Gå til innhold

Må jeg velge en dårlig løsning fordi min mann er utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, a l'orange skrev:

Dere som sier at trådstarter skal skamme seg over følelsene sine og ikke tillate det; har dere homofile venner, og ville dere sagt til de at det de tenner på er feil?!

Hva er det du holder på med? Det er ingen som har sagt noe som helst om dette som du kommer med nå.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bestemmer du selv om du vil akseptere situasjonen eller konfrontere mannen og eventuelt initiere et brudd. 

Men, du bør også ha åpne øyne for fremtiden. Han risikerer hele tiden forholdet til deg med utroskap og løgner. Vet du hva du betyr for ham? Risikerer du at du investerer tiden din i dette forholdet, mens han kanskje ser for seg et brudd og satse på den andre kvinnen som han ikke har gitt slipp på på så lang tid? Hva skjer om hun blir misfornøyd og gir ham et ultimatum?

Så lenge dere ikke snakker om dette, blir det vanskelig å vite hva slags fundament forholdet deres har.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Biloba skrev:

Selvsagt bestemmer du selv om du vil akseptere situasjonen eller konfrontere mannen og eventuelt initiere et brudd. 

Men, du bør også ha åpne øyne for fremtiden. Han risikerer hele tiden forholdet til deg med utroskap og løgner. Vet du hva du betyr for ham? Risikerer du at du investerer tiden din i dette forholdet, mens han kanskje ser for seg et brudd og satse på den andre kvinnen som han ikke har gitt slipp på på så lang tid? Hva skjer om hun blir misfornøyd og gir ham et ultimatum?

Så lenge dere ikke snakker om dette, blir det vanskelig å vite hva slags fundament forholdet deres har.

Veldig enig i dette. 

Trygghet og tillit er byggestenen i forholdet. Dette kan jo etterhvert tære på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til TS. I den alderen dere er, så regner jeg med at det meste er på stell, de store følelsesdramaene som kanskje var SÅ viktig for 10-20 år siden er gått over i jevnhet, trygghet og forutigbarhet. Sikkert ingen helt store drama lenger. Dere har det fint, helt enkelt virker det som.

Hvis DU føler det kan være greit, hvorfor skulle det ikke være greit? Som du sier, du har ham (og ressursene han bringer til bordet) 99% av tiden og har et godt samliv. Hva så om han, på tampen av sitt hormonelle liv, får booster egoet sitt litt. Etter mitt syn er det ikke verdt å lage noe drama av, så lenge det ikke blir noe utgjør et problem for deg - og deres samliv. Det med evig troskap og bla bla er litt sånn arven etter kristendommen for å sette det litt på spissen.

Det hadde jo vært noe helt annet om tenkte på å starte på nytt med elskerinna. Men det virker det jo ikke som, ut i fra det du skriver.

Du kan jo la han vite at du vet, og sette noen kjøreregler. Og for den saks skyld så kan du jo ta for deg litt selv også.

Lykke til.

Anonymkode: b4da7...4e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppdaget det for et år siden via hans PC. Var helt knust den første tiden. Så ganske paralysert. Nå har jeg begynt å resonnere rundt det. Hvorfor er det så lett for elskerinner å dele en mann? Hvorfor skal det være umulig for meg? Hvorfor skal alle normer og forestillinger gjøre at jeg ikke skal kunne velge det som er best for meg? Jeg merker at hvis jeg tenker at det er jeg som er elskerinnen så er det jo en fantastisk stilling jeg har som har ham 99% av tiden. Jeg føler det er mest mine egne og andres forventninger som gjør det mest vanskelig . Egentlig så har jeg det bra .

Anonymkode: 2ba2f...956

Enklere for elskerinne da ikke de samme følelser er involverte.

Det er min tanke. Om hun vet han er opptatt da?

Anonymkode: cbc2a...3ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå betyr ikke penger alt, og jeg ville uansett fått med meg endel millioner. Men, hjemmet vårt, hytten, bilene båtene. Jeg ville ikke ønske å drive alt dette, og det er her familien samles. Dessuten trives jeg med ham, og elsker ham, og vil være med ham.  Hvorfor kan jeg ikke bare akseptere at han har den legningen at han vil elske to damer?

Anonymkode: 2ba2f...956

Elsker du han? Eller den du vil han skal være?

Anonymkode: cbc2a...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker du han? Eller den du vil han skal være?

