Gå til innhold

Hva er det beste du har opplevd i livet?


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, Overrasket skrev:

Ja, det er jo det! Men også jobb, kjærlighet, personlig utvikling og livslyst, alt kan spores tilbake til språk. Uten det hadde jeg sikkert fortsatt vært fornøyd, men livet hadde uten tvil vært annerledes. 

Skjønner. Hvilke språk kan du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da sønnen min ble så ufattelig glad for noen puter jeg hadde kjøpt med ulve- print. Han er veldig glad i ulver og jeg har alltid «himlet» litt med øynene pga det. Putene kostet bare 15 kr stk og var i grunnen ikke noe superfine, men den gledes latteren sønnen min reagerte med var så god og og lykkelig at jeg ble helt rørt. Det er det beste øyeblikket på lenge. 

Anonymkode: 74458...b27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
12 minutter siden, Jegskulleønskeat said:

Skjønner. Hvilke språk kan du?

Jeg er ikke kjempe-mega-imponerende altså. Jeg vet det er folk både på KG og ellers i livet som slår meg i støvlene. Men jeg kan vel sånn brukbar norsk og italiensk, og høyst akseptabel engelsk og fransk. Der stopper det ... med mindre jeg er fysisk i Tyskland, da klarer jeg å lire av meg en relativt gangbar, konversasjonell turist-tysk. Men utenfor Tyskland klarer jeg ikke et ord! :unsure: Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, Overrasket skrev:

Jeg er ikke kjempe-mega-imponerende altså. Jeg vet det er folk både på KG og ellers i livet som slår meg i støvlene. Men jeg kan vel sånn brukbar norsk og italiensk, og høyst akseptabel engelsk og fransk. Der stopper det ... med mindre jeg er fysisk i Tyskland, da klarer jeg å lire av meg en relativt gangbar, konversasjonell turist-tysk. Men utenfor Tyskland klarer jeg ikke et ord! :unsure: Hva med deg?

Det er en del det! Jeg snakker norsk, engelsk og spansk. Kan også noe fransk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna blir så klisje så det får bli jobben min da, de gav meg en sjanse selv om jeg ikke var kvalifisert, nå etter 11 år stortrives jeg. Jobben har sikret meg god betaling, mulighet til ett eget, enkelt hus selv om jeg er alene og ett godt liv.

 

Anonymkode: 39c34...afe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Blå himmel, åpent landskap, fri vei, bra musikk, i bilen for meg selv. Det er toppen av lykke.

- Da jeg kjørte ... fort ... i utlandet. Det var så gøy!

Jeg burde vel si "barnet og mannen", men nei. 

Anonymkode: b75dd...231

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først foreldrene mine. Så mannen min. 

De er også fundamentet for alt annet godt som har skjedd meg i livet. Når man får kjærlighet, omsorg, støtte og veiledning så gjør det alt mulig annet lettere. Gode karakterer, som førte til god utdannelse, som ga meg en jobb jeg elsker, og som førte til økonomisk trygghet. Sosial selvsikkerhet, gode verdier, som igjen førte til solide vennskap. Og har man først litt motstand, en dårlig dag, så betyr støtten på hjemmebane alt. 

Anonymkode: 232bd...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg adoptert fra et barnehjem i et ikke-vestlig land. Tror kanskje det er det beste som har hendt meg. Jeg kom til en familie som har gjort alt for meg og jeg kom til et fantastisk land. 

Endret av Skolebolle
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste; barnet mitt, hunden min, familien min, og har opplevd forelskelse + kjærlighet to ganger ❤️

Verste: sykdom, har mistet alle venner pga sykdom og flytting, mistet mulighet til utdanning, god jobb og bedre økonomi pga sykdom + uflaks. Blitt fryst ut og mobbet tidligere. 

Men jeg er en positiv person og velger å fokusere mest på det øverste, jeg er jo heldig også 🙂 Ingen får alt, og jeg vet at mange har det verre enn meg. Det positive veier for meg tyngre enn det negative og vonde ☺️

Anonymkode: aa9e8...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste var en vårdag i 2004, jeg var au pair i Frankrike og sto ved vinduet og så nedover dalen. Jeg tenkte at jeg har aldri vært så lykkelig (fritt oversatt fra en blanding av engelsk og fransk).

14 år senere stemmer det fortsatt. Jeg har aldri vært så lykkelig.

Aldri så lykkelig som da jeg tok det uforståelige valget, for de jeg gikk på skole med, å ta fri et år før universitetet, for å.... bare... vet ikke. Se hva som skjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Hvorfor har vi som sier ingenting mindre ytringsfrihet enn deg?? Det er ikke alle som er født med sølvskje i munn. 

Anonymkode: 5f5a5...d7f

Kanskje fordi tråden heter

Hva er det beste du har opplevd i livet?


Det finnes så mange miserable tråder her inne, så hvorfor skal man også vinkle alle positive tråder til å bli negative?

Anonymkode: 989d6...323

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

beste som har skjedd meg er 1 perioden som singel og voksen. og når jeg fikk min 1 leilighet.

Anonymkode: 53ce4...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi tråden heter

Hva er det beste du har opplevd i livet?


Det finnes så mange miserable tråder her inne, så hvorfor skal man også vinkle alle positive tråder til å bli negative?

Anonymkode: 989d6...323

Helt enig! Noe positivt må ha skjedd en eller annen gang. Stort eller lite, hvis ikke så er det på tide å se segselv i speilet.

Anonymkode: 74458...b27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette ble en utrolig deprimerende tråd.  Un-follower tråden!

Anonymkode: 1ea21...0da

Haha, ok du bestemmer 🙄

Anonymkode: 55918...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, applestories said:

Det beste var en vårdag i 2004, jeg var au pair i Frankrike og sto ved vinduet og så nedover dalen. Jeg tenkte at jeg har aldri vært så lykkelig (fritt oversatt fra en blanding av engelsk og fransk).

14 år senere stemmer det fortsatt. Jeg har aldri vært så lykkelig.

Aldri så lykkelig som da jeg tok det uforståelige valget, for de jeg gikk på skole med, å ta fri et år før universitetet, for å.... bare... vet ikke. Se hva som skjer.

Slike innlegg kunne vi hatt flere av. To tomler opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg fikk barnet mitt. Det er kanskje klisjé, men han reddet meg faktisk og jeg hadde nok ikke vært her i dag uten.

Mannen jeg er gift med. Jeg har aldri visst hva romantisk kjærlighet var før jeg møtte ham. Han er fantastisk. 

Anonymkode: f6f2e...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi tråden heter

Hva er det beste du har opplevd i livet?


Det finnes så mange miserable tråder her inne, så hvorfor skal man også vinkle alle positive tråder til å bli negative?

Anonymkode: 989d6...323

Fordi jeg har ytringsfrihet og ingen er sjef over noen tråder her.. jeg har lov til å skrive der jeg vil, slik jeg har forstått det.. 

Anonymkode: 5f5a5...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...