Gå til innhold

Hvor går grensen for hvilke gutter/tidliger dater/ekser venninder kan prøve seg på syns dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor går grensen for hvilke gutter/tidliger dater/ekser venninder kan prøve seg på syns dere? 

Noen man hadde godt øye for og var avstandsforelsket i men aldri ble kjent med?

Tidligere flørter man ikke gjorde noe seriøst med?

Noen man likte og hadde følelser for men ikke fikk?

Noen man likte og hadde følelser for men selv avviste av andre grunner? 

Noen man har vært pulevenn med og likt litt men var ikke noe seriøst? 

Noen man datet seriøst men ikke hadde sex med? 

Noen man datet seriøst og hadde sex med?

Noen man var sammen med i noen måneder? 

Noen man var sammen med noen år men for flere år tilbake? 

Eller den siste eksen bare?

 

Personlig mener jeg alle her er noen nære venninder ikke skal legge seg etter. En tidligere flørt er kanskje innafor om man er helt ferdig med personen og den ikke betyr noe for en lenger, men ikke om det har vært følelser i bildet, ikke nødvendigvis sex. Hvor går grensen syntes dere? 

Anonymkode: 31942...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og burde grensene si seg selv når venninden vet at man har vært involvert på en eller annen måte med mannen, eller er det noe man må si fra høyt og tydelig om? Jeg tenker det burde si seg selv at man ikke legger seg etter noen en nær venninde har hatt noe med, (jeg gjør ikke engang det med menn som bekjente har hatt noe med) selvom det er mange år siden og selvom man ikke nødvendigvis ble kjærester. 

Anonymkode: 31942...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops denne tråden skulle legges under Singelliv! Admin må gjerne flytte 

Anonymkode: 31942...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen eier hverandre, ingen kan bestemme at din eks og din bestekompis, ikke kan date/ være i et forhold. Broren din kan, gifte seg med eksem din. Faren din kan gifte seg med kjæresten din. Det er fritt, og ingen kan bestemme hva som er rett og galt, så lenge det ikke handler om incest, og slike ting. 

Anonymkode: 66de4...153

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konditorfrue

Ha en åpen dialog med nærmeste venner om det er exer av de,er vel en god regel. En nær venn bør beholdes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen eier hverandre, ingen kan bestemme at din eks og din bestekompis, ikke kan date/ være i et forhold. Broren din kan, gifte seg med eksem din. Faren din kan gifte seg med kjæresten din. Det er fritt, og ingen kan bestemme hva som er rett og galt, så lenge det ikke handler om incest, og slike ting. 

Anonymkode: 66de4...153

 

Er det ikke fryktelig respektløs om min bror eller venninde legger seg etter eksen min eller noen jeg har likt? 

For meg sier sånt veldig mye om et vennskap. En som går etter en den vet sin nære venn har hatt noe med er bare sleip og ego, og ikke lenger en nær venn i mine øyne.

Uansett hvor kjekk en mann hadde vært hadde jeg aldri flørtet med han eller datet han om det var min søster eller vennindes ex kjæreste eller ex flørt! 

 

Anonymkode: 31942...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder meg unna alle menn nære venninner har hatt følelser for, samme hvilken relasjon de har hatt. 

Anonymkode: 50dfc...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Konditorfrue skrev:

Ha en åpen dialog med nærmeste venner om det er exer av de,er vel en god regel. En nær venn bør beholdes 

Men sier det ikke seg selv? Er det i det hele tatt nødvendig å prate om? En venn bør vel vite at venninders menn er no-go? 

Anonymkode: 31942...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Holder meg unna alle menn nære venninner har hatt følelser for, samme hvilken relasjon de har hatt. 

Anonymkode: 50dfc...366

Takk for svar, samme her!

Nysgjerrig på å høre fra flere! For opplevde nylig dette og fikk hakeslepp. Mistet en venninde der ja, og hun mente at jeg ikke kunne bestemme over hvem han datet. Nei, det kan jeg ikke, men en venninde kan bestemme om hun respekterer sin venninde som har hatt følelser for personen. 

Mange kjekke menn der ute og mange av mine venninders dates jeg kommer godt overens med og som har prøvd seg på meg flere år senere, men det faller meg ikke inn å flørte engang, de bare strykes av listen som aktuelle for meg fordi de har vært med venninder, selvom jeg kunne likt de om ikke. 

Anonymkode: 31942...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Er det ikke fryktelig respektløs om min bror eller venninde legger seg etter eksen min eller noen jeg har likt? 

