Gå til innhold

Kvinner. Hvorfor respekterer dere ikke overvektige menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at ikke alle kvinner ønsker å date oss overvektige menn, men dere kan vel fortsatt behandle oss med et minimum av respekt?

Vi er ikke verdiløse bare fordi vi har noen kilo ekstra!

Anonymkode: 1bef9...551

Hvorfor skal man respektere noen som ikke gidder å respektere seg selv, eller sin egen kropp? 

Anonymkode: 0da37...790

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var sammen med en tykk fyr. Han behandler damer som horer.

Anonymkode: 732a5...4ae

Horer er kvinner som tar betalt, for sex. Tok du betalt eller mottok du gaver? Hvis ikke kan du ikke si at han behandlet deg som en hore. 

Anonymkode: 8c843...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å gå etter folk som ser lik ut utseende messig. Forventningene dine er for høye om du tror at en slank jente vil være interessert i deg. Det er veldig få tilfeller at en slank, og en overvektig ender opp sammen selv om det skjer.  Det beste for deg er å selv gå etter overvektige damer. Det er det enkleste. Overvekt er ikke attraktivt i de fleste øyne.

Jeg er overvektig selv, og vet hvordan du føler det, men jeg innså for mange år siden at sjansen for at en slank og trent mann ville ha meg var minimal. Jeg begynte heller derfor å se etter menn på min egen str, og fokuserte på egenskapene hos den personen og ikke vekten. Idag er jeg gift med enn mann med ca 25 kg ekstra og er veldig fornøyd med det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann og jeg møtte hverandre gjennom nettet, og det var mye prat før vi traff hverandre IRL (in real life). Før vi traff hverandre ansikt til ansikt sa jeg at jeg veide ca 70 kg. Når han så meg ble han nesten frastøtt og det ble aldri noe fysisk. 

Ikke akkurat et møte som ga meg mer selvtillit. Men - jeg var ærlig om vekta. Er du hvis du treffer dater gjennom nettet?

Og helt ærlig - jeg foretrekker mindre menn. Det betyr ikke at jeg skal se på deg som dritt pga vekta, men jeg kommer ikke til å behandle deg med silkehansker pga vekta hvis du har en bedriten personlighet

Anonymkode: 08542...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En mann og jeg møtte hverandre gjennom nettet, og det var mye prat før vi traff hverandre IRL (in real life). Før vi traff hverandre ansikt til ansikt sa jeg at jeg veide ca 70 kg. Når han så meg ble han nesten frastøtt og det ble aldri noe fysisk. 

Ikke akkurat et møte som ga meg mer selvtillit. Men - jeg var ærlig om vekta. Er du hvis du treffer dater gjennom nettet?

Og helt ærlig - jeg foretrekker mindre menn. Det betyr ikke at jeg skal se på deg som dritt pga vekta, men jeg kommer ikke til å behandle deg med silkehansker pga vekta hvis du har en bedriten personlighet

Anonymkode: 08542...f47

Du er altså overvektig selv, men foretrekker at mannen ikke er det. Hvordan har det seg, tror du? Hvis du kan forklare litt nærmere? Hvorfor er «du selv» ikke bra nok for deg?

Anonymkode: e5cfd...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overfladiske kvinner vil du bestandig kunne finne, men det kan du si om airhead gutta også som aldri hadde klart seg uten's pappas kredittkort. 

Jeg ble behandlet som et vesen uten noen som helst følelser fordi jeg var fei, guttene kunne banke dritten utav meg mens jentene lo og langt verre. Jeg var ikke kvinne hater fordi jeg mislikte menn enda mer da jentene slengte mye dritt utav seg, og det gjorde vondt men jeg kunne takle det mens guttene var de som faktisk skadet meg. Men de fleste jenter vokser ut av den fasen hvor de tenner på at guttene i samme alder som ikke kan oppføre seg (som gjør at de ofte velger eldre gutter). De kan falle for bad boys, men de synes ikke det er særlig sexy når de angriper noen som er svakere enn dem fordi da skjønner de at guttene egentlig ikke har selvtillit til å kan angripe noen de kan tape imot spesielt om de må være flere for å angripe. 

