så fort stygge og slitte. De blir også veldig stive etter vask, selv om jeg blæster på med tøymykner. Vil jo ha MYKE håndklær! Blir jo dyrt å bytte de ut hele tiden, har dere råd om hvor jeg kan finne meg håndklær som varer en stund? 

Anonymkode: 9ee04...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker best slitte håndklær. Liker ikke alle de fibrene er på nye. Best når mye av det er slitt av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stive håndklær er best, de suger vannet sv med en gang. Myke håndklær er det verste jeg vet, føler jeg flytter vannet rundt på kroppen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre er middels myke vil jeg si. Er hvite "City" fra Princess. Vasker de med godt vaskepulver på bomullsprogram og tørker de i tørketrommelen. Aldri brukt tøymykner.

Det kommer både an på kvaliteten på selve håndkleet og hvordan du vasker de, samt om vaskemaskinen/tørketrommelen er god 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor tørker du klær? Jeg synes det beste blir når jeg får tøket ute, kjører en runde damp på vaskemaskin etter vask før jeg henger ute på snora og tørker. Ps bruker ikke skylle/tøymykner.

Anonymkode: 52671...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen håndklær gjennom Ellos for flere år siden. De har holdt seg veldig godt. Jeg pleier å bruke tørketrommel på vinteren, men henger ute på sommeren.

Anonymkode: 4e8d5...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Gant håndklær er bra. Men har noen fra et tysk (sveitsisk kanskje?) merke som heter Möve. De er veldig gode. Fine år etter år.

Anonymkode: b449f...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor

Hadde tenkt å lage et innlegg om det samme.

Hadde noen fra Gant i mange år,men de ble ødelagt til slutt de og.

Skal teste Kronborg (?) fra Jysk nå,hører de er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Hadde tenkt å lage et innlegg om det samme.

Hadde noen fra Gant i mange år,men de ble ødelagt til slutt de og.

Skal teste Kronborg (?) fra Jysk nå,hører de er bra

Jeg synes ikke de er bra. Fikk noen av den typen da jeg giftet meg. Hadde aldri kjøpt de selv.

Anonymkode: b449f...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen fra Saape jeg synes er skikkelig gode. Bruker ikke tøymykner da, siden de tørker mye bedre uten.

Anonymkode: adcca...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd både billige fra Ikea/KID/Princess og dyrere fra Gant. Men syns alle håndklærne mine blir så fort stygge og slitte. De blir også veldig stive etter vask, selv om jeg blæster på med tøymykner. Vil jo ha MYKE håndklær! Blir jo dyrt å bytte de ut hele tiden, har dere råd om hvor jeg kan finne meg håndklær som varer en stund? 

Anonymkode: 9ee04...dbf

Når du bruker skyllemiddel, så ødelegger du håndklærne, det står nå på nesten alle nye bomullsvarer, bruk ikke skyllemiddel. 

Jeg er fornøyd med de dyreste håndklærne til Jysk. De vaskes og tørkes i mengder her og holder seg greit. Fargen holder seg også godt. Men vi er glade i hvite håndklær. 

Hvordan ting holder seg er helt avhengigi av hvordan du behandler tingene. Å kjøre en overfull vaskemaskin er lite smart, å velge ditt vaskemiddel til klær med omhu er også smart. Vi bruker bare Blenda Sensitiv, bruker måleskje og vasker med riktig tøymengde til vaskeprogrammet på maskinen og ingen skyllemiddel. Håndklær som har vært brukt blir hengt opp til tørk og ikke slengt i skittentøyskassen fuktige. Uten at jeg dermed vet eller uttaler meg om hvordan ts eller andre behandler sine håndklær. Ting blir slitt etter bruk og håndklær blir lett "dvaske" etter noen års bruk. 

Anonymkode: 303e4...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først. Du vasker helt feil. Håndkler skal ikke ha tøymykner! Det gjør at de ikke trekker til seg vann når du bruker dem. De blir mykest om du tørker i tørketrommel, men om du tørker på snor tørk dem på badet, og gå med jevne mellomrom og krøll dem sammen, vri osv (gi dem litt «bank»). Ta dem av Når

de er nesten helt tørre. Om du vil ha stive er det bare å la dem henge i fred i noen dager. 

 

Selv har jeg kronborg fra jysk. Men husk at det finnes flere modeller. Selv har jeg en jeg er veldig fornøyd med, tykk og myk med ordentlig hotellfølelse, de er kjøpt i Tyskland og blir ikke solgt i Norge. Så har jeg en «norsk» modell, den er litt tynnere og den er jeg også fornøyd med, men de er ikke like gode som de tyske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med noen fra Bohus. Husker ikke merke. De holdt seg fine i åresvis. Byttet de ut for et års tid siden med noen billige bare fordi jeg ønsket noen i en annen farge. Skjønner hvorfor folk kjøper dyre håndklær for å si det sånn... De nye flytter bare vannet rundt på kroppen, mens de fra Bohus faktisk trakk vannet til seg.

Vil du ha myke håndklær TS så må du bruke tørketrommel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper Lindø og dropper tøymykner. Kjempegode håndklær i flere år!

Anonymkode: 35b84...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bruker stort sett fra Gant, Lexington, Missoni og Princess , de første stort sett kun håndklær som henger oppe på bad og toalett fordi de er fine og utrolige gode, til dusjen foretrekker jeg de fra princess og helst godt slitt, da er de best .Tar alltid håndklær i tørketrommel, men bruker aldri skyllemiddel

Anonymkode: db532...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bruker stort sett fra Gant, Lexington, Missoni og Princess , de første stort sett kun håndklær som henger oppe på bad og toalett fordi de er fine og utrolige gode, til dusjen foretrekker jeg de fra princess og helst godt slitt, da er de best .Tar alltid håndklær i tørketrommel, men bruker aldri skyllemiddel

Anonymkode: db532...035

Hvordan er Missoni kvalitetsmessig? Jeg fikk i dag tips av en venninne om Ralph Lauren håndklær fra Illum, at de var bra.

Takk for tips til dere andre :) Noterer meg at skyllemiddel ikke skal brukes med håndklær så får vi se om det blir noen bedring.

Jeg har tørketrommel, men det trekker vel fryktelig mye i strøm? 

Anonymkode: 9ee04...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er Missoni kvalitetsmessig? Jeg fikk i dag tips av en venninne om Ralph Lauren håndklær fra Illum, at de var bra.

Takk for tips til dere andre :) Noterer meg at skyllemiddel ikke skal brukes med håndklær så får vi se om det blir noen bedring.

Jeg har tørketrommel, men det trekker vel fryktelig mye i strøm? 

Anonymkode: 9ee04...dbf

Mine fra Missoni er helt klart de største dritthåndklærne jeg har hatt. Lexington sine er OK, på samme nivå som Gant. Rett over IKEA. 

Anonymkode: 571c0...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er Missoni kvalitetsmessig? Jeg fikk i dag tips av en venninne om Ralph Lauren håndklær fra Illum, at de var bra.

Takk for tips til dere andre :) Noterer meg at skyllemiddel ikke skal brukes med håndklær så får vi se om det blir noen bedring.

Jeg har tørketrommel, men det trekker vel fryktelig mye i strøm? 

Anonymkode: 9ee04...dbf

Veldig fornøyd med missoni, men syntes badehåndklærne er litt vel dyre, de små koster ca 200 pr.stk, nydelige farger og super kvalitet. De som heter Keith tror jeg , som er svarte og hvite er ikke så gode som de fargerike

Anonymkode: db532...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...