For meg sier sånt veldig mye om et vennskap. En som går etter en den vet sin nære venn har hatt noe med er bare sleip og ego, og ikke lenger en nær venn i mine øyne.

Uansett hvor kjekk en mann hadde vært hadde jeg aldri flørtet med han eller datet han om det var min søster eller vennindes ex kjæreste eller ex flørt! 

 

Anonymkode: 31942...1e4

Nei, det syns jeg ikke. Jeg personlig hadde ikke hatt noe i mot, om søster min, ble sammen med min eks mann. Han hører til fortiden, det hadde vært litt rart, ja. Men det hadde ikke vært min business. Hadde de blitt lykkelige, hadde jeg selvfølgelig vært glad på deres vegne.

Jeg snakker om at det hadde vært greit, om dette handlet om utroskap. Men avsluttede/tidlige forhold/dater. 

Anonymkode: 66de4...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det syns jeg ikke. Jeg personlig hadde ikke hatt noe i mot, om søster min, ble sammen med min eks mann. Han hører til fortiden, det hadde vært litt rart, ja. Men det hadde ikke vært min business. Hadde de blitt lykkelige, hadde jeg selvfølgelig vært glad på deres vegne.

Jeg snakker om at det hadde vært greit, om dette handlet om utroskap. Men avsluttede/tidlige forhold/dater. 

Anonymkode: 66de4...153

Der føler folk i nære relasjoner ulikt,derfor viktig å høre hva den nære føler også,man vil jo være en av de nærmeste videre også, og kan være barn i bildet som blir berørt 

Anonymkode: 68e9f...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, jeg har aldri skjønt dette.. Så lenge denne x'en ikke er missbruker eller lignende, ser jeg ikke grunnen til at venninner ikke skal "legge seg etter" vedkommende. 

Jeg eier ikke personer i livet mitt, jeg eier heller ikke følelsene deres. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener absolutt at det er no go, ihvertfall hvis det har vært følelser inni bildet. Om en venninne hadde begynt å date en jeg har hatt sex med en gang, så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Men folk er forskjellige der, så det er viktig å prate om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei kom igjen da, folkens. Hvis en av dine ekskjærester møter din beste venn og det viser seg at de har en utrolig god match, og du enten nekter dem dette, prøver å stoppe forholdet eller avslutter vennskapet, da er du den smålige og slemme i enhver romantisk komedie. La kjærligheten leve. Livet er for kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mine venninner skulle ønske å date eksene mine så er det for så vidt fritt fram for det. Når jeg er over den eventuelle kjærlighetssorgen er jeg også over mennesket, og hadde ikke fått hjertesmerte av å se dem med andre, inkludert venner.

Om jeg hadde anbefalt alle eksene mine er en anna sak. :ler:

Jeg har forståelse for at ikke alle har det som meg, da, og hadde holdt meg unna eksene eller eks-datene (hvis det var litt seriøs dating) til venner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de som nære venninner har vært sammen med har vært helt utelukket for meg. Hadde man falt helt pladask så må man iallefall spille med åpne kort, å ta hensyn til følelser. Tenker også hvor rart det må være om man henger mye sammen venninnen sin, og plutselig så må hun henge med venninnen og eksen av og til. Og enn om grunnen for at det ble slutt preger hvordan de kommuniserer når man henger sammen, enn som de er nebbete og kranglete. Eller enda verre enn om de har interne spøker og romantisk og/eller seksuell kjemi når de er i samme rom. De deler historier fra morsomme ting de gjorde og tider med familien hans. Det hadde blitt for mye stress for meg, så eksene til nære venner er og blir uaktuelle.

Bekjentskaper sine ekser, flørter og KK er fritt vilt. Men kan sikkert bli stress av det også, men bekjentskaper henger man ikke med hele tiden, og blir lettere å takle.

 

Anonymkode: e2486...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, er det rart folk blir uvenner. Om det klaffer hundre prosent mellom en eks og en venn av meg skal jeg selvfølgelig ikke ødelegge for dem. Alle de andre punktene på lista? Ikke noe å tenke på.

Anbefaler folk å slutte å føle seg så jævlig viktige. Ting blir enklere da!

Anonymkode: 35495...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tut og kjør, sier jeg. Om en av mine venninner finner tonen med en av mine avlagte, kunne jeg ikke forestille meg å stikke kjepper i hjulene for dem. Hadde bare gledet meg på deres vegne, jeg.

Anonymkode: f6011...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...