Gå til innhold

Er det vanlig at forelskelse i voksen alder er litt mer "avslappet" og ikke like intens som før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tenåring hadde jeg veeeldig intense forelskelser, men de har på en måte roet seg kraftig ned nå som voksen, og med kjæresten jeg har nå mistet jeg fort den kriblende magefølelsen, og det ble mer avslappet. Jeg har derimot mye dypere følelser for han enn noen andre - jeg føler for første gang at jeg elsker noen. Men det er ikke den intense sommerfugl-følelsen. Det er en fantastisk trygg følelse, og glad, og jeg har sånne varme følelser for han. 

Er det vanlig? Han har sagt det samme til meg - han hadde mer intense forelskelser som yngre. Jeg vet ikke om det er positivt eller ikke - på en måte er det jo greit, siden forelskelse har en tendens til å gjøre deg litt "blind". Du ser forbi mange negative ting. Det opplevde jeg jo med eksen. Var ekstremt forelska, men det viste seg at han hadde mange negative sider som jeg så da forelskelsen ga seg etter to-tre år. Da innså jeg hvor elendig match vi var. Med min nåværende kjæreste klarer jeg å se han klart, og jeg er glad i alle hans sider, selv om de ikke er perfekte. :) 

Vil dere si at det er normalt, eller at jo mer forelska/lenger forelska man er, jo bedre er det for forholdet? 

Anonymkode: 1b134...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 37 og når jeg først blir forelska er det like crazy, himmelsk, forferdelig, utmattende, altoppslukende, fomlete, euforisk, søvnløst, psykotisk, skrekkelig, panisk, dramatisk, skjelvende og herlig som da jeg var 18....😍😧

Anonymkode: d87b7...e14

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 37 og når jeg først blir forelska er det like crazy, himmelsk, forferdelig, utmattende, altoppslukende, fomlete, euforisk, søvnløst, psykotisk, skrekkelig, panisk, dramatisk, skjelvende og herlig som da jeg var 18....😍😧

Anonymkode: d87b7...e14

Så rart at det er SÅ forskjellig for alle! 😮 Med kjæresten min ble jeg FORT forelska da, i forhold til eksen. Det tok tre måneder med eksen, og en dag med kjæresten... Så jeg ble jo forelska, og hadde sommerfugler en stund. Men det faded relativt fort. Jeg hadde sommerfugler hele året, men nå er det ikke sånn. Vi flyttet jo sammen tidlig, så det kan jo påvirke det litt kanskje. Holdte på å bli SPRØ da vi ikke bodde sammen, og jeg savnet han med en gang han gikk ut døra. Vet ikke hvordan han hadde det med meg, men tror vi begge har hatt generelt mer avslappede forelskelser enn før da. 

TS

Anonymkode: 1b134...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forelsket meg i voksen alder (+40). Var nærmest arbeidsufør. Sov ikke. Mistet matlysten. Han jeg falt for hadde det likt. Og han var over 50. Det varte lenge ( ikke den helt sinnsyke fasen, heldigvis, men sommerfuglene). Men så var begge i en situasjon hvor vi ikke kunne få hverandre. 

Anonymkode: 5b782...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse er helt likt som da jeg var 14 som 34. Men er jo ikke 14 i hodet, så klarer å være litt fornuftig også. Særlig de to første årene var intense, da syntes jeg det var sexy å vaske trusene hans til og med. Nå er det mer dypt men likevel intenst på sitt vis.

Anonymkode: a2ec3...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forelsket meg i voksen alder (+40). Var nærmest arbeidsufør. Sov ikke. Mistet matlysten. Han jeg falt for hadde det likt. Og han var over 50. Det varte lenge ( ikke den helt sinnsyke fasen, heldigvis, men sommerfuglene). Men så var begge i en situasjon hvor vi ikke kunne få hverandre. 

Anonymkode: 5b782...acd

hva var hinderet?

Anonymkode: a7bf8...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...