Gå til innhold

1 mnd i arbeidslivet og allerede drittlei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, her kommer en sytetråd fra en som sannsynligvis har hatt det for enkelt i livet...

Jeg er nyutdannet og har vært i arbeidslivet i litt over en måned nå. Så langt synes jeg at det suger 100%.

De første to ukene var jeg veldig motivert og fikk mye skryt, men nå er jeg allerede drittlei og føler at den beste delen av arbeidsdagen er å ha lunsj. Effektiviteten har gått ned og jeg mistenker at de andre på jobben reagerer litt på at jeg har gått fra å imponere dem veldig til å bli treig og ukonsentrert. 

Jeg tror hovedproblemet er at jeg har hatt for høye forventnigner til arbeidslivet. Har alltid vært en litt sånn "nerdete" person som ikke kom særlig godt over ens med de gjevnaldrende, og har alltid blitt "trøstet" med at jeg som var så flink på skolen ville få en veldig spennende og god jobb som voksen. Jeg har egentlig syntes at livet har vært kjipt, deperimerende og kjederlig helt siden jeg var 10 år gammel, men tanken på at det skulle bli "bedre" har holdt meg gående. 

Men nå er illusjonen brutt. Har aldri hatt det så dølt og kjederlig som jeg har det nå. Jeg har aldri vært så misfornøyd med meg selv. Jeg synes at jobben min virker ekstremt meningsløs og tørr, og de forventer at jeg skal jobbe mye overtid, så har ikke noe særlig tid til overs til trening og hobbyer heller. Får ikke sove om natten, så er for trøtt når jeg kommer hjem til å få noe fornuftig ut av dagen uansett. 

Tanken på at det skal fortsette sånn i 50 år til gjør at jeg seriøst får lyst til gi opp. 

Det positive er vel at jeg tjener relativt bra til å være nyutdannet, men føler ikke at dette gjør opp for situasjonen min i og med at jeg 1) ikke bryr meg noe særlig om penger (såfremt jeg har et sted å bo og mat på bordet), og 2) ikke får tid til å nyte disse pengene uansett når jeg er på jobb hele tida.

Er resten av livet virkelig så dritt? 

Anonymkode: 01adb...96e

  • Liker 2
Lenke til kommentar