Hvorfor tror du så mange kvinner synes atleter er sexy? Det kreves disiplin, konsentrasjon, ambisjon og selvsikkerhet. Kvaliteter mange kvinner vil ha i menn. For å være feit trenger man å bare være lat, eller om man er uheldig, syk slik at man ikke kan trene. Er man lat så vil du måtte lette etter en partner som er lat selv eller ikke har høye krav da de er mer enn fornøyde nok med å drive det de er opptatte med selv og bare vil finne noen å dele det med. Og er man syk som meg så er det vanskelig da det alt for lett kan bli at partner blir mer en pleier enn de blir partner. Som på et vis er bra om man er syk over en lengre periode men at man vil bli frisk. Den følelsen av at man gjør en bra ting for partner ved å hjelpe dem i en tøff tid er det eneste som gjør at langtidsforhold forsatt fungerer. Men om det er noe som partner kommer til å ha livet ut, blir det først vanskelig å finne en partner som er villig til å gi deg en sjanse og de har ikke det emosjonelle båndet til at det ikke føles som forholdet bare er ansvar å være med dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎17‎.‎07‎.‎2018 den 11.32, Xcase33 skrev:

Har ikke noe med det å gjøre ....det er et enormt overskudd av mannfolk i Norge (16 av 18 fylker). Det er pølsefest hvor enn man er. Enten du er på nattklubb, bar, køen i butikken, bussen, gangfeltet. Hvis det er 2 single mannfolk for hvert kvinnfolk...hvorfor i huleste skal overvektige menn bli valgt?. Du er ikke konkurransedyktig ...det er OVERFLOD av mannfolk.  Du må tilby noe som gjør at du er aktuelle for markedet ...hvis man bare springer rundt å sprader med en ølvom så kan man ikke gå rundt å være bitter på at man ikke blir respektert ...det har ikke noe med det å gjøre. Du blir bare ikke sett i OVERFLODEN av andre menn. 

Hvor er denne overfloden, for jeg som kvinne sliter virkelig med å finne en oppegående mann, og det samme sliter mine venninner med. Og sånn som du skriver skulle man tro det fantes 2000 menn, for hver 1000 kvinne, og sånn er det jo virkelig ikke. 

Anonymkode: aaa84...cb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt skal man ha uansett. At noen ikke velger å være sammen med en overvektig for så være, det handler ikke om respekt, men om preferanse.

Jeg er selv en overvektig kvinne, gift til og med. Jeg liker menn som er litt runde, sånn type bamsemann. Men vi er forskjellige. Mannen min er ikke sånn, han er slank og trent. Vet at mange ønsker seg en slank og trent mann, men jeg ønsker meg en bamsemann, ;) . Men egentlig så betyr utseende lite for meg. 

Anonymkode: 83bde...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir overvektige kvinner behandlet bedre enn overvektige menn? Neppe.

Anonymkode: cf1fa...b2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Horer er kvinner som tar betalt, for sex. Tok du betalt eller mottok du gaver? Hvis ikke kan du ikke si at han behandlet deg som en hore. 

Anonymkode: 8c843...ed7

Så man kan ikke behandle en person som dritt dersom han ikke er bokstavlig talt menensklig avføring? 🤔

Anonymkode: 5154d...edd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor er denne overfloden, for jeg som kvinne sliter virkelig med å finne en oppegående mann, og det samme sliter mine venninner med. Og sånn som du skriver skulle man tro det fantes 2000 menn, for hver 1000 kvinne, og sånn er det jo virkelig ikke. 

Anonymkode: aaa84...cb0

Jo du kan slå opp på mye statistikk til SSB om det.

Forutsatt at det er like mange oppegående menn og kvinner...så har dere flere oppegående menn å velge iblant ettersom det er flere menn enn kvinner. Særlig i alderen 20 - 59år. 

Dette resulterer jo i at det er både lettere for dere å få sex...og komme iforhold. 

For oss menn så kan vi ikke være kresne, får nesten bare "ta" det som er ledig og håpe på at hun ikke blir for plagsom. 
Så mye mismatch sånn sett...så skal være glad for du ikke er mannfolk tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Xcase33 skrev:

Jo du kan slå opp på mye statistikk til SSB om det.

Forutsatt at det er like mange oppegående menn og kvinner...så har dere flere oppegående menn å velge iblant ettersom det er flere menn enn kvinner. Særlig i alderen 20 - 59år. 

Dette resulterer jo i at det er både lettere for dere å få sex...og komme iforhold. 

For oss menn så kan vi ikke være kresne, får nesten bare "ta" det som er ledig og håpe på at hun ikke blir for plagsom. 
Så mye mismatch sånn sett...så skal være glad for du ikke er mannfolk tror jeg :P

Det er litt rart da, at jeg og alle mine single venninner sliter. Mens alle de oppegående kompisene vi har, blir jaktet på, og finner seg lett dame. Og nå prater jeg om forhold. For sex har vi ingen problemer med å få. Men seriøst forhold sliter vi med å finne.

Og nå er vel problemet, at det er flere kvinner som ønsker seriøst forhold, og mange menn som bare ønsker sex.

