Gå til innhold

Ønsker ikke ta imot arv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har delt en lignende problemstilling før, men da fra en helt annen vinkel...

Farfar har dødd. Og jeg har nå fått vite at jeg har arvet masse penger og verdier. Jeg vil ikke ha det, vil ikke ha med det å gjøre - kan man bare gi bort alt? Finnes det grenser på hvor mye jeg kan gi hvor?

Tips til hvilke organisasjoner som er verdt å donere MYE penger til?

Anonymkode: cffd9...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du ikke ha arven da..

Anonymkode: a5ca8...270

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KALKHOFF

Du kan gjøre hva du vil. Det er dine penger. 

Vil ikke tipse deg. Meningen er at du skal finne ut hvordan du bruker pengene, kun da lærer du noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke ha arven da..

Anonymkode: a5ca8...270

Det er ikke relevant. Ønsker hen ikke arven så er det helt fint. 

Ts: doner verdien til noe du står nær. For eksempel dyrebeskyttelsen, forskning eller noe du føler du ønsker å bidra med ❤️

Anonymkode: 5c01b...263

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i veien for å gi bort arven din. De fleste store organisasjoner kan man testamentere til, så vil tro det ikke er noe problem å gi store summer til dem. Er det noe du (eller din farfar) synes er viktig å støtte? Nødhjelp, bistand, dyrevelferd, miljø eller støtteorganisasjoner for forskjellige sykdommer - noen eksempler. 

Anonymkode: ff882...8a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting i veien for å gi bort arven din. De fleste store organisasjoner kan man testamentere til, så vil tro det ikke er noe problem å gi store summer til dem. Er det noe du (eller din farfar) synes er viktig å støtte? Nødhjelp, bistand, dyrevelferd, miljø eller støtteorganisasjoner for forskjellige sykdommer - noen eksempler. 

Anonymkode: ff882...8a8

Godt spm, jeg har ingen formening om hva han ville ønsket å støtte.. Han har med en gjeng «venner» voldtatt meg i mange mange år, og jeg kan ikke fatte hvorfor jeg fikk arven.

Nødhjelp av noe slag må være optimalt. Penger som uavkortet går til hjelpende arbeid, noen form for nød? Noe sånt kunne jeg ønsket å støtte. 

Anonymkode: cffd9...8c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f*** for en jævel, jeg skjønner godt hvorfor du ikk vil ha arven! Så forferdelig.

Hva med å støtte en organsiasjon som jobber med barn som har blitt seksuelt misbrukt? Sofie-stiftelsen eller hva den heter, den som er i navnet til en av jentene som ble drept i Baneheia? Redd barna? 

Anonymkode: 5defb...1a2

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fraskrive deg arven ved å gi beskjed om det skriftlig, da går arven videre til andre i arverekkefølgen.

Anonymkode: 23706...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt spm, jeg har ingen formening om hva han ville ønsket å støtte.. Han har med en gjeng «venner» voldtatt meg i mange mange år, og jeg kan ikke fatte hvorfor jeg fikk arven.

Nødhjelp av noe slag må være optimalt. Penger som uavkortet går til hjelpende arbeid, noen form for nød? Noe sånt kunne jeg ønsket å støtte. 

Anonymkode: cffd9...8c5

Incestsenteret og betaling for en alternativ dødsannonse med beskjed om at han kan brenne særdeles lenge? 

Anonymkode: 7369f...365

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man kan det.

Stine Sofies stiftelse f.eks.

 

Anonymkode: 3f027...84c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Incestsenteret og betaling for en alternativ dødsannonse med beskjed om at han kan brenne særdeles lenge? 

Anonymkode: 7369f...365

Hahaha ja noe sånt 😄

Han døde i mai, jeg fikk ikke beskjed før nå. Farmor døde for noen år siden, og han har testamentert hele dritten til meg. Spesifikt. Dog har han 6 andre barnebarn. Blir pengene tilbudt noen andre om jeg takker nei?

Anonymkode: cffd9...8c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha ja noe sånt 😄

Han døde i mai, jeg fikk ikke beskjed før nå. Farmor døde for noen år siden, og han har testamentert hele dritten til meg. Spesifikt. Dog har han 6 andre barnebarn. Blir pengene tilbudt noen andre om jeg takker nei?

Anonymkode: cffd9...8c5

Ja, jeg tror de da vil gå videre til andre livsarvinger hvis man har det (og det har han jo).

I denne situasjonen synes jeg det er helt legitimt å donere pengene til en god sak.

Anonymkode: 5defb...1a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror de da vil gå videre til andre livsarvinger hvis man har det (og det har han jo).

I denne situasjonen synes jeg det er helt legitimt å donere pengene til en god sak.

Anonymkode: 5defb...1a2

Har ingen kontakt med de (pappa og farfar og den slekten er svenske og bor i Sverige), og forstår ikke hvorfor jeg fikk dem. Usikker på om jeg skal «la de» andre få det, eller donere bort?

Anonymkode: cffd9...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nina1975

Ville gitt de til stine sofies stiftelse eller til barnekreftforskning, og om du klarer det, fortell de andre barnebarna om hva slags helvete krapylet lot deg gjennomgå❤️ Er sikker på at de ikke hadde motsatt seg donasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å motta arven, for så å gi pengene til noen som hjelper incest- og voldtektsofre. At han lar deg få arven kan vel bety at han angret på oppførselen sin, men jeg kan godt forstå at du ikke ønsker å ha pengene. 

Anonymkode: 7aa66...267

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta imot arven og bruk den godt. 

BarnasHus eller lignende som beskytter barn.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det til en organisasjon som jobber for beskyttelse av barn, eller ta i mot og kos deg for «tort og svie». 

Evt. sett de på sparekonto eller i fond og gi de videre til dine egne barn dersom du en dag skulle få noen. 

Anonymkode: 7a24c...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...