Gå til innhold

Når man ikke får en skikkelig avslutning på ting....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, når det er grunnar så ein ikkje kan gjer nåke med så er det jo berre slik. 

Men då har du uansett fått ein avslutning og slepp å sitt å lura på kva det var. Min erfaring er at ein kjem seg fortare fortare videre om ein ser eller veit grunnen. Sårer der å då men eg har sett fleire personar bruka månadar og år på å lura kva som er grunnen. Hadde dei fått ein grunn er dei ferdig og kan gå videre. Treng ikkje argumentera og laga sin sak for å komma seg ut, men kan sei overfladisk f.eks at ein har vakse frå kvarandre. Men der er folk forskjellige, nokon kan lukka saken fort uten å tenka videre på det. Og andre bruker mykje tid å tenka(sjølv om dei ikkje burde)

Anonymkode: 33006...673

Men det er vel strengt tatt ikke den som avsluttet sitt ansvar å gjøre noe med? Hvis folk bruker måneder og år på å gruble hvorfor det ble slutt, er jo det en grunn i seg selv til at man burde bli kjent med seg selv før man går inn i noe. 

Anonymkode: 02d1d...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel strengt tatt ikke den som avsluttet sitt ansvar å gjøre noe med? Hvis folk bruker måneder og år på å gruble hvorfor det ble slutt, er jo det en grunn i seg selv til at man burde bli kjent med seg selv før man går inn i noe. 

Anonymkode: 02d1d...e92

Det er normalt å lure på hvorfor det ble slutt hvis vedkommende ikke sier noe eller det ikke er opplagt pga mye krangling og dritt. Det er ikke noe man trenger å bli "kjent med", det er et helt opplagt menneskelig behov å få svar på hvorfor ønskede ting skjer. Enten fra den det gjelder (hvis den vil/kan svare), eller ved å tenke gjennom sakene selv inntil man føler at man når et punkt at ok, greit da, jeg skjønner det sånn omtrent nå. Det er smart å tenke gjennom det, og ikke trekke med seg gamle spøkelser fra fortida inn i nye forhold. 

Anonymkode: b7740...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy hvordan jenter får masse sympati når de blir ghostet.

Når gutten blir ghostet av jenta? Nei fy!!! Da er alt hans feil.

Anonymkode: 69f74...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dei fått ein grunn er dei ferdig og kan gå videre. Treng ikkje argumentera og laga sin sak for å komma seg ut, men kan sei overfladisk f.eks at ein har vakse frå kvarandre. Anonymkode: 33006...673

Synes du sånt hjelper? Å høre sånne fraser? Ja, man forandrer seg gjerne en del i løpet av noen år, og dermed også i et forhold. Men det folk egentlig mener med en sånn frase, er "jeg har blitt annerledes, og jeg liker deg ikke så godt lenger". Bare at det høres jo mer frekt ut. Og er ikke særlig opplysende, særlig ikke når man selv har registrert forandringene hos den andre og prøvd å henge med i svingene for nye ønsker og krav. Opplevelsen er litt som å være på jobb og høre av sjefen "jeg har nå satt opp en random ny test basert på ny strategi, kan ikke fortelle deg hvorfor dette er relevant, men hvis du ikke gjør som jeg hadde tenkt, så mister du jobben". Det oppleves like "rettferdig" å bli dumpa etter å ha blitt utsatt for en "testekampanje" hos kjæresten, en kampanje man kanskje ikke har sett poenget med, men som for kjærsten "beviser" at det måtte bli slutt.

Men jeg snakka med en konkfliktsky (veldig hyggelig, de konfliktskye er ote det) kompis om dette, og han sa at selvfølgelig kan man ikke snakke med dama om det hvis man merker at man ikke lenger har følelser eller har sterk kritikk overfor vedkomende. Det går jo ikke. Mye bedre å bare være misfornøyd i det skjulte, og en dag bare bryte. Jeg husker jeg spute tom eksen før han dro om han var på vei ut - for jeg ville ikke være sånn som ikke la merke til ting, eller som tviholdt på ham hvis han ville gå - og han ble rasende fordi jeg kunne "si noe sånt når jeg jobber så hardt for oss". Det er det vanskelige - du kan ikke spørre en konfliktsky person om noe vikig, for det er nettopp å snakke om de som de hater aller mest. 

