Gå til innhold

Kvinner. Hvorfor respekterer dere ikke overvektige menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Xcase33 skrev:

Å ta hele befolkningen er lite interessant du. Det jevner seg ut med kvinner og menn først når du tar med de over 60år. 
Hvis du konsentrerer deg om aldersgruppen tilogmed 44 år (også opp mot 59år) som er mest relevant så er det denne fra SSB som gjelder.

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/39398?_ts

I befolkningen som helhet er det ingen vesentlig forskjell på andelen menn og kvinner som bor alene. Men i aldersgruppen opp til og med 44 år er det flere aleneboende menn enn kvinner, mens de enslige kvinnene er i flertall i den eldre delen av befolkningen. I aldersgruppen 45-66 år er det omtrent like mange aleneboende kvinner som menn. Singel i stan I byer og sentrale strøk er det vanligere å bo alene enn i mindre sentrale strøk, dette gjelder både for kvinner og menn. I de mest sentrale kommunene bor 27 prosent av menn 20-59 år alene, mens tilsvarende andel for kvinner i samme kommuner er 17 prosent. I de mindre sentrale kommunene er det et noe større overskudd av enslige menn i aldersgruppen 20-59 år. Her bor to av ti menn alene, mens det samme gjelder kun én av ti kvinner.

Les TYDELIG det som står skrevet der så får du se hvordan den egentlig fordelingen er. 

Det fødes forøvrig 106 gutter pr 100 jenter i Norge i snitt. 

Det sier jo ikke noe. I større byer bor svært mange sammen. Jeg vil tro kvinner er mye mer åpne for å bo sammen, enn hva menn er. For igjen, det er ikke så mange flere menn, enn kvinner i Norge. Så har vi alle enslige kvinner med barn, de blir jo registrert boende sammen med noen. De fleste enslige fedre, har ikke barnet registrert boende hos seg. Og vi har ett flertall av menn som er kun ute etter sex, så har vi flere innvandrere som er menn, og som har familie der de kommer fra. Så jeg tror vel heller, ut fra all statistikken, så er det vel vanskeligere for en kvinne å få seg kjæreste. Men lettere for en kvinne å få seg sex.

Anonymkode: aaa84...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det sier jo ikke noe. I større byer bor svært mange sammen. Jeg vil tro kvinner er mye mer åpne for å bo sammen, enn hva menn er. For igjen, det er ikke så mange flere menn, enn kvinner i Norge. Så har vi alle enslige kvinner med barn, de blir jo registrert boende sammen med noen. De fleste enslige fedre, har ikke barnet registrert boende hos seg. Og vi har ett flertall av menn som er kun ute etter sex, så har vi flere innvandrere som er menn, og som har familie der de kommer fra. Så jeg tror vel heller, ut fra all statistikken, så er det vel vanskeligere for en kvinne å få seg kjæreste. Men lettere for en kvinne å få seg sex.

Anonymkode: aaa84...cb0

Det menes i samboerforhold ...så når man ikke da bor alene så bor man i samboerforhold. Når det er betydelig flere menn enn kvinner som bor alene så kan det vanskelig tolkes som at det ikke er nok kvinner til disse mannfolkene som bor alene. 

I mindre sentrale kommuner så er kvinnfolk underskuddet så betydelig at det er begynt å bli et problem. Særlig i Nord...

https://www.nordlys.no/nyheter/nord-norge-sliter-med-et-raskt-okende-kvinneunderskudd/s/1-79-7266100

Nesten alle kommunene i nord har kvinneunderskudd, også Tromsø med over 600 i minus. I forhold til folketallet er imidlertid underskuddet aller størst i Loppa kommune i Finnmark, hvor det er 23 prosent færre kvinner enn menn.

http://www.highnorthnews.com/tallenes-uklare-tale/

Det nasjonale kvinneunderskuddet øker i aldersgruppen 20-44 år. På landsbasis er tallene 48,7 prosent, mens tilsvarende tall for Nordland og Troms er 48,45. Finnmark er taperen med 46,65.

Jeg har nok av statistikk og lesestoff til deg ....vil du ha mer eller gir du deg nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å slanke seg hvis fedmen er så plagsom...

