Gå til innhold

At folk blir sinte og banner, betyr ikke at de slår.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd der folk går helt amok fordi en mann hevet stemmen og brukte banneord på kona si: 

Er folk så pysete at de ikke tåler at noen hever stemmen engang? 

Anonymkode: a91f7...565

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd der folk går helt amok fordi en mann hevet stemmen og brukte banneord på kona si: 

Er folk så pysete at de ikke tåler at noen hever stemmen engang? 

Anonymkode: a91f7...565

Dette har ikke å gjøre med å være pysete. Han hadde høyst unormal og skadelig oppførsel! Han TVANG henne!

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At folk blir sinte og banner, betyr ikke at de slår." skriver du ts. Mye svært skadelig mishandling foregår uten at det er fysisk vold med i bildet. Psykisk vold er ofte mer skadelig enn fysisk vold.

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"At folk blir sinte og banner, betyr ikke at de slår." skriver du ts. Mye svært skadelig mishandling foregår uten at det er fysisk vold med i bildet. Psykisk vold er ofte mer skadelig enn fysisk vold.

Anonymkode: 3587e...65d

Jeg tror ikke du vet hva psykisk vold er. 

Anonymkode: a91f7...565

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler alle å lese Politiets side her: http://www.hvorlite.no/

"ER DU UTSATT FOR VOLD?
Alle har rett til et liv uten frykt for vold. Altfor mange mennesker lever i voldelige forhold i Norge. Er du utsatt for vold, trusler eller tvang? Føler du deg utrygg? Slik får du hjelp: http://www.hvorlite.no/er-du-utsatt-for-vold/"

"HVA ER VOLD I NÆRE RELASJONER?

Vold i nære relasjoner (også omtalt som partnervold eller familievold) omfatter all fysisk og psykisk vold og trusler mellom nåværende og tidligere familiemedlemmer, og den omfatter også barn som er vitne til volden. Straffbar kjønnslemlestelse og tvangsekteskap faller også inn under begrepet. Vold i nære relasjoner er straffbart etter norsk lov.

Ulike former for vold:

  • Fysisk 
    (slag, spark, dytting, innesperring, isolering, angrep med ulike gjenstander, kvelertak etc.)
  • Seksuell 
    (seksuelle overgrep eller trusler om seksuelle overgrep)
  • Materiell 
    (knusing, ødeleggelse og kasting av gjenstander, slag i vegger og dører etc.)
  • Psykisk 
    (bruk av ord og stemme som kontrollerer, skader eller krenker etc.)
  • Økonomisk 
    (den ene partneren nektes å ha kontroll over egen eller felles økonomi)
  • Sosial
    (sosial isolasjon, ekskludering, begrenset bevegelsesfrihet)
  • Latent 
    (vold som «ligger i lufta», en spesiell stemning før eller etter en voldsepisode)
  • Vold i oppdragelsesøyemed
    (fysisk og psykisk avstraffelse som en del av oppdragelsen for å endre adferden til barn og unge).

Mange av disse er direkte straffbare etter norsk lov, mens andre er krenkelser som også kan være straffbare avhengig av alvorlighetsgrad, hyppighet eller kontekst.

Ingen skal behøve å frykte sine nærmeste. Vold og trusler i nåværende og 

tidligere parforhold, eller mellom nære familiemedlemmer, er en stor belastning for dem det gjelder. Vold i nære relasjoner er et samfunnsproblem og ikke en privatsak. Du skal være trygg på at dette er saker politiet tar på alvor.

Les mer om vold i nære relasjoner på regjeringen.no"

http://www.hvorlite.no/hva-er-vold/

 

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du vet hva psykisk vold er. 

Anonymkode: a91f7...565

Og jeg vet at du ikke vet hva psykisk vold er. Hvis du hadde visst det, hadde du ikke laget denne tråden. Jeg har jobbet med vold i psykiatrien og vet godt hva både fysisk og psykisk vold er. I den tråden det gjelder var barnefar psykisk voldelig mot mor. 

Anonymkode: 905a6...fa7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du vet hva psykisk vold er. 

Anonymkode: a91f7...565

I følge Politiets side brukte han fysisk vold og også fysisk vold ettersom han TVANG HENNE.
"Psykisk 
(bruk av ord og stemme som kontrollerer, skader eller krenker etc.)"

"Fysisk 
(slag, spark, dytting, innesperring, isolering, angrep med ulike gjenstander, kvelertak etc.)"

