Gå til innhold

Har du fått morfin på sykehus, og hva synes du om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.7.2018 den 11.52, AnonymBruker skrev:

Beste jeg noen gang har opplevd. Skjønner godt at folk blir narkomane.

Anonymkode: eeb25...0ff

Fikk du ikke forstoppelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.7.2018 den 15.12, AnonymBruker skrev:

Det er visst morfin i Paralgin Forte også? Det har jeg brukt noen ganger.

 

Anonymkode: 08c9e...9ca

Jeg tror det er kodein, men jeg vet ikke hva som skiller det fra morfin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, minister-mio said:

Jeg tror det er kodein, men jeg vet ikke hva som skiller det fra morfin

Kodein omgjøres til morfin i kroppen hos 80% av mennesker. 

Anonymkode: 153f1...d70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det etter en ryggoperasjon. Spøy som en gris. Merket ingen ting positivt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende at så mange her skriver at de likte det. Ekkelt.

Anonymkode: b09db...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket lite. Men ble utrolig dårlig etterpå. Utrolig kvalm og brakk meg. 

Anonymkode: d3ef3...a9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.7.2018 den 11.52, AnonymBruker skrev:

Beste jeg noen gang har opplevd. Skjønner godt at folk blir narkomane.

Anonymkode: eeb25...0ff

Signerer denne 👆🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 12.03, LittDiva skrev:

Helt for jævlig. Tok ikke smertene, men ble for rusa til og si i fra, kvalm, svimmel og tungpustet. 

Fikk 2 ganger før jeg fikk noe annet, da jeg var visst en som ikke responderte " riktig" på morgin. 

Husker ikke hva jeg fikk i steden for, men noe himmelsk var det.

Blå valium, kanskje.. eller det for søvn?

Anonymkode: 12a1b...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk morfin-pumpe etter et inngrep men syntes ikke det var noe stas med morfin. Det hadde temmelig lite innvirkning på smertene, jeg ble dritkvalm av det og spydde som en gris til tross for flere doser kvalmestillende. Tålte ikke en slurk vann en gang før alt kom rett opp igjen. Jeg fikk heller ingen rus-følelse, ble bare litt tung i øyelokkene og litt trøtt.
På grunn av kvalmen og den dårlige virkningen på smertene fikk jeg bare fjernet hele dritten til slutt. Valgte heller sterk paracet og litt mer smerter fremfor kvalme og sprutspying.

Har også fått fentanyl (75-100 ganger sterkere enn morfin, brukes ofte som beroligende/smertestillende rett før man legges i narkose) og det funket bedre på smerter. Heller ikke fentanyl ga meg noen deilig følelse av rus og velbehag. Ved stor dose (25 mikrogram) forsvant alle smertene men jeg ble dritsvimmel og uvel, fikk øresus og trodde jeg skulle besvime. Ved mindre dose (12,5 mikrogram) ble smertene dempet til et fullt levelig nivå og jeg følte meg helt normal. Altså ingen rusfølelse.

Endret av Ardwinna
Måtte rette opp feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble utrolig kvalm, kastet opp.

Anonymkode: a3a0b...01a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått morfin via sprøyte noen ganger. Som regel har det vært behagelig, men ikke tatt bort smertene jeg hadde helt.

Men det var en gang jeg fikk morfin hvor jeg fikk panikk, ble super stressa og urolig. Følte at jeg måtte ut å løpe, ut å løpe fra alle, tross jeg hadde voldsomme smerter. Etter den opplevelsen har jeg nektet å ta morfin. Det var helt jævelig. 

 

Anonymkode: 27523...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, waco skrev:

Er det ingen av dere som mistet appetitten?

Hadde ikke veldig god matlyst nei, og den ble enda verre etter flere runder med oppkast. Klarte ikke holde på vann en gang.
Det var egentlig en lettelse å slippe morfin, selv om smertene ble verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke rusen var noe stas. Har nok ingen fremtid som narkoman. 

Anonymkode: 5d52e...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blå valium, kanskje.. eller det for søvn?

Anonymkode: 12a1b...001

Kan ikke ha vært. Blå valium tar ikke de smertene. Bryr meg i grunn ikke. Var topp etter morfin helvetet. Og det å få noe som virket mit smertene var himmelriket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest bienvilleparish

Ja, 2 ganger. Første gang ved en abort, da tok det de verste smertene selv om jeg kjente det godt. Ble veldig søvnig. 

Andre gang fikk jeg morfinpumpe når jeg skulle ha en embolisering. Den ble ikke gjennomført, men ingen fjernet pumpa når jeg ble trillet opp på rommet, så jeg trøkket på den da for å se åssen dette her var. Ble ekstremt kvalm for jeg fikk altfor mye og kunne ikke røre meg en mm uten å brekke meg. Ble kjempetrøtt og måtte bare sove. Sykepleieren var passe overgitt over meg da ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eulalie skrev:

Signerer det om "likegladsprøyta" (noen som vet hva det er?)! Jeg ble oppriktig skremt av meg selv når jeg ble bittelitt skuffet når jeg fikk brev om at det ikke var nødvendig med en operasjon til. Effektiv måte å bøtte nedpå en flaske vin på et par sekunder kan man si. 

Kan det ha vært den Ardwinna snakker om? Men hun sier før narkose, jeg har fått det når jeg har utført operasjoner i våken tilstand. Med en gang de setter den føles det som jeg flyr oppunder taket, første gang var jeg sikker på at jeg skulle falle av bordet :P 

17 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg fikk morfin-pumpe etter et inngrep men syntes ikke det var noe stas med morfin. Det hadde temmelig lite innvirkning på smertene, jeg ble dritkvalm av det og spydde som en gris til tross for flere doser kvalmestillende. Tålte ikke en slurk vann en gang før alt kom rett opp igjen. Jeg fikk heller ingen rus-følelse, ble bare litt tung i øyelokkene og litt trøtt.
På grunn av kvalmen og den dårlige virkningen på smertene fikk jeg bare fjernet hele dritten til slutt. Valgte heller sterk paracet og litt mer smerter fremfor kvalme og sprutspying.

Har også fått fentanyl (75-100 ganger sterkere enn morfin, brukes ofte som beroligende/smertestillende rett før man legges i narkose) og det funket bedre på smerter. Heller ikke fentanyl ga meg noen deilig følelse av rus og velbehag. Ved stor dose (25 mikrogram) forsvant alle smertene men jeg ble dritsvimmel og uvel, fikk øresus og trodde jeg skulle besvime. Ved mindre dose (12,5 mikrogram) ble smertene dempet til et fullt levelig nivå og jeg følte meg helt normal. Altså ingen rusfølelse.

 

Anonymkode: 7fd14...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt..ser dobbelt, uvel, har det ikke bra, og har fortsatt smerter på det. Noen liker å gi slipp og ruse seg, andre ikke, og da virker det ikke så godt, for morfin virker på hodet og dets opplevelse av smerter.

Anonymkode: 4c6cc...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 11.52, AnonymBruker skrev:

Beste jeg noen gang har opplevd. Skjønner godt at folk blir narkomane.

Anonymkode: eeb25...0ff

Helt enig i denne. Skjønner godt at liberal utskriving av oxycontin har laget store utfordringer i USA. Skremmende at de nå tillater den for barn 😨  Fy flate jeg er glad jeg klarte å slutte med den etter et lengre sykehusopphold. 

Anonymkode: fdd85...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...