Gå til innhold

Kan KGbrukere se IP-adressene våre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan KGbrukere se IP-adressene våre? Her er det en som påstår at "vi som er litt tek-kyndige kan enkelt se at du er én og samme person usnsett om du tror du er anonym"

 

Anonymkode: 405bf...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men det er tydelig at du er samme person pga temaet og skrivestilen. 

Anonymkode: 9656e...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvem som helst nei men det stemmer at de som har peiling kan finne Ip adressene til de som deltar 

Anonymkode: 650e4...410

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvem som helst nei men det stemmer at de som har peiling kan finne Ip adressene til de som deltar 

Anonymkode: 650e4...410

Takk for opplysningene. KG vil nok miste en del medlemmer i tiden som kommer.

Anonymkode: 405bf...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er tydelig at du er samme person pga temaet og skrivestilen. 

Anonymkode: 9656e...15b

Takk for svar. At jeg er samme person som hvem, mener du?

Anonymkode: 405bf...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller det noen rolle? KG har ingen mulighet til å identifisere personer via ip adresser, altså hva du heter og hvor du bor. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvem som helst nei men det stemmer at de som har peiling kan finne Ip adressene til de som deltar 

Anonymkode: 650e4...410

Hvis du vet dette så vet du vel også hvordan? Jeg skal ikke påberope meg å være «tek-kyndig» hva enn det er, men jeg tror ikke noen kan se folks-adresser gjennom helt vanlig forumaktivitet før jeg får vite konkret hvordan det eventuelt skal foregå.

Anonymkode: 28e1b...ace

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Spiller det noen rolle? KG har ingen mulighet til å identifisere personer via ip adresser, altså hva du heter og hvor du bor. 

Det er mange som tror at en hacker bare kan ta over PCen, logge inn på nettbanken og tømme alle konti hvis han kan IP-adressen din.

Anonymkode: 28e1b...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mange som tror at en hacker bare kan ta over PCen, logge inn på nettbanken og tømme alle konti hvis han kan IP-adressen din.

Anonymkode: 28e1b...ace

Aha...det er såpass?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. At jeg er samme person som hvem, mener du?

Anonymkode: 405bf...2fe

At det er den samme personen som står bak mange tråder. Om fond, DnB teknologi etc

ip adresse er dessuten bare en tallrekke. 

Anonymkode: 9656e...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, KG vet nøyaktig hvem du er om de bare går igjennom lagrede data. Alle nettsider vet hvem du er, Facebook, Youtube, google, ja alle.

Det er ingen nyhet at KG vet IP adressen din, du kan også gjøre innstillinger i din datamaskin som randomiserer adresse nummeret hver gang du restarter din datamaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det er den samme personen som står bak mange tråder. Om fond, DnB teknologi etc

ip adresse er dessuten bare en tallrekke. 

Anonymkode: 9656e...15b

Ip er ikke bare en tallrekke, det er viktig informasjon en hacker trenger for å angripe pcen. Derfor er det viktig å holde den skjult gjennom VPN eller å randomisere adressen ved innstillinger på windows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som tror at en hacker bare kan ta over PCen, logge inn på nettbanken og tømme alle konti hvis han kan IP-adressen din.

Anonymkode: 28e1b...ace

Det er fakta, ikke noen tror. Hva mener du er feil med den informasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, PussLe! skrev:

Ip er ikke bare en tallrekke, det er viktig informasjon en hacker trenger for å angripe pcen. Derfor er det viktig å holde den skjult gjennom VPN eller å randomisere adressen ved innstillinger på windows.

Problemet er at det er ikke du (eller windows) som bestemmer hva din IP skal være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midgard skrev:

Problemet er at det er ikke du (eller windows) som bestemmer hva din IP skal være.

Er ikke det nei, men det er muligheter for å skjule det ved andre innstillinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, PussLe! skrev:

Ja, KG vet nøyaktig hvem du er om de bare går igjennom lagrede data. Alle nettsider vet hvem du er, Facebook, Youtube, google, ja alle.

Det er ingen nyhet at KG vet IP adressen din, du kan også gjøre innstillinger i din datamaskin som randomiserer adresse nummeret hver gang du restarter din datamaskin.

Skal KG vite hvem du er må de få personopplysningene tilknyttet ip adressen fra nettleverandøren du anvender, og det har ikke KG hjemmel til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PussLe! skrev:

Det er fakta, ikke noen tror. Hva mener du er feil med den informasjonen?

På samme måten at min adresse står f.eks i telefonkatalogen. Risikoen for innbrudd går ikke spesielt opp.

Om ditt datasystem er sikkert (på samme måte som mitt hus er sikret) er du trygg uavhengig om noen vet adressen din eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PussLe! skrev:

Er ikke det nei, men det er muligheter for å skjule det ved andre innstillinger

Den eneste måten å skjule din IP er å ta ut pluggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Midgard skrev:

Den eneste måten å skjule din IP er å ta ut pluggen.

Vist du skal skjule den helt ja og koble ut ja, men man har VPN, og diverse innstillinger som gjør det vanskeligere for andre å lokalisere hvor du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...