Gå til innhold

Noen horer som kan gå god for denne oppskriften?


HalldirV2

Anbefalte innlegg

1 hour ago, HalldirV2 said:

Usj, ikke ødelegg retten nå da.

Sorry, men jeg tror den begynte å tape seg allerede da den fikk navnet sitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da mener du? At ansjos smaker vagina eller noe? 

Anonymkode: 2feff...237

Nei, det var jo fordi de prostituerte ikke kunne gå ut på dagtid og handle ferskvarer. De måtte ty til varer som de hadde i skapet, som kunne oppbevares lenge. Derfor ble deres pastarett annerledes. Med ansjos, formodentlig hermetisert.

Horene var falne kvinner som ikke kunne vise seg ute på torget, og menge seg med de mer respekterte borgerne.

:)

Anonymkode: 99f04...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var jo fordi de prostituerte ikke kunne gå ut på dagtid og handle ferskvarer. De måtte ty til varer som de hadde i skapet, som kunne oppbevares lenge. Derfor ble deres pastarett annerledes. Med ansjos, formodentlig hermetisert.

Horene var falne kvinner som ikke kunne vise seg ute på torget, og menge seg med de mer respekterte borgerne.

:)

Anonymkode: 99f04...b47

Ahh, morsom informasjon 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 16.15, Overrasket skrev:

Dersom du rynker på nesen av ansjos kan du sløyfe det. Denne pastasausen finnes med mange regionale forskjeller, så hvis du vil sløyfe/tilsette noe kan du i praksis bare si at sausen "din" er fra en gitt region i Italia (let opp kilder som samsvarer med dine preferanser), så er den klassisk likevel. 

Kjenner du til pasta grannies? Jeg fant de tilfeldigvis på Instagram, det er noen som reiser rundt og filmer bestemødre fra hele Italia mens de lager sine beste pastaretter. Utrolig gøy å se hvor mye forskjell det er .. og ikke minst hvilken teknikk de har med pastadeigen :jepp:

https://m.youtube.com/user/pastagrannies/videos?sort=p&view=0&flow=list

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rumle skrev:

Kjenner du til pasta grannies? Jeg fant de tilfeldigvis på Instagram, det er noen som reiser rundt og filmer bestemødre fra hele Italia mens de lager sine beste pastaretter. Utrolig gøy å se hvor mye forskjell det er .. og ikke minst hvilken teknikk de har med pastadeigen :jepp:

https://m.youtube.com/user/pastagrannies/videos?sort=p&view=0&flow=list

Skal jeg sjekke ut :) Takk for link.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 20.57, AnonymBruker skrev:

For ett språk!!!

Anonymkode: 5083b...00d

Jeg skal vaske munnen med såpe gamle mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
3 hours ago, Rumle said:

Kjenner du til pasta grannies? Jeg fant de tilfeldigvis på Instagram, det er noen som reiser rundt og filmer bestemødre fra hele Italia mens de lager sine beste pastaretter. Utrolig gøy å se hvor mye forskjell det er .. og ikke minst hvilken teknikk de har med pastadeigen :jepp:

https://m.youtube.com/user/pastagrannies/videos?sort=p&view=0&flow=list

Kult! Nå har du akkurat planlagt hele helgen min for meg. Her er det mye barndomsminner, også! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Overrasket skrev:

Kult! Nå har du akkurat planlagt hele helgen min for meg. Her er det mye barndomsminner, også! :spise:

Haha så bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
5 hours ago, Rumle said:

Kjenner du til pasta grannies? Jeg fant de tilfeldigvis på Instagram, det er noen som reiser rundt og filmer bestemødre fra hele Italia mens de lager sine beste pastaretter. Utrolig gøy å se hvor mye forskjell det er .. og ikke minst hvilken teknikk de har med pastadeigen :jepp:

https://m.youtube.com/user/pastagrannies/videos?sort=p&view=0&flow=list

Hvorfor har jeg ikke vokst opp i Italia...:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Overrasket skrev:

Kult! Nå har du akkurat planlagt hele helgen min for meg. Her er det mye barndomsminner, også! :spise:

Er du oppvokst i Italia ? 😍

Anonymkode: 3a18b...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du oppvokst i Italia ? 😍

Anonymkode: 3a18b...657

Nei, jeg vokste opp i Norge, men med deler av familien fra Sardinia og Toskana. Så denne filmen fra kanalen som @Rumle fant oppsummerer deler av oppveksten min. :laugh:

 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Overrasket skrev:

Nei, jeg vokste opp i Norge, men med deler av familien fra Sardinia og Toskana. Så denne filmen fra kanalen som @Rumle fant oppsummerer deler av oppveksten min. :laugh:

 

Den pastastrekkingen altså:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@HalldirV2

Fikk du testa oppskriften? 😊

Anonymkode: 3a18b...657

Jeg likte det :) Man smaker ikke ansjosen, men den gir et piff. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jeg likte det :) Man smaker ikke ansjosen, men den gir et piff. Anbefales.

Takk for svar. Skal testes ut! Kjenner jeg er småskeptisk til ansjosen jeg og, men det blit vel litt som i cæsardressing, at man ikke legger merkee til den 👍

Anonymkode: 3a18b...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Skal testes ut! Kjenner jeg er småskeptisk til ansjosen jeg og, men det blit vel litt som i cæsardressing, at man ikke legger merkee til den 👍

Anonymkode: 3a18b...657

Dette er nok en elsk hat rett tror jeg, men jeg elsket den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
14 minutter siden, Rumle said:

Den pastastrekkingen altså:daane:

Utrolige saker. Det er tæl i sardinske bestemødre! Man kan også lage pastaen med akkarblekk og servere det bare med olje, hvitløk og litt revet ost og nymalt pepper. 

Beklager, nå kupper jeg helt tråden in, @HalldirV2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Overrasket skrev:

Utrolige saker. Det er tæl i sardinske bestemødre! Man kan også lage pastaen med akkarblekk og servere det bare med olje, hvitløk og litt revet ost og nymalt pepper. 

Beklager, nå kupper jeg helt tråden in, @HalldirV2

 

Kupp i vei, liker liv å røre i trådene mine ;) Anse tråden som felles pasta whatever tråd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Overrasket skrev:

Utrolige saker. Det er tæl i sardinske bestemødre! Man kan også lage pastaen med akkarblekk og servere det bare med olje, hvitløk og litt revet ost og nymalt pepper. 

Beklager, nå kupper jeg helt tråden in, @HalldirV2

 

Jeg sniker meg til å stille ett spørsmål til jeg, hvordan er pecorino ost i forhold til parmesan? Hvilken ost er din favoritt til pasta? 😊

Anonymkode: 3a18b...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...