Gå til innhold

Jeg er en utro drittkjerring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette blir et langt innlegg, som sikkert vil provosere mange her inne. Jeg er ung, bare 20 år gammel, men føles ut som om jeg har vært gift i 50 år. Har vært sammen med min nåværende partner(alder:20) siden vi var 16, flyttet sammen våren 2017, å gud som jeg angret i tiden etterpå, vil komme til det etterhvert.

Det har ikke vært et enkelt forhold, vi har på en måte vokst opp sammen, fra en ungdomsromanse til et mer voksent forhold med hus og bil. I tiden før og like etter vi flyttet sammen skrev jeg flere innlegg på forum som dette om hvordan jeg følte det i forholdet. Det var et ikke-eksisterende sexliv i en alder av 18, ikke noe kjærlighet, bare krangel og smelling. Jeg følte at han virkelig ikke brydde seg om meg, fikk ikke oppmerksomheten hans uansett hva jeg gjorde. Foreldrene hans la merke til oppførselen hans mot meg da vi bodde hos dem en periode, og han fikk seg nesten en på tryne fra dem. Hans mor har vært i et kontrollerende forhold med hans far og legger fort merke til om det er noe som ikke stemmer. Han var virkelig helt forferdelig mot meg.

Når det sto på som verst, merket jeg selv at jeg søkte til andre ting. Var ute hver helg, sov ofte hos venner for å unngå å være hjemme med han. Så begynte jeg å søke oppmerksomhet til andre gutter da jeg følte at jeg ikke fikk det hos han. Det startet uskyldig, med en å annen flørt på byen, et lite kyss kanskje. Så kom russetida, det jeg slo meg litt mer løs. Fant tonen med en jeg har gått på skolen med, men liksom aldri snakket med før. Vi snakket dag og natt, og plutselig havnet vi i samme seng, om igjen og om igjen. Han har vært en trøst for meg, men samtidig er han blitt noe mer over tid. I over et år har dette pågått mellom oss, vi er et sted mellom følelser og ikke følelser og det gjør alt så utrolig spennende og tent. Vi har de samme seksuelle fantasiene, og det er virkelig het stemning når vi er sammen. Jeg traff han igjen i helgen, noen mnd siden sist jeg så han og jeg kunne ikke unngå å hoppe på han, så glad ble jeg, senere ble jeg med han hjem. 

Samboeren min som jeg foretrekker å tiltale han som, fant ut at dette forholdet noen mnd etter det startet. Jeg hadde starva av hos en venninne etter en kveld på byen. Plutselig står han over meg, rister i meg og slår meg om og om igjen i ansiktet til blods. Jeg klarte ikke å huske eller å reflektere over dette før i dagene etterpå. Jeg forstår at han ble forbannet, men jeg skulle ikke respektert det. Det var vanskelig i tida etterpå, hvor vi sto hen, var det slutt eller ikke? Plutselig ble jeg utrolig redd for at det skulle bli slutt, men ikke mellom oss, jeg ble redd for å miste hus og heim, alt det matrealistiske. Det er jeg fremdeles, uansett hvor jævlig det høres ut, er livredd for å må flytte, det er jo så mye enklere for meg å bare bli her jeg er. 

Jeg blir kvalm av samboeren min, han gir meg avsmak, jeg tenner ikke på han i det heletatt lenger. Han er bare så sykt kjerring, ingenting av det jeg egentlig drømmer om. Han er avhengig av meg, vil være sammen med meg hele tiden, gir meg ikke tid for meg selv. Han er som en klegg og jeg takler det ikke. Jeg er glad i han men nei. Jeg vil ikke kysse han eller klemme han, men gjør det fordi jeg må.  

Det er sikkert lett for noen å si at nå må jeg bare ta et oppgjør med meg selv og flytte der fra. Men det er virkelig ikke så enkelt, det er utrolig vanskelig og jeg forstår ikke hvorfor det må være det. Det er et lite sted der alle kjenner alle, føler at jeg bare må pakke å reise til Tokyo eller noe for å unngå alle ubekvemmelighetene. 

JA, jeg er tidenes største drittkjerring, så det trenger ingen å kommentere. Men er det likevel noen med noen svar eller kommentarer angående dette innlegget? Er det noen som har vært gjennom dette? 

