Gå til innhold

Vanlig at katter går til angrep på hunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 7/16/2018 at 1:16 AM, Sirah said:

Nei dette er ikke normal katteadferd. Jeg har opplevd noe lignende en gang. Hunden min (som gikk i bånd) klarte å vase seg bort til en plass en kattemor hadde gjemt kattungene sine. DA skal jeg love deg hunden min fikk høre det! Den stakkars hunden skjønte ikke hva som traff den. 

Jeg bare dro til meg hunden og skrek til katten og så sluttet den. Syntes det høres voldsomt ut at den ikke ga seg! Håper virkelig det gikk fint med hunden din ❤️ 

Så du gjorde ingenting for å hjelpe kattungene!?!

Anonymkode: 1de56...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det en gang. Gikk tur med en stor hund (Schäferhund) og en katt fulgte etter oss og viste veldig aggressiv oppførsel. Jeg fikk til slutt dratt med meg hunden, og katten fant nok ut at det var like greit å gi seg. Vet ikke helt hvordan den kampen hadde endt, en tre-fire kilo tung katt mot en sterk og robust hannhund på rundt 35-40 kilo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Chaya skrev:

Jeg har opplevd det en gang. Gikk tur med en stor hund (Schäferhund) og en katt fulgte etter oss og viste veldig aggressiv oppførsel. Jeg fikk til slutt dratt med meg hunden, og katten fant nok ut at det var like greit å gi seg. Vet ikke helt hvordan den kampen hadde endt, en tre-fire kilo tung katt mot en sterk og robust hannhund på rundt 35-40 kilo...

Jeg hadde satt pengene mine på katta. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du gjorde ingenting for å hjelpe kattungene!?!

Anonymkode: 1de56...39e

Så klart. Ringte den lokale kattehjelpen og de var å hentet både dem og mora.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Chaya skrev:

Jeg har opplevd det en gang. Gikk tur med en stor hund (Schäferhund) og en katt fulgte etter oss og viste veldig aggressiv oppførsel. Jeg fikk til slutt dratt med meg hunden, og katten fant nok ut at det var like greit å gi seg. Vet ikke helt hvordan den kampen hadde endt, en tre-fire kilo tung katt mot en sterk og robust hannhund på rundt 35-40 kilo...

En trent fighter er 5 kg. Thug life! 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er oppvokst med katt, nå har jeg både hund og katt i hus.

Det er helt vanlig at katter angriper om de føler seg truet. Spesielt hunnkatter med kattunger. Kurva med med kattemor og kattungene stod ute i hagen. Da kom der to løshunder inn på tomta. En schæfer og en afghansk mynde. Jeg hørte bare et hyl fra katta og så en hvit strek gjennom lufta, før jeg hørte klynking fra den ene hunden. Kom aldri tilbake disse to løshundene.

I denne perioden likte ikke kattemor menn heller. Damer som kom på besøk til oss fikk hilse på kattemor og ungene hennes. Stolt som bare det var kattemora. Kom der derimot en mann inn på tomta, var det ei kattemor som samlet sammen ungene og lå i kurven og freste om eventuell mann kom for nær.

Vår hund og katt har et flott forhold. Koser seg sammen. Sover ofte tett sammen. Katten kom hjem til oss en mnd før vi hentet hunden, så på den måten har de vokst opp sammen. Det hunden har lært seg, er å gå med rompa først inn mot katter, om han merker de er litt hissige. Han har vel blitt klort litt vel ofte i fjeset ved lek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en katt som var sånn. Hun HATET hunder over alt på jord og kjeppjagde alle hunder som gikk på turstien ved der jeg bodde 😂

Trodde det skulle roe seg når hun endelig kom overens med mine to hunder (det tok tiiid, men så elsket hun dem), men hun fortsatte å jage vekk andre hunder. Eneste forskjellen var at hun da hadde begynt å legge til seg uvanen med å knurre og «bjeffe» 🙈😂😂😂 

Men hun var ekstremt merkelig til katt å være da. Hun var den som stod ved døra og «bjeffa» når det ringte på, mens bikkjene lå og enset ikke at de var noen på gårdsplassen engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene mine bor sammen med to hunder, hannkatten min er bøllete, sleip og stort matvrak. Ser han en liten hund hvis han er i nærheten løper han etter hundene smekker til med labben og setter kløra på rompa til hunden og spretter avgårde , eller så løper han bare etter. Gjør han ikke det prøver katten min å stjele mat fra naboene forje gang han gjorde det ferska naboen min at katta mi satt i rekebollen og forsynte seg. 

Anonymkode: 7c06c...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kattene mine bor sammen med to hunder, hannkatten min er bøllete, sleip og stort matvrak. Ser han en liten hund hvis han er i nærheten løper han etter hundene smekker til med labben og setter kløra på rompa til hunden og spretter avgårde , eller så løper han bare etter. Gjør han ikke det prøver katten min å stjele mat fra naboene forje gang han gjorde det ferska naboen min at katta mi satt i rekebollen og forsynte seg. 

Anonymkode: 7c06c...e59

Pus mener vel at reker skal deles, og at det ble aaalt for mye for naboen din å spise:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...