Anonymkode: 65133...d00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det viktigste du gjør er å finne en fysisk aktivitet du kan gjøre uten problem fordi det er gøy. Da får du sneket inn fysisk bevegelse uten å tenke stort på det. Som de populære geo greiene, eller metall detektor søk osv. Gjerne med nye venner med samme interesse som aksepterer deg som du er.

Noe jeg selv kunne tenkt meg.

Deretter må du jobbe av deg skuffelsen over sårende kommentarer. Hun med den benken. Så kjipt. Men kanskje benken faktisk var begynt å råtne også? Du tjener ingenting på å huske slike kommentarer. Og om ei dame dater deg men viser tegn på at du ikke er bra nok for å treffe hennes venner, fam whatever, da må du si rett ut at "Du og jeg virker ikke som en god match, så jeg ønsker deg lykke til videre." Finn den lille biten av selvrespekt og innsikt til å se at noen ikke er bra for deg og gå videre. En dag treffer du på noen som i det minste respekterer deg nok til å være en god og ekte venn, nyt det. Og lær av det. Så har du flere du kan spørre om det er noe du burde forbedre når det gjelder din oppførsel mot kvinner. De fleste av oss, selv kvinner, har noe vi kan forbedre. Men ikke alle kvinner og menn er ydmyke nok til å innse det og spørre. 

Jeg er også overvektig, og hver dag legger jeg en plan for å gå ned i vekt, og ofte feiler jeg. Men jeg vet at noe av mitt problem er at jeg ikke har en fysisk hobby som drar meg ut. Det skal jeg gjøre noe med.

Og så ønsker jeg deg masse lykke til ts. Finn ut hvor du vil, og hvordan du kan oppnå det, og la damejakta ligge en liten stund imens.

Anonymkode: dc6ea...cec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Skjønner at ikke alle kvinner ønsker å date oss overvektige menn, men dere kan vel fortsatt behandle oss med et minimum av respekt?

Vi er ikke verdiløse bare fordi vi har noen kilo ekstra!

 

Jeg hadde da en del kilo for mye en stund, alle behandlet da meg med respekt, også damene. Men hva mener du med respekt? At de skal date deg? Hva har det med respekt å gjøre? Du har ikke rett å forvente noe fra noen på den fronten, du får kontakt med de som vil ha deg, og om du ikke liker det? Da må du gjøre noe med problemet. Jeg trives som singel, har gjort noe med problemet iallefall i stor grad, men dater ikke mange for det. Er bare ikke klar for det enda :)  Men respekt? Vennligst si hva du legger i dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xcase33 skrev:

Det menes i samboerforhold ...så når man ikke da bor alene så bor man i samboerforhold. Når det er betydelig flere menn enn kvinner som bor alene så kan det vanskelig tolkes som at det ikke er nok kvinner til disse mannfolkene som bor alene. 

I mindre sentrale kommuner så er kvinnfolk underskuddet så betydelig at det er begynt å bli et problem. Særlig i Nord...

https://www.nordlys.no/nyheter/nord-norge-sliter-med-et-raskt-okende-kvinneunderskudd/s/1-79-7266100

Nesten alle kommunene i nord har kvinneunderskudd, også Tromsø med over 600 i minus. I forhold til folketallet er imidlertid underskuddet aller størst i Loppa kommune i Finnmark, hvor det er 23 prosent færre kvinner enn menn.

http://www.highnorthnews.com/tallenes-uklare-tale/

Det nasjonale kvinneunderskuddet øker i aldersgruppen 20-44 år. På landsbasis er tallene 48,7 prosent, mens tilsvarende tall for Nordland og Troms er 48,45. Finnmark er taperen med 46,65.

Jeg har nok av statistikk og lesestoff til deg ....vil du ha mer eller gir du deg nå? 

