Gå til innhold

Babyen min har ikke bæsjet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 10 dager gammel baby her hjemme som ikke har bæsjet på over 24 timer... :( kjenner jeg begynner å bli litt nervøs.. de skal visst ha avføring hver dag når de er så små! Noen med erfaring?

Anonymkode: b23de...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en 10 dager gammel baby her hjemme som ikke har bæsjet på over 24 timer... :( kjenner jeg begynner å bli litt nervøs.. de skal visst ha avføring hver dag når de er så små! Noen med erfaring?

Anonymkode: b23de...950

Spør hs. 

Vår hadde ikke avføring hver dag. 

Edit: jeg tok det for gitt at det var snakk om et morsmelkernært barn, beklager. Ved mme skal baby helst ha avføring hver dag uansett :) Jeg ville rett og slett ringt hs eller lege. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg gjensidiges spedbarnsforsikring, de har sånn hjelpetelefon åpen døgnet rundt:)

Anonymkode: 341bf...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg hadde besøk av helsesøster i dag faktisk og jeg spurte om dette. Hun sa at de ønsket at de hadde avføring hver dag, men siden mini gikk så fint opp i vekt så var det sikkert ikke så farlig og vi skulle se det an... denne helsesøstra virket litt fjern under hele møte og klarte ikke å svare skikkelig på spørsmålene vi stilte... 

ts

Anonymkode: b23de...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg gjensidiges spedbarnsforsikring, de har sånn hjelpetelefon åpen døgnet rundt:)

Anonymkode: 341bf...1fc

Det har vi! :) hjelpetelefon? Jøss da må vi prøve å ringe der 😊😊

Anonymkode: b23de...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har vi! :) hjelpetelefon? Jøss da må vi prøve å ringe der 😊😊

Anonymkode: b23de...950

Ja, mener at de skrev det på siden sin. Masse lykke til :) 

Anonymkode: 341bf...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elena87 skrev:

Ammer du eller gir du mme?

Jeg har gitt mme siden fødsel pga medisiner jeg går på 😊

Anonymkode: b23de...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bland litt malt oppi mme, det hjelper veldig. 

Våres hadde kun avføring hver 4-5 dag, men etter vis startet med litt malt så er det så og si daglig :) og baby virker mer fornøyd!

Anonymkode: a8a11...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å bland litt malt oppi mme, det hjelper veldig. 

Våres hadde kun avføring hver 4-5 dag, men etter vis startet med litt malt så er det så og si daglig :) og baby virker mer fornøyd!

Anonymkode: a8a11...b1e

Vi har prøvd :( malten hjalp veldig den første dagen men nå ser vi ingen effekt.. 😕

Anonymkode: b23de...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå mange dager mellom avføring på så små. 

Anonymkode: 97a8f...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et råd jeg fikk av den eldre garde en gang jeg hadde samme problem (husker ikke helt hvor lenge det hadde vart da) var å forsiktig pirke borti åpningen med tuppen av en skje eller noe lignenede (ikke noen skarpe kanter selvfølgelig). Bare helt utenpå og dra det forsiktig mot siden.

Den gangen jeg gjorde dette fosset det iallefall ut, så ha en bleie under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Har en 10 dager gammel baby her hjemme som ikke har bæsjet på over 24 timer... :( kjenner jeg begynner å bli litt nervøs.. de skal visst ha avføring hver dag når de er så små! Noen med erfaring?

Anonymkode: b23de...950

Det er ikke et problem i seg selv at baby ikke har hatt avføring, men det kan være et tegn på at baby har fått i seg for lite mat. Siden baby bare er 10 dager gammel, kan du ringe barsel/føden og spørre om råd.

Anonymkode: 074fa...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et problem i seg selv at baby ikke har hatt avføring, men det kan være et tegn på at baby har fått i seg for lite mat. Siden baby bare er 10 dager gammel, kan du ringe barsel/føden og spørre om råd.

Anonymkode: 074fa...a62

Tror ikke det er maten det står på.. hun får rikelig med mat 😊😊 syns det er utrolig rart at hun ikke har bæsjet enda.. får ikke ringe barsel/føden lengre da man kun får ringe de 5 dager etter fødsel, etter dette må man ringe helsestasjon 👍🏼 Jeg får prøve å ringe de etterpå 😊

Anonymkode: b23de...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, visp skrev:

Et råd jeg fikk av den eldre garde en gang jeg hadde samme problem (husker ikke helt hvor lenge det hadde vart da) var å forsiktig pirke borti åpningen med tuppen av en skje eller noe lignenede (ikke noen skarpe kanter selvfølgelig). Bare helt utenpå og dra det forsiktig mot siden.

Den gangen jeg gjorde dette fosset det iallefall ut, så ha en bleie under.

Hmm... har jeg aldri hørt om 👍🏼 Jeg tok tempen i rumpa i går, kanskje det går for det samme? Det ga ingen utslag i hvertfall😳😅

Anonymkode: b23de...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan gå mange dager mellom avføring på så små. 

Anonymkode: 97a8f...3fb

Når de er så små som 10 dager??😊 litt betryggende å høre!

Anonymkode: b23de...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm... har jeg aldri hørt om 👍🏼 Jeg tok tempen i rumpa i går, kanskje det går for det samme? Det ga ingen utslag i hvertfall😳😅

Anonymkode: b23de...950

Ja, det går for det samme. Da var det iallefall ikke en mengde som sto på vent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg påstå at jeg har erfaring med dette selv men jeg mener å ha lest en gang at babyer kan gå mange dager uten å bæsje og så plutselig en dag så "eksploderer" det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyfødte som får MME skal ha avføring hver dag! Får de morsmelk kan det gå dager og uker (opptil 2-3 uker er helt greit). Det kan hjelpe å massere magen, sykkelbevegelser og vaske stumpen som om man vasker vekk bæsj med en god og varm klut/kompress (bare ikke for varm!) Det hjalp veldig på med min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...