Gå til innhold

Daten kom på overraskelsesbesøk, hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mensen i dag og hadde planlagt å se på serie alene i kveld, alene. Men daten har reist med buss her og sendte meg en overraskelsesmelding. Det er også bursdagen til lillesøsteren min idag og jeg tenkte bruke tid på henne, men har ikke hjerte til å sende han hjem... Men merker at jeg ikke er veldig glad egentlig. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 52189...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må ta et valg her og nå om hva jeg gjør, noen tanker rundt dette?

Anonymkode: 52189...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt fly forbanna hvis det var meg, du får si at dessverre, men det passer faktisk ikke i dag! Så kan du foreslå at dere kan ringes i kveld eller møtes en annen dag, slik at daten eventuelt ikke føler seg totalt avvist. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose

Herregud, er jo bare å si at din lillesøster har bursdag, om han ikke forstår at du må prioritere henne, så er han ingenting å gå videre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyver. Det er jeg som har bursdag. Han har reist langt og det var visst spontant og jeg tror ikke bussene går noe mer i kveld her jeg bor. Er jeg verdens verste menneske?

ts

Anonymkode: 52189...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Hadde blitt fly forbanna hvis det var meg, du får si at dessverre, men det passer faktisk ikke i dag! Så kan du foreslå at dere kan ringes i kveld eller møtes en annen dag, slik at daten eventuelt ikke føler seg totalt avvist. 

Så jeg har lov å føle litt misnøye? Kjenner en blanding av irritasjon og tristhet egentlig, vil ikke være en total bitch på bursdagen min. Aner faktisk ikke hva jeg skal gjøre nå.

Ts

Anonymkode: 52189...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg lyver. Det er jeg som har bursdag. Han har reist langt og det var visst spontant og jeg tror ikke bussene går noe mer i kveld her jeg bor. Er jeg verdens verste menneske?

ts

Anonymkode: 52189...6de

Så, du har bursdag og han overasket deg med bursdags-besøk?

Hadde han tenkt til å sove over da, eller? Hadde fortsatt vært forbanna, kanskje mer forbanna. 
Send han hjem, det er han sitt problem. Kanskje kynisk, men jeg verdsetter privatliv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du innteressert i ham, inerst inne?

Anonymkode: 110de...cfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kost meg på sofaen med daten. Send han ut for å kjøpe mensen-snacks (sjokolade) 😁 kanskje han vil fylle en varmeflaske til deg og hente Paracet og et glass vann ved behov. Jeg blir i dårlig humør av mens-smerter og kan nok komme til å tenke som du gjør nå. Men han ville jo overraske deg, positivt 😊

Anonymkode: 61135...ba6

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg har lov å føle litt misnøye? Kjenner en blanding av irritasjon og tristhet egentlig, vil ikke være en total bitch på bursdagen min. Aner faktisk ikke hva jeg skal gjøre nå.

Ts

Anonymkode: 52189...6de

Syntes du har lov til det, jeg hadde nok sagt klart ifra hva jeg mener. Husk at han ville bare være snill, sikkert.. Så ta det pent :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man drar på overraskelsesbesøk er det i full viten om at det er en risiko for at det ikke passer. Si det som det er. Tåler han ikke det så er han ikke noe å spare på. 

Selv hadde jeg ikke likt det om en jeg bare dater plutselig kommer for å overraske meg sånn hvis logistikken rundt transport tilbake om det ikke passer er vanskelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett til å føle akkurat hva du vil, men husk at det har han også. Han har gjort dette i aller aller beste mening, og trodde sikkert at du kom til å bli glad. Om ikke annet beviser dette én ting: det er ganske mange av oss som ikke takler overraskelser særlig godt, med mindre det er en «overraskelse» av den typen vi forventer eller ønsker oss aller mest. 

At du har mensen er en ærlig sak, men du får oppføre deg som folk og være grei og real mot ham. Sett det selv i samme situasjon (ok, du ville sikkert ikke gjort noe sånt, men HVIS du hadde funnet på noe liknende): du ønsker å glede og overraske noen du liker godt. Den som ble overrasket ble VELDIG overrasket, og ikke nødvendigvis på en positiv måte. Er det ikke da best at den personen er grei og noenlunde blid og høflig, istedenfor å være sur og konfronterende?

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosatoast skrev:

Så, du har bursdag og han overasket deg med bursdags-besøk?

Hadde han tenkt til å sove over da, eller? Hadde fortsatt vært forbanna, kanskje mer forbanna. 
Send han hjem, det er han sitt problem. Kanskje kynisk, men jeg verdsetter privatliv. 