At det er noen få steder hvor det er underskudd på kvinner, tror jeg helt på. Vet at gjerne flere kvinner, enn menn flytter på seg. Men igjen, vi har ikke så mange flere menn enn kvinner i vårt land, at det skal gjøre det så vanskelig for menn i de fleste byer. Nå bor jeg selv i nærheten av Oslo, og det jeg ser, er at vi kvinner sliter. De siste årene har det kommet 90 000 fra Polen, hvert år, så har det kommet mange fra andre land og, flertallet der er menn, og flertallet av de igjen, har kone og barn i hjemlandet sitt. Det var kun 40 000 mer menn enn kvinner, og vi er over 5 mill her i landet.

Anonymkode: aaa84...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

At det er noen få steder hvor det er underskudd på kvinner, tror jeg helt på. Vet at gjerne flere kvinner, enn menn flytter på seg. Men igjen, vi har ikke så mange flere menn enn kvinner i vårt land, at det skal gjøre det så vanskelig for menn i de fleste byer. Nå bor jeg selv i nærheten av Oslo, og det jeg ser, er at vi kvinner sliter. De siste årene har det kommet 90 000 fra Polen, hvert år, så har det kommet mange fra andre land og, flertallet der er menn, og flertallet av de igjen, har kone og barn i hjemlandet sitt. Det var kun 40 000 mer menn enn kvinner, og vi er over 5 mill her i landet.

Anonymkode: aaa84...cb0

Få steder? det er jo kvinneunderskudd i 16 av 18 fylker i Norge. Kaller du noen få steder? leser du i det hele tatt kildene jeg gir deg? nå må du begynne å våkne opp.

Det nasjonale kvinneunderskuddet øker i aldersgruppen 20-44 år. På landsbasis er tallene 48,7 prosent, mens tilsvarende tall for Nordland og Troms er 48,45. Finnmark er taperen med 46,65.

Du må se det iforhold til aldergruppen først og fremst. Du er jo håpløs i å tolke statistikk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Skjønner at ikke alle kvinner ønsker å date oss overvektige menn, men dere kan vel fortsatt behandle oss med et minimum av respekt?

Vi er ikke verdiløse bare fordi vi har noen kilo ekstra!

Anonymkode: 1bef9...551

Unnskyld så mye.....?

Det er ikke meningen....

I morra skal jeg se spesifikt etter tjukke menn og så skal jeg si

‘Du? Det er heeelt greit å ha noen kilo ekstra. Føler du deg bedre nå? Flott. Ha det’

De kommer ikke til å skjønne noe, men det gjør ikke noe. Så lenge du blir fornøyd blir jeg fornøyd. 

Fornøyd nå tjukkas?

Anonymkode: d818e...9ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Xcase33 skrev:

Få steder? det er jo kvinneunderskudd i 16 av 18 fylker i Norge. Kaller du noen få steder? leser du i det hele tatt kildene jeg gir deg? nå må du begynne å våkne opp.

Det nasjonale kvinneunderskuddet øker i aldersgruppen 20-44 år. På landsbasis er tallene 48,7 prosent, mens tilsvarende tall for Nordland og Troms er 48,45. Finnmark er taperen med 46,65.

Du må se det iforhold til aldergruppen først og fremst. Du er jo håpløs i å tolke statistikk..

Du startet med å skrive at menn, måtte ta til takke med det de fikk, dere hadde det så utrolig vanskelig. Vi kvinner får bare gå og velge og vrake. Dette er jo totalt feil. Men du er så bestemt på dette, og nekter å ta til deg noe annet. Jeg har nå skrevet flere årsaker til at det er like vanskelig for kvinner, hvis ikke vanskeligere å finne seg en kjæreste. Statistikk, har jeg ingen problemer med å lese. Ser jo at å diskutere med deg, er jo overhodet ikke noe poeng.

Anonymkode: aaa84...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg respekterer ikke overvektige menn da de leker med sitt eget liv og har null selvkontroll. Jeg respekterer ikke noen som vil ha diabetes 2 og blodpropp.

Anonymkode: aa000...1ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behandler alle med respekt. 

Har også vært overvektig selv. 

Det er noe med å ta vare på seg selv, ha respekt for seg selv. Jeg kunne aldri vært sammen med en overvektig mann. Jeg liker at menn tar vare på seg selv. 

