Gå til innhold

Ta med andres barn gratis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke normalt å sende med penger når barn blir invitert med i f.eks. svømmehallen? Vi pleier ha med vennen til datteren vår, men de sender aldri med penger. Innenfor å be om det?

Anonymkode: 682d1...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det går litt begge veier ville jeg aldri brydd meg. Heller ikke hvis foreldrene har dårlig råd. Eller hvis dere begge har god råd, da bør slike mindre utgifter være en ikke-sak. 

Det sagt. Det er normalt å sende med penger. Men når vi har med andres barn betaler vi alltid alt. Har grei råd, så ville bare følt meg smålig om jeg stod og plukket ut penger av lommeboka til en 10 åring når vi kjøper is til alle. 

Anonymkode: a7c34...db9

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er innenfor!  "Husk å sende med penger til billett, koster x kr", hadde jeg sagt. 

Men jeg hadde ikke hatt noe i mot å spandere, hvis det hadde gått andre veien noen ganger også. 

Endret av Meadow
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart, ja. Mulig at det ble glemt eller at de tror det er gratis. Jeg hadde sendt med eget barn til dem uten penger om de gjorde det konsistent. Kan være de synes det er greit å spandere når de tar med barnet ditt og omvendt. 

Anonymkode: 1ffb6...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn hvis man tar med andres barn på ferie, fordi deres datter/sønn ønsker å ha han/henne med seg? 

Anonymkode: 0e85a...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sender alltid med penger. Men vi betaler alltid for unger vi har invitert med. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender alltid med penger. Nå er jeg selv enslig mor, og med laveste sats AAP. Jeg har ingen mulighet å betale for andre sine barn. Helt greit med en is, men ikke inngang til svømmehallen, som her koster 120 kr.

Men vi har hatt med barn både på ferie, og andre ting. Er da aldri noen som har trodd at dette skal jeg betale for.

Anonymkode: e3854...ee7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker motsatt av resten her jeg. Mine barn er så små at det har ikke vært aktuelt enda, og jeg ville nok sendt med mine barn penger for å være høflig, men dersom jeg hadde invitert en venn av barna med oss på f.eks lekeland ville jeg ikke forventet at de hadde med penger, da er det jo jeg som har invitert. Ikke nødvendigvis gitt at moren hadde de 200/300 (om du regner med mat) kronene å bruke på lekeland akkurat den måneden. 

Anonymkode: 5cad7...978

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender alltid med penger selv, men forventer ikke det samme når vi inviterer folk med. :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på. Dersom det går mye begge veier bruker jeg å spandere. Dette er gjerne snakk om bestevennene til ungene som de ofte gjør ting sammen med. 

Som oftest opplever jeg at folk tilbyr seg å sende med penger. Eller at de vipser meg etterpå. Det bruker jeg også å gjøre. 

Har egentlig ikke hatt med andres barn på ferie, men om jeg hadde gjort det hadde jeg nok betalt reisen  for barnet og sagt at de kunne sende med lommepenger. Iallefall om de var med fordi jeg ønsket at noen skulle holde mitt barn med selskap. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man inviterer barn med så inviterer man barn med. Man inviterer.

Da mener jeg at de som inviterer betaler. Det var i alle fall slik da jeg var lita og det gjør jeg fremdeles. Hos foreldrene mine og deres venner gikk det alltid opp-iopp, det gjør det også med mine og mine venners barn. Det gjør det faktisk også når vi er ute med venner. Noen ganger inviterer de og betaler, noen ganger inviterer vi og betaler. 

Anonymkode: de0cf...2a9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det går litt begge veier ville jeg aldri brydd meg. Heller ikke hvis foreldrene har dårlig råd. Eller hvis dere begge har god råd, da bør slike mindre utgifter være en ikke-sak. 

Det sagt. Det er normalt å sende med penger. Men når vi har med andres barn betaler vi alltid alt. Har grei råd, så ville bare følt meg smålig om jeg stod og plukket ut penger av lommeboka til en 10 åring når vi kjøper is til alle. 

Anonymkode: a7c34...db9

Selv hvor begge har god råd og småbeløp er en ikke-sak, synes jeg at man burde avklare på forhånd. Noe annet virker egentlig litt frekt. 

Anonymkode: 03246...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv hvor begge har god råd og småbeløp er en ikke-sak, synes jeg at man burde avklare på forhånd. Noe annet virker egentlig litt frekt. 

Anonymkode: 03246...9b7

Mulig omgangskretsen er litt rare der. Det har aldri vært diskutert. 

Alle sender med penger. Ingen bruker dem. 

Anonymkode: a7c34...db9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke begge veier, de har aldri med vårt barn på noe. Vi har deres med på svømmehallen ofte, og innimellom mc donalds mm. Kjører til og fra trening gjør vi også, med deres barn, de tar aldri med vårt. Er vel derfor vi har sett oss litt lei, de har barnevakt + betalt alle utlegg. Ts 

Anonymkode: 682d1...f8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke begge veier, de har aldri med vårt barn på noe. Vi har deres med på svømmehallen ofte, og innimellom mc donalds mm. Kjører til og fra trening gjør vi også, med deres barn, de tar aldri med vårt. Er vel derfor vi har sett oss litt lei, de har barnevakt + betalt alle utlegg. Ts 

Anonymkode: 682d1...f8d

Ja, dere må si fra ellers blir det fort en vane. 

Anonymkode: 255db...c37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke begge veier, de har aldri med vårt barn på noe. Vi har deres med på svømmehallen ofte, og innimellom mc donalds mm. Kjører til og fra trening gjør vi også, med deres barn, de tar aldri med vårt. Er vel derfor vi har sett oss litt lei, de har barnevakt + betalt alle utlegg. Ts 

Anonymkode: 682d1...f8d

Men da er det jo et mer omfattende problem.

Betyr det mye for barnet at vennen er med?

Har foreldrene dårlig råd. Eller lite tiltakslyst? 

Hva er det du føler mest på? Det økonomiske? Eller at dere tar alt initiativ? Eller at dere stiller som barnevakt? Hvem går det mest utover om dere slutter å ta barnet med - foreldrene, barnet, eller deres barn? 

Mange spørsmål.... Men det har mye å si for hvordan dere skal handtere dette. 

Anonymkode: a7c34...db9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere stadig tar med deres barn på ting som de ikke har "bedt om" som blir en ekstra utgift for dem som de egentlig ikke ønsker, så skjønner jeg det. 

Anonymkode: 2ff86...c86

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at når du inviterer så spanderer du også. Kan ikke forvente at de leser tankene dine heller. Hvis du ikke vil spandere, må du tydeliggjøre det samtidig som du inviterer.

Anonymkode: 4f796...140

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...