Gå til innhold

Hvor lang tid bruker kroppen på å reagere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk spiseforstyrrelser som 14-åring, fikk behandling hos psykolog og ble "frisk". Fikk mensen som 16-åring, var akkurat på grensa til normalvektig (160 cm, 49 kg). Hadde den nå og da (uregelmessig) i ca. ett år. Da ble jeg undervektig igjen, rundt 44-45 kg. Var ikke direkte spiseforstyrrelser, men heller store treningsmengder og greide ikke å få i meg nok kalorier (men handlet altså ikke om å være så tynn som mulig). Mistet derfor mensen. 

Begynte på p-piller som 20-åring, så fikk "mensen". Gikk på dem i litt over ett år, så sluttet jeg. Pga. undervekten fikk jeg aldri min ekte mensen tilbake, naturligvis. 

Slik har det vært fram til nå, er 24 år. Bestemte meg for å gjøre noe med helsa, så gikk opp fra 46-50 kg på ganske kort tid, ca. 1,5/2 måneder. Har veid 50-52 kg i rundt tre måneder nå. Er jo innenfor normalvekt, og over den vekta jeg hadde da jeg fikk ekte mensen som 16-åring. Regner derfor med at jeg veier nok til å skulle få ekte mensen igjen, da jeg har samme høyde. 

VET at dette er noe jeg kan snakke med legen om, og det skal jeg også. Men han er ikke tilbake fra ferie før i midten av august, og jeg ønsker ikke snakke med noen annen lege enn fastlegen. 

Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med dette? Hvor lang tid kan kroppen bruke på å reagere på at jeg veier nok til å få mensen igjen? Kjenner jeg blir utålmodig og stressa, vil at ting skal fungere som normalt. 

Anonymkode: 72678...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...