Anonymkode: 37aaf...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Skjønner at ikke alle kvinner ønsker å date oss overvektige menn, men dere kan vel fortsatt behandle oss med et minimum av respekt?

Vi er ikke verdiløse bare fordi vi har noen kilo ekstra!

Anonymkode: 1bef9...551

Asia damer er ikke kresne, de liker hvite menn i alle størrelser...

Anonymkode: 5e832...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg sett mange "lubne" menn med slanke damer...så det er ikke vekten i seg selv som er avgjørende for om du liker en mann. Men personlighet og intelligens. Dessuten så er mange menn ganske ansikt pene, søte og mandige selv om de har noen kilo for mye. Selv liker jeg best menn med litt fett på kroppen. Så mye heller en stor bamse mann som er myk og god å klemme på. 😍Enn en som er radmager, tynn og beinete...

Anonymkode: 5e832...45d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde håpt at tråden min ville føre til selvransakelse blant dere som hater oss overvektige.  Men det var tydeligvis for mye å håpe på!

TS

Anonymkode: 1bef9...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde håpt at tråden min ville føre til selvransakelse blant dere som hater oss overvektige.  Men det var tydeligvis for mye å håpe på!

TS

Anonymkode: 1bef9...551

Kan ikke se noen i denne tråden som "hater" overvektige. Kritisk til livsstil blir vel riktigere å si, noe som er en legitimt grunn til å avskrive noen som aktuell partner. De fleste ønsker jo innerst inne noen å bli gamle sammen med, og ha noen aktive år med som pensjonist. 

Er selv mann, som bruker mye tid på å holde meg i form, både pga. at jeg investerer i min egen alderdom og at jeg ønsker å være den beste utgaven av meg selv, ha en funksjonell kropp som fungerer i alt fra friluftsliv til kroppsarbeid. For meg er det en selvfølge at en evt. livsledsager har samme innstilling, og jeg tenker det er slik for de fleste som gjør denne investeringen.

Anonymkode: 65133...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kvinner, de respekterer ikke noen, verken seg selv eller andre. Men er du kjekk nok så kan det være de blir møre i musa og veldig medgjørlig.

Anonymkode: 90ab5...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da bare å slanke seg hvis fedmen er så plagsom...

Mulig jeg tar kommentaren ut av sammenheng, men herregud for en tåpelig og lite gjennomtenkt uttalelse. 

Endret av Miklo Velka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukke damer dater kun tynne menn. 

Tjukke menn dater alle slags damer.

Det er forskjellen.

Anonymkode: 2e3db...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde håpt at tråden min ville føre til selvransakelse blant dere som hater oss overvektige.  Men det var tydeligvis for mye å håpe på!

TS

Anonymkode: 1bef9...551

Er vel ingen her inne som har sagt de hater overvektige. Det må være lov å ha forskjellige preferanser når det kommer til hva man søker etter hos en partner. Mange synes ikke overvekt er særlig attraktivt fordi det vitner om en usunn livstil, eller en partner som ikke er særlig aktiv. En jente som feks trener aktivt flere dager i uka, og som gjerne drar på skog eller fjellturer i helgene, vil oppfatte deg da som en som ikke kan bli med på noen av hennes interesser. En annen ting er helsen din, som kanskje ikke nå men om mange år kan bli et problem. 

I bunn og grunn så ønsker de fleste en partner som er någelunde lik seg selv. Du kan forvente at folk rundt deg behandler deg med respekt, men du kan ikke forvente at alle vil date deg eller ha deg som partner. Du feilet noen ganger med jenter som ikke syntes overvekt var attraktivt. Kanskje du heller skal prøve å date overvektige kvinner isteden? De vil forstå mer av hva slags situasjon du er i, og kanskje være mer lik deg i livstil. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tussi84 said:

De vil forstå mer av hva slags situasjon du er i, og kanskje være mer lik deg i livstil. 

Overvekt er ikke ensbetydende med en usunn livsstil, eller mangel på trim eller aktivitet. Det kan være mye annet som innvirker her også, og mange av de årsakene er også i seg selv lite atraktivt for kvinner. 

Endret av Miklo Velka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...