Gå til innhold

Rar lukt på badet etter dusj


HelpMe2

Anbefalte innlegg

Dusjet nå nettop og merket en rar lukt når jeg gikk ut av dusjen. Tenkte gass med én gang, fordi lukten minnet meg om når lysstoffrøret på kjøkkenet fikk lekasje. Forsket litt mer og det lukter brent plastikk/varm gummi. Jeg tenker det kan være den lille viften huseieren har over dusjen (Veldig støvete og "fikset" med en penn etter den sluttet å virke). Veldig ubehaglig. Har angst også, så når lukten sitter i nesa ennå og hodet blir litt vondt/sløvt så blir jeg redd 😕 Har dette skjedd noen før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, HelpMe2 skrev:

Dusjet nå nettop og merket en rar lukt når jeg gikk ut av dusjen. Tenkte gass med én gang, fordi lukten minnet meg om når lysstoffrøret på kjøkkenet fikk lekasje. Forsket litt mer og det lukter brent plastikk/varm gummi. Jeg tenker det kan være den lille viften huseieren har over dusjen (Veldig støvete og "fikset" med en penn etter den sluttet å virke). Veldig ubehaglig. Har angst også, så når lukten sitter i nesa ennå og hodet blir litt vondt/sløvt så blir jeg redd 😕 Har dette skjedd noen før?

Ring brannvesenet og få de til å komme og undersøke dette med en gang.

Anonymkode: 3d9cf...a45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke bedre, hør m rørlegger.

Faren min hadde et lignende prob, og det viste det seg at noe greier hadde smeltet pga varmekablene.

 

Anonymkode: f2fab...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HelpMe2 skrev:

Er det så alvorlig? Virker som at lukten er borte nå, bare sitter igjen i nesa mi.

Ja. Når det luktet brent plast/ varm gummi, så tyder det på varmeutvikling. Og dette kan utvikle seg til brann! Har lest om flere lignende tilfeller, der de har ringt brannvesenet og brannvesenet kom og fikk stoppet varmeutviklingen før det ble brann.

Anonymkode: 3d9cf...a45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir det ikke bedre, hør m rørlegger.

Faren min hadde et lignende prob, og det viste det seg at noe greier hadde smeltet pga varmekablene.

 

Anonymkode: f2fab...e98

Hos trådstarter så er det i viften over dusjen. Dette har ikke noe med varmekabler  i gulv å gjøre.

Anonymkode: 3d9cf...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir det ikke bedre, hør m rørlegger.

Faren min hadde et lignende prob, og det viste det seg at noe greier hadde smeltet pga varmekablene.

 

Anonymkode: f2fab...e98

Går det ann nå på sommeren når de er avslått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HelpMe2 skrev:

Går det ann nå på sommeren når de er avslått?

Ring brannvesenet nå. Vær så snill. Brentlukten har ikke med varmekablene å gjøre, når de er avslått  og når du kjente lukten fra vifta (som dessuten er full av støv og er "fikset" på en måte som ikke er forskriftsmessig).

Anonymkode: 3d9cf...a45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, HelpMe2 skrev:

Er det så alvorlig? Virker som at lukten er borte nå, bare sitter igjen i nesa mi.

JA det er alvorlig. Det er stor sjanse for at det er en begynnende eller allerede begynt  ULMEBRANN som når som helst kan utvikle seg til større brann i huset ditt!

Anonymkode: 3d9cf...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos trådstarter så er det i viften over dusjen. Dette har ikke noe med varmekabler  i gulv å gjøre.

Anonymkode: 3d9cf...a45

Det står at hun TENKER at den kan være viften, ikke at hun vet 100% sikkert at det kommer derfra.

Anonymkode: f2fab...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, HelpMe2 skrev:

hodet blir litt vondt/sløvt

Du kan ha pustet inn giftige gasser fra varmeutviklingen. Ring brannvesenet NÅ. Lukk døren til badet. Sørg for å få puse i frisk luft. Mulig du skulle vært til sjekk hos lege også etter å ha pustet inn dette. 