Anonymkode: cbc2a...3ab

Ja, jeg elsker ham for den han er, men ikke alt han gjør 

Anonymkode: 2ba2f...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg elsker ham for den han er, men ikke alt han gjør 

Anonymkode: 2ba2f...956

Da synest du ikke det er greit. Du motsier deg selv. Mitt inntrykk er at du tar det tungt, men prøver å få "kontroll" over situasjonen ved å overbevise deg selv om at det er greit. Det høres ut som om du er i ferd med å miste deg selv. Du ber om bekreftelse her om at din "valg" er rett, du har ikke valgt, det er din mann som har valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

. Jeg blir jo sjalu, og får en klump i magen når han drar til henne, men når han kommer tilbake får jeg enda mer lyst på ham og vi har verdens deiligste sex.

Ja da tenner jo du også på dette her da. Hva er problemet egentlig? Mange kvinner finner tilfredsstillelse i det å vite at mannen hennes er ettertraktet hos andre jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nina1975 skrev:

Da synest du ikke det er greit. Du motsier deg selv. Mitt inntrykk er at du tar det tungt, men prøver å få "kontroll" over situasjonen ved å overbevise deg selv om at det er greit. Det høres ut som om du er i ferd med å miste deg selv. Du ber om bekreftelse her om at din "valg" er rett, du har ikke valgt, det er din mann som har valgt.

De har jo verdens deiligste sex sammen. Si meg, - leser du ikke hva hun skriver? Når mannen er hos elskerinnen får trådstarter bare mer lyst på mannen.

Da er det vel ikke så veldig rart hvorfor han mannen er som han er?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du syns det er greit at han har en elskerinne er det jo bare å bli i forholdet. Det er ikke sånn at du MÅ konfrontere han, kalle han en drittsekk og pakke sakene dine. De fleste føler på et så enormt svik og at det er vanvittig ekkelt at mannen puler noen andre, men hvis du syns det er ok og dere fortsatt har et greit forhold er det jo bare å bli. Ingenting galt med det

Anonymkode: f571b...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
8 minutter siden, waco skrev:

De har jo verdens deiligste sex sammen. Si meg, - leser du ikke hva hun skriver? Når mannen er hos elskerinnen får trådstarter bare mer lyst på mannen.

Da er det vel ikke så veldig rart hvorfor han mannen er som han er?

Ts; har sexen blitt bedre etter at du fant det ut? Eller alltid etter at han har møtt elskerinna? "Er han bedre i senga fordi du er redd for å miste han? Eller fordi du blir kåt av tanken? "Valget" ditt er helt greit om det er ditt valg, men ikke om du må utslette deg selv. Det er det du må finne ut av.Det er en stor forskjell mellom dette , Waco!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nina1975 skrev:

Ts; har sexen blitt bedre etter at du fant det ut? Eller alltid etter at han har møtt elskerinna? "Er han bedre i senga fordi du er redd for å miste han? Eller fordi du blir kåt av tanken? "Valget" ditt er helt greit om det er ditt valg, men ikke om du må utslette deg selv. Det er det du må finne ut av.Det er en stor forskjell mellom dette , Waco!

Nei, ikke nødvengvis bedre sex, men annerledes. Er jo blitt mindre trygg på forholdet, og tar ikke det som en selvfølge lengre. Men, vi har mer intens og lidenskapelig sex.

Anonymkode: 2ba2f...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, a l'orange skrev:

Det er her det ofte er vanskelig å finne balansen.

Noen finner seg i for mye, blir stresset, nervøse, det er usunt. Hvis det er sånn, så må man gå. For sin egen helses skyld.

Andre igjen, tar altfor mye for gitt, tillater seg å gi blaffen og så videre...det kan også bli galt. Da forsvinner typisk spenningen og lidenskapen nokså raskt.

Hva om du oppsøker noen å snakke med, noen du kan snakke fritt med om dine følelser i forhold til disse tingene? 

Kan jo ikke snakke med noen om dette. Da blir både jeg og mannen min fordømt og bannlyst av alle. Dette er tabu!

Anonymkode: 2ba2f...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke nødvengvis bedre sex, men annerledes. Er jo blitt mindre trygg på forholdet, og tar ikke det som en selvfølge lengre. Men, vi har mer intens og lidenskapelig sex.

Anonymkode: 2ba2f...956

Er "mindre trygg i forholdet" positivt? I utslettende/dårlige/drama-forhold er ofte sexen bra. Men for all del, det kan også være du blir opphisset av situasjonen, men at dette forholdet taler mot alt du har lært om troskap og ekteskap, at det er ukjent og ett tabubelagt område. Du må bare kjenne etter, men skjønner det er vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo ikke snakke med noen om dette. Da blir både jeg og mannen min fordømt og bannlyst av alle. Dette er tabu!

Anonymkode: 2ba2f...956

Sexolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...