Gå til innhold

Er det jeg som overreagerer eller er dette innenfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter kom hjem til meg etter å ha vært på sydenferie med sin pappa og kjæresten hans. Hun forteller at hun var overlatt til seg selv om natten, mens far og kjæresten dro ut. Hun forteller at de var der når hun la seg, men kunne ikke finne dem igjen når hun våknet om natten. Dette skjedde flere ganger, og hun sa at hun gråt og var redd. Jeg synes dette er helt uakseptabelt, man forlater ikke en 8 åring alene, for å dra ut for å feste. Hun var alene på hotellrommet gjennom hele natten, og hadde ingen voksne som så til henne. 

Jeg er fly forbanna på barnefar nå, hadde jeg visst dette på forhånd ville jeg ikke ha sendt henne på ferie med han. Er dere enig i at dette er helt uakseptabelt? Eller er det jeg som overreagerer? 

Anonymkode: 465cd...e48

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke greit, så fremt det faktisk har vært sånn som hun sier. Men sjekk nå med far før du er sint mot ham.

Da jeg var i syden med min syvåring, våknet han mens jeg satt på balkongen utenfor hotellrommet. Balkongdøra sto åpen inn til rommet der han sov. Han våknet,  så seg rundt, så meg ikke, ble redd og begynte å gråte. Da hørte jeg ham jo, og kom selvsagt rett inn. Likevel fortalte han min mor at jeg hadde latt ham være alene på hotellrommet om natten. Selv om jeg var på hotellrommets balkong, så var hans opplevelse at han var alene på rommet. 

Anonymkode: 3f0aa...7cf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min datter kom hjem til meg etter å ha vært på sydenferie med sin pappa og kjæresten hans. Hun forteller at hun var overlatt til seg selv om natten, mens far og kjæresten dro ut. Hun forteller at de var der når hun la seg, men kunne ikke finne dem igjen når hun våknet om natten. Dette skjedde flere ganger, og hun sa at hun gråt og var redd. Jeg synes dette er helt uakseptabelt, man forlater ikke en 8 åring alene, for å dra ut for å feste. Hun var alene på hotellrommet gjennom hele natten, og hadde ingen voksne som så til henne. 

Jeg er fly forbanna på barnefar nå, hadde jeg visst dette på forhånd ville jeg ikke ha sendt henne på ferie med han. Er dere enig i at dette er helt uakseptabelt? Eller er det jeg som overreagerer? 

Anonymkode: 465cd...e48

Så utrolig ... går ikke an! Som 8 åring skjedde dette dessverre konstant hjemme hos meg, til daglig nesten. Jeg ble veldig traumatisert og er enda. 

Dette er uakseptabelt, er barn har rettigheter til å føle seg trygg døgnet rundt og det skulle bare mangle at det ikke skulle kommet fra de nærmeste. Hadde klikket i vinkel for meg, hvis det skjedde med datteren min, i et fremmed land... med faren. Ærlig talt!! 

Anonymkode: be9d6...a0e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke akseptabelt. I tillegg til at jeg syntes at barnet er altfor lite til å være alene på hotell i utlandet så syntes jeg k tillegg det er enda mer hårreisende at de bare har gått uten å hvertfall si eller forberede barnet, ikke at det hadde vært greit uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenser mot noe du burde melde til barnevernet. Overhodet ikke greit. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke latt ungen min dra på ferie med faren sin igjen!

Anonymkode: 1d155...5c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Dette er nok materiale til at du kan melde barnefar til barnevernet, og du bør også søke om å få ha barnet 100%.

 

Lykke til i kampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt ikke greit. Hvis han ikke tar selvkritikk og lover bot og bedring synes jeg det er en sak for barnevernet, og barnet må selvfølgelig ikke reise noe sted med faren før du vet sikkert at han ikke gjør noe sånt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Mener du at på tross av at barnet sa fra til far etter første natten det var alene at far bare fortsatte i samme stil?

Dette er ikke ok! Det var ikke ok første natten, det var selvsagt ikke ok senere.

Er du i en situasjon der du blir fortalt hele tiden at du overdriver og overdramatiserer siden du spør her, for dette vet du vel godt er langt over streken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skal dessverre mye mer til for at barnevernet får gjort noe her, basert på hva du har fortalt. Det vil gå mnd før de evt får gjort noe. Ta derfor direktekontakt med advokat og be om midlertidig forføyning for stans i samvær. Sammen med avokaten lager dere en plan videre. Du sparer deg for både tid og krefter.

Anonymkode: 92d9d...4b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min datter kom hjem til meg etter å ha vært på sydenferie med sin pappa og kjæresten hans. Hun forteller at hun var overlatt til seg selv om natten, mens far og kjæresten dro ut. Hun forteller at de var der når hun la seg, men kunne ikke finne dem igjen når hun våknet om natten. Dette skjedde flere ganger, og hun sa at hun gråt og var redd. Jeg synes dette er helt uakseptabelt, man forlater ikke en 8 åring alene, for å dra ut for å feste. Hun var alene på hotellrommet gjennom hele natten, og hadde ingen voksne som så til henne. 

Jeg er fly forbanna på barnefar nå, hadde jeg visst dette på forhånd ville jeg ikke ha sendt henne på ferie med han. Er dere enig i at dette er helt uakseptabelt? Eller er det jeg som overreagerer? 

Anonymkode: 465cd...e48

Uakseptabelt! Stakkars jente, hørtes ikke ut som en fin tur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier far? Ville hørt hans versjon og stemmer dette ville jeg tatt kontakt med bv og hatt en dialog med de fremover.

Anonymkode: d5741...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...