Gå til innhold

Ta med andres barn gratis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎17‎.‎07‎.‎2018 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at jeg vanker i litt andre kretser enn mange her. 😛 Her er det helt vanlig at jeg kan f.eks. sende en melding til en mor og spørre om barnet hennes kan være med på Tusenfryd en dag og få til svar "Jeg er blakk nå, men om det blir etter onsdag så går det bra, for da kommer trygda."

Så får vi med penger til inngang og mat og nevner at det er fint om barnet ikke får med mer enn 100 kr i lommepenger utenom, da vi ikke har råd til å gi vårt barn mer enn det. Fullstendig åpenhet alle veier, og helt vanlig at alle betaler for egne barn.

Anonymkode: 729e2...1bc

Sånn er det her og.

Anonymkode: e3854...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes fattige alenemødre bør få lov til å la ungene deres snylte seg til å bli med på kino og svømmehallen. De er nok golddiggere selv, barnet har nok lært det et sted.

Anonymkode: 346c9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes fattige alenemødre bør få lov til å la ungene deres snylte seg til å bli med på kino og svømmehallen. De er nok golddiggere selv, barnet har nok lært det et sted.

Anonymkode: 346c9...f84

Ja så har hun mer å bruke på seg selv og barnefri samtidig!

Anonymkode: 4f796...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja så har hun mer å bruke på seg selv og barnefri samtidig!

Anonymkode: 4f796...140

Nettopp. Winwin

Anonymkode: 346c9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt sender man med penger, Ellerser man bare frekk og utakknemlig

Anonymkode: ec5a3...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Det går ikke begge veier, de har aldri med vårt barn på noe. Vi har deres med på svømmehallen ofte, og innimellom mc donalds mm. Kjører til og fra trening gjør vi også, med deres barn, de tar aldri med vårt. Er vel derfor vi har sett oss litt lei, de har barnevakt + betalt alle utlegg. Ts 

Anonymkode: 682d1...f8d

Dere kan la være å invitere- la de bare leke hjemme når de er sammen om du beg å bli lei..

mc Donald etc er i mange familier en fy, fy plass og å dra barna der er uaktuelt.. - men de gidder ikke å gjøre et nummer utav at andre tar med deres barn dit fordi det ikke er så ofte - og de dør ikke av det en gang i ny og ne..

Ikke alle drar i svømmehallen heller... noen drar på stranda etc. Personlig ville jeg ikke våget å ha ansvar for mer enn ett barn fordi jeg må se det hele tiden( barna som er aktuelle i mitt tilfelle er bare 2 og 4 mulig det blir lettere etterhvert)

 

Men .. kanskje de bare ikke er så dedikerte foreldre .. IT taks a vilage to rise a cild ...

om du mener barnet ditt har glede av å ha med seg vennen sin, og barnet du har med deg får noe unikt det har behov for, så fortsett .. hvis ikke: dra Med bare din fam når ting koster..,

Anonymkode: 1b724...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.7.2018 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Er det ikke normalt å sende med penger når barn blir invitert med i f.eks. svømmehallen? Vi pleier ha med vennen til datteren vår, men de sender aldri med penger. Innenfor å be om det?

Anonymkode: 682d1...f8d

Å være på tur med andre er en del av begynnelsen på å lære å ha med egne penger på tur. 

Sender med barna egne penger i egen lommebok fra de skulle på overnatting hos besteforeldre og tante som ganske små. 

Å sende barn avsted med venner ol. Uten egne penger til ingangsbilletter eller drikke m.m. det gjør man bare ikke. Når andre er hyggelige og inkluderer og tar ansvar for våre barn, og vise versa, så er det frekt å forvente at andre skal betale for andre barn i tillegg til sine egne. Det synes jeg uansett pris og økonomi.   

Anonymkode: d9723...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri sendt med barnet mitt uten penger. Men jeg synes også det er utrolig fattigslig og smålig at disse alenemødrene ikke klarer å be andres barn tilbake. Sånt gjør man bare ikke. Spar den tieren i uka da, hvis det er så vanskelig og legg i en turpott. Ikke klarer de å holde på en mann, og ikke klarer de å varte opp vennene til barna sine. Flott det!

