Gå til innhold

At folk blir sinte og banner, betyr ikke at de slår.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Hvor vil du med denne tråden? Jeg oppfatter valget ditt om å lage denne tråden som ren provokasjon ovenfor kvinnen dette gjelder.

Hva får du ut av å prøve å henge ut et menneske som du ikke kjenner? I tillegg gjør du dette anonymt. 

Det kan du tenke akkurat hva du vil om, men du tar i alle fall feil selv om jeg innrømmer at jeg kommer til å bli jævlig (merk: føler du at ordbruken min er psykisk vold?) irritert om én person har tenkt å ødelegge tråden min fullstendig med 50 00 poster med det samme om igjen og om igjen. Det er ikke diskusjon, det er propaganda. Jeg vil heller ha flere synspunkter fra forskjellige folk. 

-ts

Anonymkode: a91f7...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du tenke akkurat hva du vil om, men du tar i alle fall feil selv om jeg innrømmer at jeg kommer til å bli jævlig (merk: føler du at ordbruken min er psykisk vold?) irritert om én person har tenkt å ødelegge tråden min fullstendig med 50 00 poster med det samme om igjen og om igjen. Det er ikke diskusjon, det er propaganda. Jeg vil heller ha flere synspunkter fra forskjellige folk. 

-ts

Anonymkode: a91f7...565

Du har laget en tråd for å henge ut et annet menneske. Det er direkte ufint og denne oppførselen din er usmakelig! Når du velger å henge noen ut da du ble motsagt i en annen tråd må du bare innfinne deg i å få negative tilbakemeldinger! 

Ussel oppførsel, trådstarter. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mass skrev:

Jeg synes slike tråder som dette er veldig ekle og reaksjonene er veldig varierende i de ulike trådene. Man har ikke alle aspektene, nyansene eller sidene i situasjonene som blir diskutert og man burde dermed være forsiktig med hva man skriver. 

Så slutt å link trådene. Denne tråden handlinger ikke om oppvaskmaskiner, men om hvilken tålegrense folk har for konflikter i forhold. Forhold deg til HI og ikke til x antall poster av en en random bruker som ikke klarer forholde seg til HI i denne tråden. 

-ts

Anonymkode: a91f7...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Du har laget en tråd for å henge ut et annet menneske. Det er direkte ufint og denne oppførselen din er usmakelig! Når du velger å henge noen ut da du ble motsagt i en annen tråd må du bare innfinne deg i å få negative tilbakemeldinger! 

Ussel oppførsel, trådstarter. 

Nei, det har jeg ikke og jeg rapporterer deg nå for å komme med den typen påstander og avsporing. 

-ts

Anonymkode: a91f7...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg ikke og jeg rapporterer deg nå for å komme med den typen påstander og avsporing. 

-ts

Anonymkode: a91f7...565

Du er allerede rapportert!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så slutt å link trådene. Denne tråden handlinger ikke om oppvaskmaskiner, men om hvilken tålegrense folk har for konflikter i forhold. Forhold deg til HI og ikke til x antall poster av en en random bruker som ikke klarer forholde seg til HI i denne tråden. 

-ts

Anonymkode: a91f7...565

Det er du selv som "linker" til den andre tråden i HI: "Inspirert av en annen tråd der folk går helt amok fordi en mann hevet stemmen og brukte banneord på kona si: Er folk så pysete at de ikke tåler at noen hever stemmen engang? "

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det (uthevet) som du skrev i HI er jo direkte løgn  " "Inspirert av en annen tråd der folk går helt amok fordi en mann hevet stemmen og brukte banneord på kona si: Er folk så pysete at de ikke tåler at noen hever stemmen engang?" Om du skal bruke innholdet i en annen tråd, i en ny tråd, må jo fakta frem og ikke løgner!

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukere her inne må kunne opprette tråder uten redselen for å bli hengt ut eller latterliggjort. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så slutt å link trådene. Denne tråden handlinger ikke om oppvaskmaskiner, men om hvilken tålegrense folk har for konflikter i forhold. Forhold deg til HI og ikke til x antall poster av en en random bruker som ikke klarer forholde seg til HI i denne tråden. 

-ts

Anonymkode: a91f7...565

Jeg forholdt meg til HI i denne tråden (med inntrykk av de andre innleggene). HI her ble jo inspirert av andre tråder.

Jeg synes det er ekkelt når folk blir truende i atferden, hever stemmen og nærmest gir uttrykk for at de ikke klarer å beherske seg. For man vet jo ikke hva som skjer videre. 

Det er en stor forskjell på et høylydt og frustrert "neimen, i helvete da!" og truende atferd, hevet stemme og banneord er egentlig uvesentlig sådan. Det er måten man sier det på og hvordan kroppspråket støtter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du vet hva psykisk vold er. 

Anonymkode: a91f7...565

Har du selv vært utsatt for psykisk og eller fysisk vold? Jeg kom til å tenke på det, og jeg er lei meg for dette. Om det er tilfelle, håper jeg at du har fått hjelp :klem:

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du vet hva psykisk vold er. 

Anonymkode: a91f7...565

Gjør du? Jeg kan skrive under på at psykisk vold er verre enn fysisk vold. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja. (har ikke lest hele tråden). Så "pysete" er jeg, at jeg godtar ikke banning og at noen (spesielt ikke innad i familien) "hever stemmen mot meg". Sånn verken kan eller vil jeg ha det. Jeg er (ikke pysete, men) modig og streng og urokkelig på det feltet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd der folk går helt amok fordi en mann hevet stemmen og brukte banneord på kona si: 

Er folk så pysete at de ikke tåler at noen hever stemmen engang? 