Anonymkode: 58e10...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sammen med en voldelig og slem partner, du bør oppsøke krisesenter for voldsutsatte kvinner i din kommune for hjelp og veiledning til å innse at å gå er ikke så umulig som du tror, og få kursing i hva kjærlighet med vold gjør mot en psykisk. Da blir du mer oppmerksom på at grunnen til at du føler det ikke bare er å pakke sakene og gå er fordi han har psykisk nedbrutt deg over tid. Du vil få møte andre kvinner som har vært i samme situasjon som deg å lære at selvom man føler man ikke har noe sted å dra etter et brudd så er det mange alternativer og absolutt alle er bedre enn å bli i et misbrukende forhold der man ikke er lykkelig. 

 

Anonymkode: 422c7...e88

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten vil du også få gratis veiledmkng av advokat der ang huset og andre praktiske spørsmål.

Krisesenter er for de som har blitt psykisk og fysisk misbrukt og du har vært utsatt for begge deler. 

Anonymkode: 422c7...e88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er sammen med en voldelig og slem partner, du bør oppsøke krisesenter for voldsutsatte kvinner i din kommune for hjelp og veiledning til å innse at å gå er ikke så umulig som du tror, og få kursing i hva kjærlighet med vold gjør mot en psykisk. Da blir du mer oppmerksom på at grunnen til at du føler det ikke bare er å pakke sakene og gå er fordi han har psykisk nedbrutt deg over tid. Du vil få møte andre kvinner som har vært i samme situasjon som deg å lære at selvom man føler man ikke har noe sted å dra etter et brudd så er det mange alternativer og absolutt alle er bedre enn å bli i et misbrukende forhold der man ikke er lykkelig. 

 

Anonymkode: 422c7...e88

Det er absolutt ikke så ille at jeg må på et voldsenter. Det skjedde 1 gang, ikke siden. Han sliter meg ut psykisk ikke fysisk. 

TS

Anonymkode: 58e10...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og forresten vil du også få gratis veiledmkng av advokat der ang huset og andre praktiske spørsmål.

Krisesenter er for de som har blitt psykisk og fysisk misbrukt og du har vært utsatt for begge deler. 

Anonymkode: 422c7...e88

Voldssenter blir på en måte ikke riktig da det var en periode for over 1 år siden...om du skjønner hva jeg mener.. kanskje er jeg naiv? Men føler det blir feil og ikke tilfellet her 

ts

Anonymkode: 58e10...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voldssenter blir på en måte ikke riktig da det var en periode for over 1 år siden...om du skjønner hva jeg mener.. kanskje er jeg naiv? Men føler det blir feil og ikke tilfellet her 

ts

Anonymkode: 58e10...4bc

Er du redd for å flytte og gå fra han fordi han har kontrollen over livet ditt og psykisk overtak på deg, eller fordi du frykter det blir for mye stress å finne nytt hus, ny kjæreste osv? For det virker iallefall ikke som at det er kjærlighet som er grunnen til at du ikke klarer å gå. 

Du sier du ikke vil ta på han eller kysse han eller føler noe for han og er ulykkelig og det har du vært i mange år, så hva konkret holder deg igjen? 

Du sier faren hans var kontrollerende mot moren hans og at de ikke hadde et sunt forhold, og gutten er vokst opp med å tro at det er det som er normalt så han oppfører seg like kontrollerende og nedbrytende mot deg som hans far. Du skjønte at pga farens oppførsel var ikke dems forhold noe bra, og når du ser at sønnen ikke behandler deg bra heller, hva får deg til å tro at du kanskje kan få det bra og bli lykkelig med han? 

Anonymkode: 422c7...e88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager Ts, men du virker utrolig tafatt. Det virker som det er bekvemmelig å skylde på alt og alle for at du skal slippe å ta en skikkelig beslutning. 

Skjønner du ikke hvorfor din samboer oppfører seg som en klegg? Han senser usikkerheten din lang vei, og er like redd som deg for at forholdet skal ta slutt - selv om det hadde vært det definitivt beste for dere begge. Du ødelegger han, han ødelegger deg. 

