Gå til innhold

Pleie for slitt/bleket hår


Jade22

Anbefalte innlegg

For 1 måned siden var jeg hos frisøren og tok en avfarging. Gikk fra rødt til blond etter en behandling men håret er ganske slitt og "frizzy". Hadde hår til brystene, nå klipper jeg det til skuldrene så det hjalp.

Bruker Redken extreme shampoo og balsam, redken CAT kur og redken soft hårmaske. 

Håret mitt føles ekstra tørt etter bruk av shampooen og balsamen, sikkert pga proteinene. Satser på at de faktisk gjøe noe bra for håret da de var dyr og jeg hører godt om dem. 

 

1.Jeg lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre eller bruke for å pleie håret best mulig nå? Eventuelt unngå?

2. Og jeg kjøpte en rettetang. Den frisyren jeg har nå (type bob) ser helt merkelig ut på mitt slitte, krusete hår med fall. Rettet det og håret ble så fint og så sunt ut - selv om det ikke er slik. Vet noen hvor skadelig det er å bruke rettetangen 1 gang i uken på lav varme? Eller burde jeg bare la vær?

Jeg prøver å vaske håret 3 (helst 2) ganger uken nå.

Bruker ikke hårføner. 

Tar i litt kokosnøtt olje i tuppene

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det ut som du gjør alt rett, om du øsnker å bruke rettetang en gang i uken skal ikke det være helt krise, men husk å bruke varmebeskyttende spray i håret før du retter det om du ikke allerede gjør det! Ellers kan du unngå å kamme håret når det er vått, da slitt hår er veldig skjørt når det er vått. Du kan også (vet ikke hvor mye det hjelper) passe på å drikke masse vann :) Det kan også være greit å kure håret på en frisørsalong da de blander en kur som er perfekt for akkurat ditt hår, og har sterkere midler enn det man får kjøpt selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...