Anonymkode: a91f7...565

Nå er det vel ikke selve bruken av banneord som er problemet men måten de brukes på. Dersom man oppfatter partneren på en slik måte at man selv blir usikker eller redd så er det ikke greit, så enkelt er det faktisk. Og det er alltid den som hever stemme og mister kontrollen sitt ansvar å hente seg inn igjen dersom man mister kontrollen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i forhold der det var normalt at man skrek til hverandre i frustrasjon, og dit vil jeg ikke tilbake. 

Heldigvis er kjæresten min nå den typen som heller trekker seg unna når man blir sint, enn å skrike. Det har tatt meg litt tid og omveldtninger å vite hva jeg skal gjøre når man er sånn, men det har jeg lært meg nå.

Dette er også det forholdet jeg har vært i hvor det har vært færrest åpne konflikter, og lettest å løse de vi har hatt. Det er selvsagt en fare for at konflikter ikke kommer til uttrykk. Men det kunne skje i de andre forholdene mine også, at de gjerne aste seg opp over bagateller og ikke evnet å gripe fatt i og uttrykke den relle frustrasjonen som lå under, og kanskje tom hindret meg  å ta opp de tingene da jeg skjønte hvor hunden var begravd. 

Så jeg vil ha min gå still i dørene mann over eksene mine, any day. 

Anonymkode: 416e6...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carrot skrev:

Nå er det vel ikke selve bruken av banneord som er problemet men måten de brukes på. Dersom man oppfatter partneren på en slik måte at man selv blir usikker eller redd så er det ikke greit, så enkelt er det faktisk. Og det er alltid den som hever stemme og mister kontrollen sitt ansvar å hente seg inn igjen dersom man mister kontrollen.

Det som du skriver her, Carrot. Det er den som blir sint som må inneha evne til å kontrollere og regulere aggresjonen sin til anledningen. Å begynne å kjefte, banne og skrike foran et lite barn er ikke ok. 

Jeg vil også legge til at den type oppførsel ikke er ok uansett. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner meg ikke i, at en partner skal hyle og skrike til meg, og i hvert fall ikke tvinge meg til å gjøre noe, eller gjøre dette foran ett barn. Det hadde vært grunn til å gå for mitt vedkommende.

Jeg er oppvokst med psykisk terror, vold og seksuelt misbruk. Og jeg har veldig klare grenser, for hvordan andre får behandle meg. Jeg er nå voksen, og kan selv bestemme hvordan jeg skal ha det, hvem jeg slipper inn i livet mitt, og hvordan de skal få behandle meg. 

Anonymkode: 6db1c...c03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg godtar heller ikke at noen skriker og banner eller på andre måter verbalt krenker meg. Da er du ute av mitt liv, med mindre du har en ekstremt god forklaring og det aldri gjentar seg.

Og jo, man kan bli redd for slag når partneren hever stemmen drastisk og blir rasende og verbalt utagerende. Man vet aldri hva den andre er i stand til, partnervold er tross alt ganske utbredt, og det er som regel en viss størrelsesforskjell mellom mann og kvinne som gjør at kvinnen instinktivt kan føle seg redd og forsvarsløs.

De av oss som i tillegg har opplevd skremmende og voldelige situasjoner i vår fortid, vil nok alltid kjenne hjertebank og angst og redsel når noen går løs på oss verbalt. Det er en ren ryggmargsrefleks.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste i noen år opp med stefar som drev med psykisk vold og noe fysisk vold. Alle søsken og mor fikk igjennomgå. Det værste var nok å se at mor mistet all makten. Men det går ett klart skille fra trusler, diverse teknikker og det å bare heve stemmen.

 

Om man ikke så han rett i øynene når han kjeftet kom det som regel trussel om ørefik og lignende. Dette er psykisk vold. Når du ikke vet hva som skjer dersom man ikke lystrer. Samtidig var måten han kjeftet på veldig ubehagelig og nedlatende. Kunne si at du er en dum unge med lite intelligens. Heldigvis dro mor fra han der etter 3-4 år, men satte sine spor.

 

Det å heve stemmen og bannes er ikke psykisk vold. Hvis du har gutter i ungdomsalder, er du nesten nødt til å heve stemmen. Er ikke en av de der som er anti feminisme og slikt. Men det er en grunn til at gutter som vokser opp uten far, oftere kommer skeivt ut i livet. Det er vanskelig å sette grenser for dem uten å "holde dem litt i ørene" ikke fysisk. Her har den moderne skole gått på en lang bærplukker tur.

 

Blir litt som med de barna for 15 år siden som ikke skulle ha grenser i barnehage og skole. Var strengt forbudt å sette dem på plass, du skulle forklare. Dette i følge de øverste av eksperter. Viste seg å være noe av det dummeste man kunne gjøre. Fra naturen sin side, har barn behov for å bli satt på plass av en voksen. Og det er veldig individuelt i hvilken grad. Det er nok her man bommer når det gjelder forskning.

Anonymkode: fa631...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli sint er greit. Å rase og banne litt kan være greit, litt avhengig av hva som har skjedd. Å bli sint, rase og banne over småting ofte, betyr at det er større ting som er problemet - enten i forholdet eller inni den som bli sint. 

Anonymkode: 416e6...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd der folk går helt amok fordi en mann hevet stemmen og brukte banneord på kona si: 

Er folk så pysete at de ikke tåler at noen hever stemmen engang? 

Anonymkode: a91f7...565

Folk tåler ingen ting noen sted. Puslenorge. Ingen vikinger igjen.

Anonymkode: ee357...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...