En ting jeg har litt vanskelig for å skjønne; du er livredd for bygdedyret, men er ikke redd for å være med en i bygda hjem for sengekos..? Unnskyldninger, unnskyldninger, unnskyldninger og atter unnskyldninger er det jeg sitter igjen med fra innlegget ditt.

Ta grep.

Endret av Vera
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Vera skrev:

Beklager Ts, men du virker utrolig tafatt. Det virker som det er bekvemmelig å skylde på alt og alle for at du skal slippe å ta en skikkelig beslutning. 

Skjønner du ikke hvorfor din samboer oppfører seg som en klegg? Han senser usikkerheten din lang vei, og er like redd som deg for at forholdet skal ta slutt - selv om det hadde vært det definitivt beste for dere begge. Du ødelegger han, han ødelegger deg. 

En ting jeg har litt vanskelig for å skjønne; du er livredd for bygdedyret, men er ikke redd for å være med en i bygda hjem for sengekos..? Unnskyldninger, unnskyldninger, unnskyldninger og atter unnskyldninger er det jeg sitter igjen med fra innlegget ditt.

Ta grep.

Jeg er helt enig og det er det jeg sitter igjen med selv også..

ts

Anonymkode: 58e10...4bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du redd for å flytte og gå fra han fordi han har kontrollen over livet ditt og psykisk overtak på deg, eller fordi du frykter det blir for mye stress å finne nytt hus, ny kjæreste osv? For det virker iallefall ikke som at det er kjærlighet som er grunnen til at du ikke klarer å gå. 

Du sier du ikke vil ta på han eller kysse han eller føler noe for han og er ulykkelig og det har du vært i mange år, så hva konkret holder deg igjen? 

Du sier faren hans var kontrollerende mot moren hans og at de ikke hadde et sunt forhold, og gutten er vokst opp med å tro at det er det som er normalt så han oppfører seg like kontrollerende og nedbrytende mot deg som hans far. Du skjønte at pga farens oppførsel var ikke dems forhold noe bra, og når du ser at sønnen ikke behandler deg bra heller, hva får deg til å tro at du kanskje kan få det bra og bli lykkelig med han? 

Anonymkode: 422c7...e88

Jeg er redd for å gå pga stress med å finne nytt hus, økonomi, hva foreldre og besteforeldrene mine vil si. Han har mye av sin personlighet fra sin far, men de har ikke kontakt lenger pga hans påvirkningskraft på han. Jeg har ikke svar på disse spørsmålene selv, det gjør alt så utrolig vanskelig 

Anonymkode: 58e10...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for å gå pga stress med å finne nytt hus, økonomi, hva foreldre og besteforeldrene mine vil si. Han har mye av sin personlighet fra sin far, men de har ikke kontakt lenger pga hans påvirkningskraft på han. Jeg har ikke svar på disse spørsmålene selv, det gjør alt så utrolig vanskelig 

Anonymkode: 58e10...4bc

Men du kan jo svare på om du er lykkelig eller ikke. Og svaret ditt på det er jo nei :(

Du skal ikke sette bekymringer om hva andre kommer til å si, over det at du skal ha det bra. Når de får vite at du ikke hadde det bra vil de nok bare være stolte av deg som gikk :)

Du trenger jo ikke kjøpe nytt hus med en gang. Men leie en leilighet eller for eksempel finne et jentekollektiv der du kan få nye venninder som løfter deg opp og gjøre ting sammen med. Du kan studere i en helt ny by om du vil det. Mulighetene er mange! Og du er fortsatt veldig ung så det er grusomt om du skal kaste bort dine beste år av livet på noe så dårlig som det forholdet du er i nå!.... 

Anonymkode: 422c7...e88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du kan jo svare på om du er lykkelig eller ikke. Og svaret ditt på det er jo nei :(

Du skal ikke sette bekymringer om hva andre kommer til å si, over det at du skal ha det bra. Når de får vite at du ikke hadde det bra vil de nok bare være stolte av deg som gikk :)

Du trenger jo ikke kjøpe nytt hus med en gang. Men leie en leilighet eller for eksempel finne et jentekollektiv der du kan få nye venninder som løfter deg opp og gjøre ting sammen med. Du kan studere i en helt ny by om du vil det. Mulighetene er mange! Og du er fortsatt veldig ung så det er grusomt om du skal kaste bort dine beste år av livet på noe så dårlig som det forholdet du er i nå!.... 