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å vite hva som er vold i nære relasjoner som innlegget over viser til. Samtidig er vi ulike og har ulik terskel for hva vi aksepterer og tåler av en partner, forelder osv. Jeg takler ikke banning og høy stemmebruk, slå hånda i bordet ol. Jeg kan bruke flere dager på å stabilisere meg selv etter slike hendelser. Årsaken er barndommen. At andre tåler det forstår jeg men mange gjør ikke det. Jeg forstår også at man kan bli så sint at det renner helt over og jeg kan tilgi men ikke hvis det er gjentakende. Da blir jeg fysisk syk. 

Anonymkode: a8936...694

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er banning vold nå? Hjelpes.

Anonymkode: b2661...010

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du vet hva psykisk vold er. 

Anonymkode: a91f7...565

I følge Politiets side brukte han psysisk vold og også fysisk vold ettersom han TVANG HENNE.
"Psykisk 
(bruk av ord og stemme som kontrollerer, skader eller krenker etc.)"

"Fysisk 
(slag, spark, dytting, innesperring, isolering, angrep med ulike gjenstander, kvelertak etc.)"

(skrivefeil i forrige innlegg med samme tekst)

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er banning vold nå? Hjelpes.

Anonymkode: b2661...010

Leste du hva ts skrev i den andre tråden? Det var ikke kun banning. Han var aggressiv mot henne og  han tvang henne til ting.

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I følge Politiets side brukte han psysisk vold og også fysisk vold ettersom han TVANG HENNE.
"Psykisk 
(bruk av ord og stemme som kontrollerer, skader eller krenker etc.)"

"Fysisk 
(slag, spark, dytting, innesperring, isolering, angrep med ulike gjenstander, kvelertak etc.)"

(skrivefeil i forrige innlegg med samme tekst)

Anonymkode: 3587e...65d

Christ: hvis ikke du klarer å se i ditt EGET innlegg at banning og  heve stemmen ikke inngår i psykisk vold, er det rett og slett ikke håp for deg..

ts

Anonymkode: a91f7...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Christ: hvis ikke du klarer å se i ditt EGET innlegg at banning og  heve stemmen ikke inngår i psykisk vold, er det rett og slett ikke håp for deg..

ts

Anonymkode: a91f7...565

Kjære vene. Det var ikke kun banning og å heve stemmen som mannen gjorde mot ts i den andre tråden. Enten VIL du ikke forstå og/eller sette deg inn i dette eller så KAN du ikke forstå og/eller sette deg inn i dette.

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo typisk at det kommer noen som skal bagatellisere mishandling...

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo typisk at det kommer noen som skal bagatellisere mishandling...

Anonymkode: 3587e...65d

Typisk de som utøver iallefall 

Anonymkode: a8936...694

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd der folk går helt amok fordi en mann hevet stemmen og brukte banneord på kona si: 

Er folk så pysete at de ikke tåler at noen hever stemmen engang? 

Anonymkode: a91f7...565

Hvor vil du med denne tråden? Jeg oppfatter valget ditt om å lage denne tråden som ren provokasjon ovenfor kvinnen dette gjelder.

Hva får du ut av å prøve å henge ut et menneske som du ikke kjenner? I tillegg gjør du dette anonymt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd der folk går helt amok fordi en mann hevet stemmen og brukte banneord på kona si: 

Er folk så pysete at de ikke tåler at noen hever stemmen engang? 

Anonymkode: a91f7...565

Ditt hovedinnlegg er ikke bare kvinnefiendtlig men menneskefientlig, da både menn og kvinner og barn utsettes for vold i nære relasjoner. Din bagatellisering av vold i nære relasjoner er svært skadelig for mennesker som har vært utsatt for slikt, blir utsatt for slikt og/eller kommer til å bli utsatt for slikt!

Anonymkode: 3587e...65d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snaskesnusken said:

Hvor vil du med denne tråden? Jeg oppfatter valget ditt om å lage denne tråden som ren provokasjon ovenfor kvinnen dette gjelder.

Hva får du ut av å prøve å henge ut et menneske som du ikke kjenner? I tillegg gjør du dette anonymt. 

Enig med deg. Lukter provokasjon lang vei. 'Pysete'? Er ganske åpenbart at en mann som ofte er 20/30 kilo tyngre enn sin partner kan virke skremmende om han blåser seg opp. 

Trolletråd? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Speedmaster skrev:

Enig med deg. Lukter provokasjon lang vei. 'Pysete'? Er ganske åpenbart at en mann som ofte er 20/30 kilo tyngre enn sin partner kan virke skremmende om han blåser seg opp. 

Trolletråd? 

«Noen» er så pysete at de må henge ut et menneske som vedkommende ikke kjenner på forumet da han ikke likte å bli motsagt.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slike tråder som dette er veldig ekle og reaksjonene er veldig varierende i de ulike trådene. Man har ikke alle aspektene, nyansene eller sidene i situasjonene som blir diskutert og man burde dermed være forsiktig med hva man skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...