Anonymkode: aaa84...cb0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er litt rart da, at jeg og alle mine single venninner sliter. Mens alle de oppegående kompisene vi har, blir jaktet på, og finner seg lett dame. Og nå prater jeg om forhold. For sex har vi ingen problemer med å få. Men seriøst forhold sliter vi med å finne.

Og nå er vel problemet, at det er flere kvinner som ønsker seriøst forhold, og mange menn som bare ønsker sex.

Anonymkode: aaa84...cb0

Det er "player" mannfolkene som har for hobby å ligge med kvinnfolk som bare ønsker sex. Det er dem som er ivrigst på å sjekke dere opp. Så ja lykke til med å skape forhold med dem....det går nok ikke så bra nei.  Men de utgjør bare en liten del av alle typer mannfolk. Skal du\dere bli kjent med andre typer mannfolk så må dere nok ta noe initiativ selv. Det gjør ikke kvinnfolk ..særlig ikke i Norge. Så problemet ligger der ..og ikke at det ikke finnes nok menn å skape et seriøst forhold med.

Belive you me :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Xcase33 skrev:

Jo du kan slå opp på mye statistikk til SSB om det.

Forutsatt at det er like mange oppegående menn og kvinner...så har dere flere oppegående menn å velge iblant ettersom det er flere menn enn kvinner. Særlig i alderen 20 - 59år. 

Dette resulterer jo i at det er både lettere for dere å få sex...og komme iforhold. 

For oss menn så kan vi ikke være kresne, får nesten bare "ta" det som er ledig og håpe på at hun ikke blir for plagsom. 
Så mye mismatch sånn sett...så skal være glad for du ikke er mannfolk tror jeg :P

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge

Her ser man hvor liten forskjell det er på antall menn og kvinner. Og økningen av menn er grunnet innvandring, de senere årene har det vært ekstremt mange menn fra Polen og andre land, som kommer hit for å jobbe. De har jo kone og barn i hjemlandet sitt. Og de nye mannlige muslimene som kommer hit, er det svært få kvinner som ønsker. 

Så tror virkelig ikke menn, har det vanskeligere enn kvinner, da det kommer til å finne noen å bli kjæreste med.

Anonymkode: aaa84...cb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xcase33 skrev:

Det er "player" mannfolkene som har for hobby å ligge med kvinnfolk som bare ønsker sex. Det er dem som er ivrigst på å sjekke dere opp. Så ja lykke til med å skape forhold med dem....det går nok ikke så bra nei.  Men de utgjør bare en liten del av alle typer mannfolk. Skal du\dere bli kjent med andre typer mannfolk så må dere nok ta noe initiativ selv. Det gjør ikke kvinnfolk ..særlig ikke i Norge. Så problemet ligger der ..og ikke at det ikke finnes nok menn å skape et seriøst forhold med.

Belive you me :)

 

Nå holder jeg meg langt unna playere, og har ingen problemer med å ta kontakt med menn selv. Men jeg ser jo og, at det har skjedd en dramatisk endring bare de siste 10 årene. Da var de fleste menn på nettdating sider ute etter kjæreste, da hadde jeg ingen problemer med å finne meg kjæreste. Sånn er det ikke lenger, flertallet av menn på nettdatingsider nå, de vil bare pule.

Anonymkode: aaa84...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom tråden vil jeg tro at personlighet har mer å si enn vekt, hva TS angår. Det er nok ikke lettere å gjøre noe med, men svarene her inne indikerer at vekt ikke utelukker menn - mange foretrekker faktisk de som er større. Nå skriver ikke TS noe om egen størrelse, det får han eventuelt komme tilbake til.

Så til dette med forholdet mellom antall menn og kvinner i Norge. Ifølge linken fra SSB noen innlegg over var 2010 det første året det var overskudd av kvinner i Norge siden 1769. Jeg husker fra mattetimene på ungdomsskolen at det blir født flere gutter enn jenter hvert år, men at kvinner lever lenger enn menn. (det hadde vært svært interessant med en studie på hva som hadde skjedd om dette endret seg, hva som skal til for at det endrer seg. det må ha vært utført lignende i dyreriket..)

Det er visstnok fortsatt tilfelle at det fødes flere gutter, og i 2018 bor det 41.000 flere menn enn kvinner i Norge. Menn lever lenger enn tidligere, noe som øker andelen eldre menn. Arbeidsinnvandrere er stort sett menn, det samme med flyktninger - mange i begge grupper har familie i hjemlandet de skal tilbake til, eller venter på skal komme hit.

