Gå til innhold

Alltid «drømmedama»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje en rar problemstilling.. Men hver eneste person jeg har datet, truffet, innledet et forhold til osv har alltid (uten unntak), blitt stormende forelsket i meg. Til den grad at det blir overdrevne gester og handlinger. Store ord altfor tidlig. Og generelt ekstreme behov for å «claime meg» og definere relasjonen veldig raskt. 

Problemet mitt her er at jeg synes det blir for mye. Alltid. Jeg synes det er unaturlig med store ord og overdrevne gester så tidlig i nye relasjoner. Og jeg forstår ikke hvorfor det alltid blir sånn. Uansett hvordan jeg oppfører meg og hva jeg sier/gjør. Det resulterer ofte i at jeg trekker meg unna fordi jeg mister interessen når det blir for mye. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Og hvorfor blir det alltid sånn? Alle ytrer jo omtrent etter 2 sekunder at dem har funnet drømmedama. 

Anonymkode: 6b471...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikt høyere. Du finner åpenbart menn i en lavere liga enn deg selv.

Anonymkode: 1edfd...a23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du tiltrekker deg desperate menn 

Anonymkode: 36eb7...f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er modig som skriver dette her. Da skal jeg være like modig, og si at jeg har slitt litt med det samme. Jeg har aldri truffet en mann som ikke ville treffe meg igjen. Det har blitt et mas, for tidlig, for fort. Jeg begynte å bli skeptisk til menn fordi hver eneste liksom hadde funnet drømmedama i meg, som du skriver, og helt seriøst, det er ikke mulig at jeg er drømmedama til så mange ulike menn! Så jeg begynte å tvile på menns seriøsitet. Begynte å lure på om de alle var så desperat etter dame at jeg var "drømmedama" bare fordi jeg hadde to ben og to øyne. 

Venninnene mine lo av min frustrasjon, og når jeg skulle på date sa de "Ja nå håper du vel på at han avviser deg, for det må visst til for at du blir interessert!"

Nei, ikke nødvendigvis avvise, men ha LITT kritisk sans (til meg!)?! Ha LITT krav (som jeg ikke nødvendigvis kunne innfri)?! Være LITT tilbakeholden i forhold til å bli skikkelig kjent med meg før jeg var "drømmedame"?! Ikke bare henge etter meg som et slips fra dag en! 

Andre kvinner gir daten en sjanse til eller flere for å vise at han er interessert, og at det er noe der. Jeg ga mine flere sjanser over tid for å gi dem mulighet til å vise at de kunne være kritisk til meg også. Ha krav jeg ikke kunne innfri. Til nå har jeg ikke opplevd det. De jeg hadde lengre forhold til måtte jeg også til slutt dumpe selv når det ikke fungerte. For meg. 

Jeg ser bra ut, men ikke bedre enn mange. Jeg er lett å prate med og flink til å lytte (har litt følelsen av at det er der det ligger). Jeg er interessert i mye, passe smart til å kunne holde "følge" med de fleste, og jeg smiler lett. Jeg får høre at jeg har en sensuell utstråling. (Dette spiller nok også inn.) MEN jeg er også sær og til og med vanskelig på en del måter, og jeg fremhevet dette heller enn å skjule det etterhvert. Likevel , mine særheter var bare "så skjønt!". 

Heldigvis forelsket jeg meg likevel skikkelig til slutt, selv om han var minst like "ille". Han hevder også "kjærlighet fra første blikk", og "jeg bare visste at det måtte bli deg", men han fikk meg iallefall å le så tårene trillet, så han fikk hektet meg likevel. Etter flere år sammen er han ikke like blind for mine feil og mangler. :P

Glad jeg er ferdig med dating! "Aldri truffet en som deg!", en eneste gang til, jeg spyr ved tanken! 

Anonymkode: 13088...d3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt det samme fra alle jeg har truffet. Du må bare sikte høyere. Eller treffe andre typer menn som ikke er helt din type til å begynne med. De vil nok være mer skeptiske.

Ellers sier menn dette bare for å være hyggelige. Jeg vet ikke. Men det funker ikke for min del. Orker ikke sånt.

Anonymkode: 71bdc...9f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt samme erfaringen, for jeg har ikke involvert meg med særlig mange opp gjennom. Men har blitt fortalt at menn i hjembyen så meg som uoppnåelig når vi var tenåringer, og den største utfordringen/erobringen når vi ble voksne. Kan hende det handler om hva jeg sender ut av signaler, for jeg er helt gjennomsnittlig av utseendet. 

Anonymkode: bd915...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje en rar problemstilling.. Men hver eneste person jeg har datet, truffet, innledet et forhold til osv har alltid (uten unntak), blitt stormende forelsket i meg. Til den grad at det blir overdrevne gester og handlinger. Store ord altfor tidlig. Og generelt ekstreme behov for å «claime meg» og definere relasjonen veldig raskt. 

Problemet mitt her er at jeg synes det blir for mye. Alltid. Jeg synes det er unaturlig med store ord og overdrevne gester så tidlig i nye relasjoner. Og jeg forstår ikke hvorfor det alltid blir sånn. Uansett hvordan jeg oppfører meg og hva jeg sier/gjør. Det resulterer ofte i at jeg trekker meg unna fordi jeg mister interessen når det blir for mye. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Og hvorfor blir det alltid sånn? Alle ytrer jo omtrent etter 2 sekunder at dem har funnet drømmedama. 

Anonymkode: 6b471...010

Føler meg deg i den grad at jeg også har fått fullstendig panikk når relativt nye bekjentskaper har brukt store ord som "jeg elsker deg". For mitt vedkommende har jeg fått kalde føtter og stukket av mer en en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt sjalu på dere, for jeg har aldri fått høre at jeg er drømmedama. 😂 Skjønner at det kan gjøre dere skeptiske. 

Anonymkode: 067d1...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. mener du at du bør endre adferd? Jeg tenker at så lenge du er deg seiv, og dette er resultatet, så er det bare å vente på at den tette dukker opp.

Har du blitt forelsket noengang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn kan komme med store ord uten å mene de. Hold deg jordnær og elsk deg selv og vær realistisk i tankene.  Kommer langt med det. Nyt livet. 

Endret av Marina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje en rar problemstilling.. Men hver eneste person jeg har datet, truffet, innledet et forhold til osv har alltid (uten unntak), blitt stormende forelsket i meg. Til den grad at det blir overdrevne gester og handlinger. Store ord altfor tidlig. Og generelt ekstreme behov for å «claime meg» og definere relasjonen veldig raskt. 

Problemet mitt her er at jeg synes det blir for mye. Alltid. Jeg synes det er unaturlig med store ord og overdrevne gester så tidlig i nye relasjoner. Og jeg forstår ikke hvorfor det alltid blir sånn. Uansett hvordan jeg oppfører meg og hva jeg sier/gjør. Det resulterer ofte i at jeg trekker meg unna fordi jeg mister interessen når det blir for mye. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Og hvorfor blir det alltid sånn? Alle ytrer jo omtrent etter 2 sekunder at dem har funnet drømmedama. 

Anonymkode: 6b471...010

Du oppfyller vel alle primitive, psykososiale og kulturelle kriterier for å anses som for god til å være sann da. Den reneste lottogevinst av arv, miljø, genetikk og samtid. Hjertets dronning, intet mindre. 

Anonymkode: 9be8f...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...