Gå til innhold

Mamma og pappa skal selge huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er voksen. 24 år. Og må åpenbart sparkes ut av redet. Hvor lenge skal de sitte livet sitt på hold for deg? Curlinggenerasjonen, ass.

Anonymkode: ab241...29c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 24 og bor fremdeles hjemme. Jeg har hatt 100% stilling nå i 4 mnd og ikke fått spart opp noe sørlig EK.

Foreldrene mine skal kjøpe leilighet og der blir det ikke plass til meg. Ikke kan de hjelpe meg med EK eller kausjonist heller. Vi er 3 søsken og de vil ikke sette hverken hus eller nye leiligheten i pant for at vi skal kunne kjøpe oss ett sted å bo. De sier at hvis de pantsetter hus eller leilighet, så blir det vanskeligere for de å ta opp mere i lån hvis det behovet kommer en dag.

Jeg er så fortvilet, for jeg vil ikke leie til en dyr penge, jeg vil betale ned noe til meg selv istede.

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 8ff2e...414

Hvor mye har du spart opp til egenkapital da? Og bor du i stor eller liten by?

1 time siden, I Grosny skrev:

Prøv å kjøp noe som er alt for trangt og følgelig ikke kjempedyrt. Jeg kjøpte ettroms når jeg ble skilt. 

Jeg trodde det var lettere å spare når man har samboer å dele utgiftene med jeg, at de som blir skilt gjerne har en grei egenkapital? Sånn fremfor enslige som betaler alt alene...

Anonymkode: 2b30d...d27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg trodde det var lettere å spare når man har samboer å dele utgiftene med jeg, at de som blir skilt gjerne har en grei egenkapital? Sånn fremfor enslige som betaler alt alene...

Anonymkode: 2b30d...d27

Jeg hadde over 200 000 i egenkapital, så ja. Når man blir skilt så har man kanskje fått med seg en andel kapital. Det er vanskeligere for unge uten penger.  Det positive er at nå kan det faktisk monne å spare siden boligprisene ser ut til å være frosset, iallfall for en stund. Jeg tror ikke prisene går noe særlig opp før april 2019.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg hadde over 200 000 i egenkapital, så ja. Når man blir skilt så har man kanskje fått med seg en andel kapital. Det er vanskeligere for unge uten penger.  Det positive er at nå kan det faktisk monne å spare siden boligprisene ser ut til å være frosset, iallfall for en stund. Jeg tror ikke prisene går noe særlig opp før april 2019.

Aha ok, det var jo ikke så mye, med mindre du giftet deg veldig ung og skilte deg veldig ung😅

Anonymkode: 2b30d...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha ok, det var jo ikke så mye, med mindre du giftet deg veldig ung og skilte deg veldig ung😅

Anonymkode: 2b30d...d27

Jeg skilte meg når boligprisene var nede i en dyp bølgedal. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, I Grosny said:

Å jobbe 120% er egentlig helt ok, med mindre det er skiftarbeid eller noe som tuller med søvn. 

Nå antydet jeg ikke noe annet. Jeg hadde for så vidt en fysisk jobb der jeg gikk/ småløpte og løftet hele dagen. Men jeg hadde fortsatt overskudd til å trene 1- 1,5 time etter jobb i tillegg, så....

Anonymkode: 64ddf...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dævendøtte skrev:

Kjøp noe sammen med søsknene dine? 

Det er ikke mulig av forskjellige grunner.

Anonymkode: 8ff2e...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Villa2000 skrev:

Er jo svært få som ønsker å leie. Å leie er noe man som regel gjør når man ikke har råd til å kjøpe. Det er vel der du er i dag og bør begynne å søke etter en leilighet snarest.

Ser egentlig ingen grunn til å være fortvilet. Er jo kjempeherlig å flytte for seg selv! Personlig så kunne jeg ikke vente med å bo for meg selv da jeg var 18!

Samme her, bare at jeg var kun 16.

Anonymkode: c5ebe...4e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er kjipt, men vi er mange som ikke har råd til å kjøpe oss bolig. 

Anonymkode: c37b4...f1a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å måtte selge huset sitt for å bli kvitt voksne unger :ler:

 

Anonymkode: 78d7f...379

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber eller studere du? Har du spart noe egenkapital?☺

Anonymkode: 2b30d...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber eller studere du? Har du spart noe egenkapital?☺

Anonymkode: 2b30d...d27

Det står at Ts har jobbet 100% stilling i 4 mnd nå

Anonymkode: c926e...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det å bli voksen Ts. Jeg kjøpte min første bolig da jeg var 29

Endret av Rucula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå antydet jeg ikke noe annet. Jeg hadde for så vidt en fysisk jobb der jeg gikk/ småløpte og løftet hele dagen. Men jeg hadde fortsatt overskudd til å trene 1- 1,5 time etter jobb i tillegg, så....

Anonymkode: 64ddf...a9a

Så hva da? Vil du ha en medalje?

Anonymkode: bc167...81b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva da? Vil du ha en medalje?

Anonymkode: bc167...81b

Men hva er det med deg? 

Anonymkode: c926e...902

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finn et billig rom i hybel, lev så billig du greier og spar. Et par år, så har du egenkapitalen. 

Anonymkode: 46671...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er det med deg? 

Anonymkode: c926e...902

Prøv å ignorere slike som skal provosere :klem:

Anonymkode: 06372...d45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt med å leie, du har jo jobb og kan betale for det. 

Hvis det er viktig for deg å eie bolig, syns jeg det er veldig spesielt at du ikke har prioritert å spare til EK før nå. Du har bodd hjemme gratis og hatt mulighet til å jobbe deltid? 

Da jeg var 24 hadde jeg eid egen leiligheten i 3 år, nettopp fordi jeg jobbet ved siden av studiene og bodde/levde så billig som mulig. Jeg fikk ingen hjelp av foreldre eller forskudd på arv eller noe. Alt handler om prioriteringer. 

Det er ikke for sent å begynne å spare. Du kan fint leie en billig hybel og spare masse, spesielt mtp at du jobber 100%. 

 

Anonymkode: 2d0e1...2b9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hva da? Vil du ha en medalje?

Anonymkode: bc167...81b

jelly?

Anonymkode: 64ddf...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...