TS må gjerne komme med noen argumenter vi faktisk kan diskutere - jeg ser det er etterlyst konkrete eksempler på hvordan han ikke blir respektert av kvinner, men jeg ser det som lite sannsynlig at noe slikt kommer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.7.2018 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Var på date med en dame. Vi satte oss på en benk. Benken merket vekten min og hun sa "Åj visste ikke at du var så tung". Der døde jeg helt. 

Skulle møte en date fra tinder. Hun trodde jeg skulle være tynnere enn det jeg var så på daten så hun omtrent kun på mobilen mens vi ventet på å få servert middagen.  Selv når hun snakket med meg så hun ikke opp fra mobilen. 

Datet en tredje jente. Hun var svært opptatt av at jeg ikke skulle møte venninnene hennes. Samt snakket ofte om hvordan disse hadde trofemenn, men at hun ikke brydde seg om slikt. 

TS

Anonymkode: 1bef9...551


😂 

god trolling da, det skal du ha - klarer jaggu å få folk engasjerte ;) 

 

Anonymkode: 6f713...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke har mer respekt for kvinner enn å dra oss alle under én kam, mener du? Du høres ut som en hyggelig fyr...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Respekt skal man ha uansett. At noen ikke velger å være sammen med en overvektig for så være, det handler ikke om respekt, men om preferanse.

Jeg er selv en overvektig kvinne, gift til og med. Jeg liker menn som er litt runde, sånn type bamsemann. Men vi er forskjellige. Mannen min er ikke sånn, han er slank og trent. Vet at mange ønsker seg en slank og trent mann, men jeg ønsker meg en bamsemann, ;) . Men egentlig så betyr utseende lite for meg. 

Anonymkode: 83bde...ed2

Hvorfor valgte du med mannen din da? 

Anonymkode: ee428...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, applestories said:

Etter å ha lest gjennom tråden vil jeg tro at personlighet har mer å si enn vekt, hva TS angår. Det er nok ikke lettere å gjøre noe med, men svarene her inne indikerer at vekt ikke utelukker menn - mange foretrekker faktisk de som er større. Nå skriver ikke TS noe om egen størrelse, det får han eventuelt komme tilbake til.

Så til dette med forholdet mellom antall menn og kvinner i Norge. Ifølge linken fra SSB noen innlegg over var 2010 det første året det var overskudd av kvinner i Norge siden 1769. Jeg husker fra mattetimene på ungdomsskolen at det blir født flere gutter enn jenter hvert år, men at kvinner lever lenger enn menn. (det hadde vært svært interessant med en studie på hva som hadde skjedd om dette endret seg, hva som skal til for at det endrer seg. det må ha vært utført lignende i dyreriket..)

Det er visstnok fortsatt tilfelle at det fødes flere gutter, og i 2018 bor det 41.000 flere menn enn kvinner i Norge. Menn lever lenger enn tidligere, noe som øker andelen eldre menn. Arbeidsinnvandrere er stort sett menn, det samme med flyktninger - mange i begge grupper har familie i hjemlandet de skal tilbake til, eller venter på skal komme hit.

TS må gjerne komme med noen argumenter vi faktisk kan diskutere - jeg ser det er etterlyst konkrete eksempler på hvordan han ikke blir respektert av kvinner, men jeg ser det som lite sannsynlig at noe slikt kommer.

Å ta hele befolkningen er lite interessant du. Det jevner seg ut med kvinner og menn først når du tar med de over 60år. 
Hvis du konsentrerer deg om aldersgruppen tilogmed 44 år (også opp mot 59år) som er mest relevant så er det denne fra SSB som gjelder.

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/39398?_ts

I befolkningen som helhet er det ingen vesentlig forskjell på andelen menn og kvinner som bor alene. Men i aldersgruppen opp til og med 44 år er det flere aleneboende menn enn kvinner, mens de enslige kvinnene er i flertall i den eldre delen av befolkningen. I aldersgruppen 45-66 år er det omtrent like mange aleneboende kvinner som menn. Singel i stan I byer og sentrale strøk er det vanligere å bo alene enn i mindre sentrale strøk, dette gjelder både for kvinner og menn. I de mest sentrale kommunene bor 27 prosent av menn 20-59 år alene, mens tilsvarende andel for kvinner i samme kommuner er 17 prosent. I de mindre sentrale kommunene er det et noe større overskudd av enslige menn i aldersgruppen 20-59 år. Her bor to av ti menn alene, mens det samme gjelder kun én av ti kvinner.

Les TYDELIG det som står skrevet der så får du se hvordan den egentlig fordelingen er. 

Det fødes forøvrig 106 gutter pr 100 jenter i Norge i snitt. 

Endret av Xcase33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...