Anonymkode: 3d9cf...a45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ha pustet inn giftige gasser fra varmeutviklingen. Ring brannvesenet NÅ. Lukk døren til badet. Sørg for å få puse i frisk luft. Mulig du skulle vært til sjekk hos lege også etter å ha pustet inn dette. 

Anonymkode: 3d9cf...a45

Take a chill pill, a45!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det står at hun TENKER at den kan være viften, ikke at hun vet 100% sikkert at det kommer derfra.

Anonymkode: f2fab...e98

Du har rett. Men det høres jo sannsynlig ut at det er viften, grunnet ts sine beskrivelser. Uansett må brannvesenet komme og  undersøke dette. De er bare GLADE for at folk ringer i slike situasjoner.

Anonymkode: 3d9cf...a45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du kan ha pustet inn giftige gasser fra varmeutviklingen. Ring brannvesenet NÅ. Lukk døren til badet. Sørg for å få puse i frisk luft. Mulig du skulle vært til sjekk hos lege også etter å ha pustet inn dette. 

Anonymkode: 3d9cf...a45

Skjønner at du er bekymret, men lukten er borte 🙂 Tenker at det med hodet er angst og søvnmangel - Men kan også være det du sa. Vanskelig å vite. Moren min luktet ikke noe når jeg sa ifra, så det kan ikke ha vært noe mye lukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HelpMe2 skrev:

Skjønner at du er bekymret, men lukten er borte 🙂 Tenker at det med hodet er angst og søvnmangel - Men kan også være det du sa. Vanskelig å vite. Moren min luktet ikke noe når jeg sa ifra, så det kan ikke ha vært noe mye lukt

Det er bedre med en telefon for mye enn en telefon for lite  når det  gjelder brann og helse. Kanskje din mor ikke har like god luktesans som deg? Kanskje brent/svidd plast og smeltet gummi-lukten hadde tynnet seg  ut med luften ellers i huset slik at det ikke luktet så mye da din mor skulle lukte? 

Anonymkode: 3d9cf...a45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke om du kommer gjennom på det vanlige telefonnr til brannvesenet, før du prøver alarmnummeret.

Anonymkode: 3d9cf...a45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, HelpMe2 skrev:

Er det så alvorlig? Virker som at lukten er borte nå, bare sitter igjen i nesa mi.

Se  gjerne denne tråden der ts ba brannvesenet komme ved brent-lukt 

 

 

 

Anonymkode: 3d9cf...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viften på badet - bare sånn for sikkerhets skyld - den er vel ikke av denne typen? Som er trukket tilbake fra markedet.

https://www.flexit.no/aktuelt/pressemelding-silent-eco/

Å slå av sikringen til badet vil jo sørge for at det ikke står på noe strøm der, sånn til noen kan komme og få undersøkt. 

Anonymkode: 0de66...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Den viften på badet - bare sånn for sikkerhets skyld - den er vel ikke av denne typen? Som er trukket tilbake fra markedet.

https://www.flexit.no/aktuelt/pressemelding-silent-eco/

Å slå av sikringen til badet vil jo sørge for at det ikke står på noe strøm der, sånn til noen kan komme og få undersøkt. 

Anonymkode: 0de66...f1d

Nei, det er ikke en sånn. Aner ikke hvilken type det er, men den sitter i taket. Gjetter på at den ble installert ved byggingen av huset (1960), og ingenting her er gjort på en veldig bra måte. Skal forhåpentligvis flytte ut snart. Vi leier bare 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette i et sameie ts, med små ettromsleiligheter med kjøkkenvifter med kullfilter? Da bør du si ifra til styret om mulig ulovlig montert vifte på badet. Det øker brannfaren på bygget.

Anonymkode: 24921...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...