Anonymkode: 422c7...e88

Er så usikker på hvordan jeg skal gå fram med dette. Må egentlig være ganske klar til å flytte på dagen, for han kommer til å kaste meg rett ut

ts

Anonymkode: 58e10...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så usikker på hvordan jeg skal gå fram med dette. Må egentlig være ganske klar til å flytte på dagen, for han kommer til å kaste meg rett ut

ts

Anonymkode: 58e10...4bc

Syntes du skal snakke med foreldrene dine eller se på finn etter et jentekollektiv, sånn at du bare kan pakke sakene, fortelle han at det er over, og dra. 

Anonymkode: 422c7...e88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes du skal snakke med foreldrene dine eller se på finn etter et jentekollektiv, sånn at du bare kan pakke sakene, fortelle han at det er over, og dra. 

Anonymkode: 422c7...e88

Dessverre ikke noe jentekollektiv i nærheten, og har en pusekatt’ Men noe til Ok pris å leie, men ikke noe særlig ledig nå. 

TS

Anonymkode: 58e10...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flytt.

Anonymkode: 58e10...4bc

Dytt* 

Anonymkode: 58e10...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke la være å flytte pga BEKVEMMELIGHET! Du har jo ikke barn en gang! Du er TJUE år! Det har niks å si at du må leie et lite slitent rom eller flytte hjem til foreldrene dine eller en venninne noen måneder. Du er såvindt voksen og har all tid i verden til å skaffe deg et hyggelig sted å bo senere! Det eneste som er viktig nå er at du slår opp og kommer deg vekk!

Utroskapen din er et resultat av at du føler deg kvalt og uønsket på samme tid og du er altfor ung til å skamme deg for mye over det! Men det er et soleklart tegn på at du er i feil forhold! Ikke vær feig, du er den eneste som kan ta ansvar for lykken din. Gjør det! Du kommer til å være SÅ lettet etterpå!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Du kan da ikke la være å flytte pga BEKVEMMELIGHET! Du har jo ikke barn en gang! Du er TJUE år! Det har niks å si at du må leie et lite slitent rom eller flytte hjem til foreldrene dine eller en venninne noen måneder. Du er såvindt voksen og har all tid i verden til å skaffe deg et hyggelig sted å bo senere! Det eneste som er viktig nå er at du slår opp og kommer deg vekk!

Utroskapen din er et resultat av at du føler deg kvalt og uønsket på samme tid og du er altfor ung til å skamme deg for mye over det! Men det er et soleklart tegn på at du er i feil forhold! Ikke vær feig, du er den eneste som kan ta ansvar for lykken din. Gjør det! Du kommer til å være SÅ lettet etterpå!

 

Anonymkode: 0aa7d...1e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til AB over her, sett deg i hennes situasjon før du vil at hun skal skamme seg. Hun er jo såvidt voksen, gi folk litt slækk!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikke at noe sånt kunne skje blant 5 millioner nordmenn. For meg er alle vellykkete, lykkelige, kjærlighetsfulle og tar vare på hverandre. Når jeg ser par, så tenker jeg alltid hvor lykkelig dem er og hvor heldig som har funnet hverandre. Dette er for første gang jeg hører noen som mener at dem ikke trives å bo med samboeren sin. Jeg har aldri heller hørt at noen vil ha to stykker som dem elsker i på samme tid. Ja, det er sikkert mye jeg ikke vet hva mennesker kan gjøre for å tilfredsstille og finne sitt rette jeg og element. 

Å være lykkelig er å være lykkelig med noen som kan si noe godt om deg. Å være lykkelig er å kunne si hvor takknemlig jeg er for at du er den du er og jeg deler livet med. 

Anonymkode: fc84a...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Til AB over her, sett deg i hennes situasjon før du vil at hun skal skamme seg. Hun er jo såvidt voksen, gi folk litt slækk!

Om du er gammel nok til å ha sex, er du gammel nok til å ta valget om å ikke være utro også. Slutt å bruk alder som en unnskyldning til at det er ok å pule rundt.

Anonymkode: 0aa7d...1e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...