Anonymkode: 346c9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri sendt med barnet mitt uten penger. Men jeg synes også det er utrolig fattigslig og smålig at disse alenemødrene ikke klarer å be andres barn tilbake. Sånt gjør man bare ikke. Spar den tieren i uka da, hvis det er så vanskelig og legg i en turpott. Ikke klarer de å holde på en mann, og ikke klarer de å varte opp vennene til barna sine. Flott det!

Anonymkode: 346c9...f84

Og for å legge til, tenk litt på hva barnet ditt føler når vennene deres ikke blir invitert tilbake? Barn kan være sårbare og venner velges ofte overfladisk. Da må man iallefall be dem på ting som ikke koster penger, kinokveld i stua med popcorn og smoothie feks. 

Anonymkode: 346c9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Dere som er så bastante på at den som inviterer betaler, uansett, vil dere heller at vi som ikke har råd til det aldri skal ta med barna deres på noe, enn at de får muligheten til å bli med venner på ting mot at dere betaler for dem?

Anonymkode: 729e2...1bc

Jeg tenker det blir litt hvordan det blir lagt frem.. om det er noe Ts kommer på spontant så bør hun dekke det.

alternativt må spørsmålet gå fra foreldre til foreldre der det er mulig å svare nei - uten at barna blir involvert: eks : jeg tenker å dra i svømmehallen på tirsdag. Ville vært koselig om Lise ville bli med .. billetten koster 60 Kr..

blir helt feil om det blir slik:

hei !! Nå drar vi i svømmehallen - kan du be mamma ta med 60 kr når hun henter deg Lise ?

Anonymkode: 1b724...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer aldri at barna vi har med på aktivitet/ferie har med seg egne penger. Jeg sender heller ikke med penger om mine blir invitert, selv om jeg noen ganger spør foreldrene om jeg tenker det blir en stor merkosnad for dem. Hadde jeg syntes det var for stor kostnad å ha med andre sine barn hadde jeg sluttet å invitere. Hvorfor inviterer du med dette barnet hele tiden TS?

Hadde faktisk ett tilfelle med en av mine eldste barn hvor jeg mye hadde sendt med penger fordi dette var aleneforeldre med antatt liten inntekt. Etterhvert ble barnet mitt spurt med så mye at vi satt foten ned. Det var ikke en helg uten at de var på kino/restaurant, park, lekeland og lignende. Det kom frem at begge foreldrene inviterte med mitt barn slik at enebarnet deres skulle få det kjekkere og de da ikke trengte å aktivisere like mye, og at de gladelig betalte for å ha henne med videre. Syntes da det var mer ok for våre andre barn som inne fikk de samme opplevelsene hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart sendt med barnet mitt penger om det hadde blitt invitert med på noe av andre. Tar det ikke som en selvfølge at andre betaler for mitt barn. Uansett så er det greit å ha egne lommepenger som man kan bruke til å kjøpe noe man har lyst på.

Om jeg hadde invitert med andres barn hadde jeg nok ikke krevd at de skulle hatt med penger. Men tenker det kommer an på setting og hva det gjelder. Om barnet er med på hyttetur skal vi ikke ha noe ekstra for det, tenker et kinobesøk eller lignende heller ikke har noe å si.

Husker selv som tenåring da jeg fikk invitasjon til å være med ei venninne på ferietur. Mora hadde dårlig råd, så mine foreldre sendte dermed med ekstra penger slik at jeg skulle dekke opphold på hotell og egen mat, pluss lommepenger - samt ferien jeg skulle videre på etterpå hos mine besteforeldre  (uten å dra hjemom først). Alt gikk fint og jeg betalte for meg selv, helt til jeg skulle reise videre til mine besteforeldre. Da krevde mora til venninna plutselig inn bensinpenger fra meg, og summen var såpass at jeg sto igjen med lite lommepenger til videre ferie. Min venninne satte seg på bakbena og nekta at jeg skulle betale det. Så jeg slapp det. Bensinpenger ble litt i meste laget å skulle dekke, de hadde jo reist på den ferien uansett. Men jeg synes det er helt greit at jeg dekket hotell og egne lommepenger samt restaurantbesøk for meg.

Anonymkode: 54afe...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...