Gå til innhold

Gi blod med psykisk sykdom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her.

Jeg skal ta kontakt med dem og fortelle at jeg går i behandling for en psykisk lidelse. At jeg ikke tar medisiner for denne, og at jeg selvsagt ville gitt beskjed om det om dette var noe som ville påvirke en annen. Jeg ville aldri satt noen andre i fare (virker slik med enkelte her som er fryktelig hysteriske) ved å lyve. Problemet var at jeg vet ikke hvor relevant det er for dem at de vet at jeg har opplevd traumer. Så lenge det ikke går utover de som skal motta, så er jeg villig til å ta sjanser selv. Det er bedre at jeg blir utslitt og dårlig, enn at en annen potensielt dør fordi de mangler blod. 

Anonymkode: c4378...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, aiba skrev:

Ved bipolar lidelse er de kanskje redd for promiskøsitet ved hypo/mani?

Er kun noen medisiner som ikke er ønskelig. Noen medisiner forsvinner fort ut av blodet når de lagrer det noen dager, andre medisiner kan endre trombocyttene i blodet og på slike medisiner kan man ikke gi. Man svarer på om man har hatt sex med andre enn partner hver gang man gir blod.  Så den regelen gjelder alle. Ny partner så må man vente 6mnd og man blir igjen testet for alt av sykdommer som kan smittes ved blod. Og selv har jeg aldri en eneste seksuell tanke da jeg hadde symptomene. Som symptomfri er man da akkurat som alle andre. Noen bytter partner ofte, mens slike som meg har to partnere i løpet av livet ( ja noen sikkert 0 og 1 også)

Anonymkode: 0d293...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, aiba skrev:

Ved bipolar lidelse er de kanskje redd for promiskøsitet ved hypo/mani?

Jeg har ikke bipolar lidelse, og har heller ikke hatt sex

Anonymkode: c4378...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan en umedisinert psykisk lidelse skal påvirke blodgivning. Det er jo ikke psykiske lidelser i blodet liksom. De er ikke smittsomme. 

Anonymkode: 35557...3d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvordan en umedisinert psykisk lidelse skal påvirke blodgivning. Det er jo ikke psykiske lidelser i blodet liksom. De er ikke smittsomme. 

Anonymkode: 35557...3d1

Akkurat. Enkelte her inne oppfører seg som om det var en smittsom sykdom. 

Anonymkode: c4378...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...