Ja. Han tenkte å bli til i morgen. Har noen planer med familie i morgen formiddag, og siden vi allerede hadde vært sammen hele helgen tenkte jeg å bruke kvelden i dag på  lade opp.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du innteressert i ham, inerst inne?

Anonymkode: 110de...cfa

Ja, jeg vil si jeg er det. Men ble litt tatt på senga nå bare.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville kost meg på sofaen med daten. Send han ut for å kjøpe mensen-snacks (sjokolade) 😁 kanskje han vil fylle en varmeflaske til deg og hente Paracet og et glass vann ved behov. Jeg blir i dårlig humør av mens-smerter og kan nok komme til å tenke som du gjør nå. Men han ville jo overraske deg, positivt 😊

Anonymkode: 61135...ba6

Ja.. blir også lei meg fordi jeg ikke klarer å tenke i de baner akkurat nå .

Tror jeg kommer til å skuffe han veldig hvis jeg sender han hjem og noe sånt som dette er det siste jeg ville ønsket på bursdagen min :( huffameg....

ts

Anonymkode: 52189...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ullvott skrev:

Du har rett til å føle akkurat hva du vil, men husk at det har han også. Han har gjort dette i aller aller beste mening, og trodde sikkert at du kom til å bli glad. Om ikke annet beviser dette én ting: det er ganske mange av oss som ikke takler overraskelser særlig godt, med mindre det er en «overraskelse» av den typen vi forventer eller ønsker oss aller mest. 

At du har mensen er en ærlig sak, men du får oppføre deg som folk og være grei og real mot ham. Sett det selv i samme situasjon (ok, du ville sikkert ikke gjort noe sånt, men HVIS du hadde funnet på noe liknende): du ønsker å glede og overraske noen du liker godt. Den som ble overrasket ble VELDIG overrasket, og ikke nødvendigvis på en positiv måte. Er det ikke da best at den personen er grei og noenlunde blid og høflig, istedenfor å være sur og konfronterende?

 

Jeg er forsåvidt enig, men vi har allerede vært sammen hele helgen og jeg skal i familiebursdag i morgen, jeg kunne virkelig trengt bare  denne kvelden for meg selv. Jeg har ikke møtt han enda, han venter på en cafe nå og jeg klarer ikke ta meg sammen.

Ts

Anonymkode: 52189...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Han tenkte å bli til i morgen. Har noen planer med familie i morgen formiddag, og siden vi allerede hadde vært sammen hele helgen tenkte jeg å bruke kvelden i dag på  lade opp.

Ja, jeg vil si jeg er det. Men ble litt tatt på senga nå bare.

Ja.. blir også lei meg fordi jeg ikke klarer å tenke i de baner akkurat nå .

Tror jeg kommer til å skuffe han veldig hvis jeg sender han hjem og noe sånt som dette er det siste jeg ville ønsket på bursdagen min :( huffameg....

ts

Anonymkode: 52189...6de

Syntes egentlig det er ganske frekt å invitere seg selv på besøk på den måten. 

Men meg om det, andre kan jo tenke i helt andre baner, slik som denne gutten..

Hvis du virkelig vil være alene, så får du si det til han.. Han kommer til å merke at det er dårlige vibber løpet av kvelden hvis du ikke egentlig vil ha han der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Hadde en mann jeg var interessert i dukket opp hadde det vært fantastisk ! Selv om jeg hadde mensen eller en forkjølelse. 

Hadde sagt at jeg ikke var helt i form, og spurt om det var greit at vi så noen episoder av en serie og koste oss sammen hjemme. 

Anonymkode: 69df8...fc2

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HerrBæsjerumpehull

Dump ham. Han har ingen respekt for din tid og ditt rom. Dessuten er han helt sikkert et persilleblad, for det er bare persilleblad som gjør sånt. Setter 500 kroner på at han vil bli furten dersom du sier det ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Dump ham. Han har ingen respekt for din tid og ditt rom. Dessuten er han helt sikkert et persilleblad, for det er bare persilleblad som gjør sånt. Setter 500 kroner på at han vil bli furten dersom du sier det ikke passer.

Enig med deg, tenkte på det samme. Han kommer garantert til å bli furten, og tenkte nok ikke ett sekund på hva HUN egentlig ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre.

Ts

Anonymkode: 52189...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får du masse råd, og alle sier det samme. Si det ikke passer om det er sånn. Det er ikke verdens undergang å si det, selv om det er bursdagen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...