Anonymkode: b7740...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dei fått ein grunn er dei ferdig og kan gå videre. Treng ikkje argumentera og laga sin sak for å komma seg ut, men kan sei overfladisk f.eks at ein har vakse frå kvarandre. Anonymkode: 33006...673

Synes du sånt hjelper? Å høre sånne fraser? Ja, man forandrer seg gjerne en del i løpet av noen år, og dermed også i et forhold. Men det folk egentlig mener med en sånn frase, er "jeg har blitt annerledes, og jeg liker deg ikke så godt lenger". Bare at det høres jo mer frekt ut. Og er ikke særlig opplysende, særlig ikke når man selv har registrert forandringene hos den andre og prøvd å henge med i svingene for nye ønsker og krav. Opplevelsen er litt som å være på jobb og høre av sjefen "jeg har nå satt opp en random ny test basert på ny strategi, kan ikke fortelle deg hvorfor dette er relevant, men hvis du ikke gjør som jeg hadde tenkt, så mister du jobben". Det oppleves like "rettferdig" å bli dumpa etter å ha blitt utsatt for en "testekampanje" hos kjæresten, en kampanje man kanskje ikke har sett poenget med, men som for kjærsten "beviser" at det måtte bli slutt.

Men jeg snakka med en konkfliktsky (veldig hyggelig, de konfliktskye er ote det) kompis om dette, og han sa at selvfølgelig kan man ikke snakke med dama om det hvis man merker at man ikke lenger har følelser eller har sterk kritikk overfor vedkomende. Det går jo ikke. Mye bedre å bare være misfornøyd i det skjulte, og en dag bare bryte. Jeg husker jeg spute tom eksen før han dro om han var på vei ut - for jeg ville ikke være sånn som ikke la merke til ting, eller som tviholdt på ham hvis han ville gå - og han ble rasende fordi jeg kunne "si noe sånt når jeg jobber så hardt for oss". Det er det vanskelige - du kan ikke spørre en konfliktsky person om noe vikig, for det er nettopp å snakke om de som de hater aller mest. 

Anonymkode: b7740...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er gøy hvordan jenter får masse sympati når de blir ghostet.

Når gutten blir ghostet av jenta? Nei fy!!! Da er alt hans feil.

Anonymkode: 69f74...11f

Spørs vel hva som har skjedd. 

Anonymkode: b7740...e81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vondt å bli konfrontert med ting eksen gjør og ikke. Jeg skulle ofte ønske at min eks bare døde (den følelsen var mye sterkere før), fordi i mitt hode hadde det gitt en type closure jeg og kanskje andre kunne forholde seg til. Å ha status som enke osv. MEN dette er ikke noe jeg går rundt og sier/skriver rundt andres død, for det er ikke fint sagt. Og hvis det faktisk skjedde, at eksen faktisk døde, er det ikke sikkert at jeg ville likt det (måtte gå i hans begravelse, kanskje sammen med familien hans som ikke liker meg, måtte avtale med foreldrene hans om hans eiendeler osv). Ideen om dødsfall som en endelig utslukker av det vonde og forvirrende, er ikke det samme som hvordan død heller ofte oppleves som evig frustrasjon og praktisk mareritt. 

Og det er også en del av meg som vil ham vel, som tenker, ok, så han så ingen framtid med meg, kanskje han finner noen andre som han går bedre sammen med, eller vil trives alene. Jeg føler meg ikke som den jenta han avviste fordi mitt liv nå inneholder så mye som han ikke kjenner til og har innflytelse på. Jeg blir også iblant plaget av tanker om "hvorfor", men jeg slår meg til ro med at jeg ikke kan få svar på alt. Men jeg tenker ikke at hans eventuelt framtidige kone er "heldig", jeg vet at eksen kan være vanskelig selv om han har flotte sider. Jeg tenker heller at jeg håper at han er roligere med henne og/eller at hun takler de tingene bedre enn det jeg gjorde. Jeg kan bli litt misunnelig på henne fordi jeg vet at han er flott i begynnelsen av et forhold, han er god på gaver og romantiske påfunn. Men jeg synes også litt synd på henne fordi han sliter med hverdagsromantikk og å tåle motgang. Så jeg håper vel for begges skyld at han enten er

Du er stuck med ideer om framtida til deg og eksen fordi han var ditt viktigste "speil". Jeg vil sterkt anbefale deg å finne deg noen andre "speil". Jeg har kjæreste nå, og det hjelper mye selvsagt, men jeg har også funnet meg nye venner og bekjente (vi har veldig mange felles venner, så det er viktig for meg å også omgås folk som ikke kjenner eksen min), og jeg legger merke til det når andre menn synes jeg er fin eller i det hele tatt tilbakemeldinger fra andre. Jeg har til og med et kjæledyr som gir meg kos når jeg kommer hjem og mye kjærlighet. Jeg vet at dette virker veldig banalt, men forskere har fakisk gjort forsøk på at folk har opp til 30 % mindre kjærlighetssorg når de omgås dyr. Så ikke ta lett på sånne råd når du har det vondt. 

