Gå til innhold

Har du fått morfin på sykehus, og hva synes du om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fått det flere ganger, og eneste gangen det var digg var den gangen jeg egentlig ikke hadde behov for det 😋 

De andre gangene jeg har fått det har det kun tatt smertene, og blir som regel kvalm og dårlig... Styrer derfor unna om mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker det. En stund siden nå, men husker jeg svevde på en sky.

Sitat

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Fått morfin mange ganger mot mye rart, som regel god effekt, men har blitt rusa noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beste jeg noen gang har opplevd. Skjønner godt at folk blir narkomane.

Anonymkode: eeb25...0ff

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall ikke noe jeg skal begynne å selvmedisinere med, for å si det sånn. 

Anonymkode: 71e98...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

 

Jeg har fått morfin en gang (intravenøst). Det tok det meste av smertene, men jeg ble utrolig kvalm og uvel av dem😉

Hva med dere andre?

Anonymkode: 29c67...97f

Spydde som en gris noen timer senere. Aldri mer (håper jeg) 

Anonymkode: 6349f...df2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det noen døgn om gangen i perioder. Mest subkutant (hadde et tynt kateter liggende inn under huden på overarmen). Hjalp godt på smertene, men på det verste måtte jeg overvåkes kontinuerlig pga respirasjonsdepresjon. Abstinensene når jeg trappet ned på morfinen var lite behagelige, men heldigvis relativt kortvarige. 

Anonymkode: 16e20...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det når jeg hadde hjerneblødning, funket greit på smertene så jeg har ingenting i mot morfin når det trengs. Ble verken rusa eller kvalm.

Anonymkode: 29370...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enigmatic

Jeg fikk morfin etter en bihuleoperasjon. Hadde lite smerter, men ba om en Paracet for den lille smerten etterpå. Fikk istedet to små doser med morfin med noen timers mellomrom. Ifølge sykepleier var det noe de gjorde for å forebygge eventuelle smerter mtp at jeg hadde en større bihuleoperasjon. Morfinen funket iallefall greit og tok de vesle smertene jeg hadde samme dag som jeg ble operert. Ble overhodet ikke kvalm og uvel av morfinen jeg fikk. Var tvert imot i fin form og oppegående like etter oppvåkningen fra narkosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater alt som gjør at jeg mister kontroll og ikke er helt med. Derfor drikker jeg ikke alkohol heller.

Anonymkode: 0cfbb...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beste jeg noen gang har opplevd. Skjønner godt at folk blir narkomane.

Anonymkode: eeb25...0ff

Dette! Har fått det når jeg har hatt tarmslyng et par ganger, og det er himmel på jord. Kunne helt sikkert blitt avhengig. 

Anonymkode: bf893...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg husker, men himmelriket på jord. Merket ikke noe til rusen men smertene forsvant og jeg kunne endelig se på Criminal Minds uten å fokusere på smerter. Det var nesten som kroppen endelig fikk den hvilen den trengte etter operajonen, godt sov jeg og. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk noe opiater etter operasjon, ble slapp og følte meg vel men litt kvalm og hjertebank. Fentanyl(?) før narkose må jo være det beste som finnes, glad jeg ikke har tilgang til det altså 😄

Anonymkode: 153f1...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det etter operasjon etter fødsel. Hadde en greie i låret slik at jeg be om morfin så fort jeg kjente behovet. Benyttet meg av den noen ganger de to første dagene, det hadde god effekt. 

Anonymkode: cc7b2...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydde som en gris begge ganger, så ikke noe jeg synes var noe særlig.

Anonymkode: 98788...1b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått det i pilleform, og fått med hjem. Fungerer bra mot smerter, og blir litt rusa, men jeg blir også fryktelig kvalm, så vil helst unngå det. 

Den der likegladsprøyta de setter i venefloen under våkne operasjoner derimot, ohlaalaaa!! Den liker jeg ja 😄 

Anonymkode: 7fd14...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk morfin etter jeg fjernet blindtarmen og har aldri følt meg så dårlig. Hadde helt syke smerter og kastet opp non stop, så fikk masse morfin som gjorde at jeg begynte å hallusinere og kastet opp enda mer enn før, som igjen forverret smertene...

Anonymkode: 0c6ce...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ketorax, som ligner morfin. Husker at jeg sa: «Jeg skjønner ikke at folk drikker, når de bare kan ta en sprøyte ketorax.» 😂 Dette selv om jeg kan skrive ut ketorax selv. 😂 Noe jeg selvsagt ikke gjør til meg selv, men det sier litt om hvor på en snurr jeg var.

Anonymkode: 98197...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bittelitt etter keisersnitt. Var overhode ikke ruset og dempet ikke alle smertene, tok bare akkurat det verste

Anonymkode: e5483...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...