Gå til innhold

Melatonin, hva brukes det til og bør jeg kjøpe det (reseptfritt her jeg er)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt melatonin av og på i kortere perioder. Siste periode var på to måneder og jeg fikk massiv diaré av de. Har aldri hatt så hastverk med å rekke do og ikke alltid jeg rakk det heller selv om jeg var i rommet ved siden av badet. Men ja, jeg ble trett og sov bedre på de helt til magen tok overhånd og jeg måtte bråfly på do midt på natta. 

Problemet med kosttilskudd som mange ikke er klar over er at det kan ødelegge tarmtottene og da vil andre viktige næringsstoffer ikke bli tatt opp i tarmen og vi kan få mangelsykdom. 

Anonymkode: e9aaf...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.7.2018 den 22.26, dillyduzit skrev:

En tyngre søvn gir det i hvertfall meg ikke, det hjelper innimellom ved måten at det gjør meg trøttere som om jeg er klar til å sove, men et vidundermedisin er det ikke. Sover like lett, våkner like lett. Jeg får kraftige migrener i etterkant, men med en som har slitt med innsovning over mange, mange år er det greit å ha. Når det kommer til tidssoner tenker jeg det er greit å følge sonen du er i naturlig, om det så er å ta seg en kort blund når man kommer frem etc. 

Dette! Du må være trett, ha mørkt rom og alt tilrettelagt for soving. Bivirkningene er ikke verdt det om ikke duver desperat. Og da hjelper det uansett ikke om du ikke har god søvnhygiene ellers. 

Prøvde det i min tidligere jobb, hvor jeg reiste mye og forskjellige tidssoner på kort tid osv.

funker bedre med trening og nazi opplegg på når du skal sove. For meg: min pute, sovemaske, slite meg ut fysisk på dagen og god dusj i dunkel lys før jeg legger meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er voksen er det greit å kjøpe det i utlandet, men som folk sier, ikke gi sånt til barn. :) 
Det er noe kroppen naturlig produserer, og er irriterende nok reseptbelagt i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...