Anonymkode: b7740...e81

Men det er liksom "finn andre" hele tiden, hvem er da denne man liksom skal finne? Den du finner direkte kjedelig? Kjærlighet vokser ikke på trær.. 

dessuten er det ikke en EKS jeg snakker om. Har vært forelsket 3 ganger i livet, ingen av dem ble kjærester, jeg gikk ikke frem med det heller...tenkte bare at det går over en gang. 

Anonymkode: 88aa6...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du sånt hjelper? Å høre sånne fraser? Ja, man forandrer seg gjerne en del i løpet av noen år, og dermed også i et forhold. Men det folk egentlig mener med en sånn frase, er "jeg har blitt annerledes, og jeg liker deg ikke så godt lenger". Bare at det høres jo mer frekt ut. Og er ikke særlig opplysende, særlig ikke når man selv har registrert forandringene hos den andre og prøvd å henge med i svingene for nye ønsker og krav. Opplevelsen er litt som å være på jobb og høre av sjefen "jeg har nå satt opp en random ny test basert på ny strategi, kan ikke fortelle deg hvorfor dette er relevant, men hvis du ikke gjør som jeg hadde tenkt, så mister du jobben". Det oppleves like "rettferdig" å bli dumpa etter å ha blitt utsatt for en "testekampanje" hos kjæresten, en kampanje man kanskje ikke har sett poenget med, men som for kjærsten "beviser" at det måtte bli slutt.

Men jeg snakka med en konkfliktsky (veldig hyggelig, de konfliktskye er ote det) kompis om dette, og han sa at selvfølgelig kan man ikke snakke med dama om det hvis man merker at man ikke lenger har følelser eller har sterk kritikk overfor vedkomende. Det går jo ikke. Mye bedre å bare være misfornøyd i det skjulte, og en dag bare bryte. Jeg husker jeg spute tom eksen før han dro om han var på vei ut - for jeg ville ikke være sånn som ikke la merke til ting, eller som tviholdt på ham hvis han ville gå - og han ble rasende fordi jeg kunne "si noe sånt når jeg jobber så hardt for oss". Det er det vanskelige - du kan ikke spørre en konfliktsky person om noe vikig, for det er nettopp å snakke om de som de hater aller mest. 

Anonymkode: b7740...e81

Er forsåvidt enig. Er sjølv konfliktsky og hatar slike samtalar verre enn pesten. Men personlig og for mange andre veit eg at uansett kor frekt og lite kjekt svaret er, er det bedre å få eit ærlig svar enn å lura. Det er jo mykje lettare å akspektera eit form for ein begrunnelse enn ingen? 

 Men det baserar på mange faktorar, er det openbar grunn til det så treng ein jo ikkje sei nåke før ein skjønne det. Men er mange som sitt som totalt spørsmåltegn etterpå.

Anonymkode: 33006...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Spørs vel hva som har skjedd. 

Anonymkode: b7740...e81

Nei.

Ghost er ghost. Punktum.

Det at jenter hylles når de ghoster, fordi folk automatisk tar hennes side, og gutten er dritt, er greit nok det: men da bør folk også ta guttens side når jenta ghoster han uten grunn f.eks.; men gruppetilhørighet lenge leve, ja! :)

Anonymkode: 69f74...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 19.24, AnonymBruker skrev:

Har hatt en flørt en periode, men det tok slutt for det var ikke rett tid og situasjon for oss.

Men så mange ting bare henger i luften nå, ubesvart og usagt  

Jeg liker ikke og klarer sjelden gå videre med mindre ned har snakket ut og fått en god avslutning...

Men jeg er redd det ikke blir sånn.

Noen andre som sliter med det å ikke få avsluttet skikkelig? Hva kan jeg gjøre selv, for å klare legge det vekk?

Anonymkode: 0fa9f...e20

Jeg vet. Men beste er å bare la det gå. Er det ikke ment til å være så er det beste å bare la det gå. Tren og hold deg aktiv. Aksepter smerten og savnet.  Ta deg tid til å sørge men bare la det gå. Viktig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Marina234 skrev:

Jeg vet. Men beste er å bare la det gå. Er det ikke ment til å være så er det beste å bare la det gå. Tren og hold deg aktiv. Aksepter smerten og savnet.  Ta deg tid til å sørge men bare la det gå. Viktig. 

Takk for denne ❤️

Ts

Anonymkode: 0fa9f...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Marina234 skrev:

Jeg vet. Men beste er å bare la det gå. Er det ikke ment til å være så er det beste å bare la det gå. Tren og hold deg aktiv. Aksepter smerten og savnet.  Ta deg tid til å sørge men bare la det gå. Viktig. 

Ment av HVEM?

Anonymkode: 88aa6...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ment av HVEM?

Anonymkode: 88aa6...a7b

Iblant passer man bare ikke sammen. Det var det som menes med ment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...