Gå til innhold

Hva tenker folk om å klippe gress Søndagene og andre "bråkete" ting?? Bryr du deg ikke eller irriterer det deg?:D


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du om hellig Søndag?

Klipper du gress eller gjør andre "bråkete" ting på Søndager?

Her på bygda så driter de fleste i om naboene klipper gress på Søndagene.. Jeg synes egentlig Søndagene skal fortsatt være gressklippefri å andre ting.😁

Anonymkode: b0670...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen problemer med litt gressklipping eller småarbeid, men synes godt det kan være stille etter kl. 1700 med motordur osv. Der jeg bor er det noen som klipper gresset til alle døgnets tider og det er kjipt å ligge å høre på en gressklipper når man skal på jobb dagen etter. En annen nabo brukte påskeferien til graving og grunnarbeid mens de selv dro på ferie. Det er rett og slett frekt og respektløst.

Anonymkode: 37d2f...307

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes helligdagfred er noe stort tull. Gjør om til at det er lov til å stelle hus/pusse opp mellom 0900-2000 på helg eller noe. Majoriteten av Norges befolkning er ikke utøvende religiøse.

Anonymkode: 7a2ad...6da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes at det er det samme om naboene bråker på søndagen eller en hvilken som helst annen ukedag.
Likevel skjønner jeg at mange mener at søndagen er hellig, derfor hadde jeg aldri begynt med gressklipping selv på en søndag. Jeg respekterer dere som mener noe annet 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hele nabolaget "bare" skal i gang med alt som lager bråk på en søndag, da blir det bråk hele dagen og kvelden. Syns det er ok med litt grenser og det har ikke noe med religion å gjøre. Godt å få litt fred når en har fri. 

Anonymkode: e4604...094

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om religiøsitet for meg. Det er fantastisk med en dag fri i uka, der jeg VET at jeg kan slappe av uten å høre på dur og bråk hele dagene.

så JA til søndagsro, ikke gjør dette til diskusjon om helligdag og religiøsitet. Men til å være lovmessig sikre en rolig og støyfri dag😁

 

Anonymkode: 5915d...864

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterende.

Det støyes hele uka med alt mulig, så søndager får de jammen holde fred og følge loven.

Anonymkode: bcd78...55d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg til helligdagsfred selv, men med tanke på alt meningsløst bråk det er om søndagen allikevel syns jeg det er latterlig at man ikke kan klippe gresset. Det bråker veldig lite med mindre man trekker frem en forhøster for å slå det..

Anonymkode: a443a...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om naboen bruker disse dagene til feks gressklipping. De jobber ellers i uka.

Jeg klipper gresset når naboene er på jobb, men jeg har mye fri på hverdagene pga skiftjobbing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit for min del på søndager og andre helligdager (med unntak av 17. mai, men den tar de fleste om ikke alle). Jeg synes det er greit om man ikke starter før kl 12.30-13 og avslutter ca 15.30 på fine dager på sommeren siden mange ønsker å spise ute osv. Ellers i året må man gjerne holde på lengre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg ikke. Men tenker vel mitt om de som ikke bryr seg om å ta hensyn, når det faktisk er en lov.

Anonymkode: 2e29c...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv plager jeg ingen ettersom jeg bare har en liten altan med en blomsterkrukke på, men for øvrig så har ikke gressklipping plaget meg de gangene jeg har bodd i enebolig. I allfall ikke så lenge det er på dagtid. Jeg ville nok blitt surere om noen hadde halt fram gressklipper tidlig søndag morgen, eller sent på kvelden. Så lenge det er lyse dagen så tenker jeg bare på det som "koselig søndagslyd". 

Men så har man det med grenser da. Jeg ville nok vært langt mindre tilgivende om noen hadde holdt på med slagbor eller liknende på en søndag, så jeg er slik sett for helligdagsfreden. Ser for meg det kan bli vanskelig å sette grenser for hva som er lov og ikke lov basert på støynivå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har naboen gitt full gass på gressklipper og annet på søndager. Men det er den dagen han har fri, for han er opptatt med jobb ellers. Og ja, lørdag også.

For oss er det helt greit, og det er det nok for de andre naboene også, de har vært her i 30 år eller så. Det har ikke vi, men det er helt greit at han sitter på plentraktoren sin på søndagen. Særlig ettersom vi vet at han knapt har et rolig øyeblikk resten av uka.

 

Anonymkode: 2f638...68a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hele nabolaget "bare" skal i gang med alt som lager bråk på en søndag, da blir det bråk hele dagen og kvelden. Syns det er ok med litt grenser og det har ikke noe med religion å gjøre. Godt å få litt fred når en har fri. 

Anonymkode: e4604...094

Blir jo ikke det. Et bråkes jo ikke hele lørdagen selv om man har lov. 

Anonymkode: cb395...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Her har naboen gitt full gass på gressklipper og annet på søndager. Men det er den dagen han har fri, for han er opptatt med jobb ellers. Og ja, lørdag også.

For oss er det helt greit, og det er det nok for de andre naboene også, de har vært her i 30 år eller så. Det har ikke vi, men det er helt greit at han sitter på plentraktoren sin på søndagen. Særlig ettersom vi vet at han knapt har et rolig øyeblikk resten av uka.

 

Anonymkode: 2f638...68a

Ja: tviler ikke ett sekund på at naboen er opptatt med jobb fra 0700-2300 hver eneste dag utenom søndag:)

Anonymkode: 5915d...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gressklipping o.l. på søndager gjør meg ingenting. Søndagsfred er noe stort tull. En gressklipper bråker like mye på en torsdag som på en søndag. Og mange har nok like stort behov for å nyte stillhet og ro etter jobben på en tordag, som på en søndag når de har fri hele dagen. Jeg klipper aldri plenen på søndager selv, fordi jeg har tid til å gjøre det på ukedagene. Men det gjør meg ingenting om andre gjør det. Folk har det for godt når de gidder å la seg irritere over slikt.

Anonymkode: 98e90...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...