Gå til innhold

Ville verden vært et bedre eller verre sted hvis alle så like ut?


Oddy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg dessverre ikke. Da hadde man nok bare lagt vekt på andre typer ulikheter enn de relatert til utseende, f. eks. i større grad lagt vekt på inntekt, sosial status, religion etc. Mennesker er dessverre ganske fantasifulle når det gjelder å finne grunner til å hakke på andre og skape konflikter. 

Anonymkode: 6d4b8...612

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å vite. Men kjedelig ville det nok vært.

Anonymkode: 9fc42...999

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville da vært vitsen. Ingen som skilte seg ut. Hvor lenge ville det gått om alle prøvde å være lykkelige hele tiden? Ville uansett vært Et tidsspørsmål før det også hadde blitt vill vest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil aldri bli kvitt rasisme. Selv om vi alle ble brune så vil vi aldri få den samme brunfargen. Noen vil være lysere og andre vil være mørkere. Utopi å tro at verden hadde vært bedre om alle så like ut. For det første er det en umulighet, og for det andre så er det veldig viktig med mangfoldet vi faktisk har. Det er utrolig synd det som skjer med Europa nå.

Anonymkode: 6176e...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder du deg fælt om dagen, @Oddy ;) 

Forøvrig hadde det vært kjempekjedelig om alle var like.

 

 

Anonymkode: f8323...aa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjeder du deg fælt om dagen, @Oddy ;) 

Forøvrig hadde det vært kjempekjedelig om alle var like.

 

 

Anonymkode: f8323...aa3

Kjede meg når jeg sitter på legevakten vettu 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på hvilke endringer det ville ført til i samfunnet. Alle hadde måttet bruke andre metoder for å identifisere hverandre på, hvis alle så identiske ut. Som kloner av hverandre. Jeg tror vi hadde brukt langt mer tid på hverandres tanker og oppfatninger, heller enn utseende. Men man kan også tenke seg at selv om alle så identiske ut, så hadde det fremdeles vært mulig å kle seg og sminke seg annerledes. Folk hadde, selv om kloner av hverandre, sett forskjellig ut. Med mindre det hadde vært ulovlig å gå i andre klær eller ha en annen hårfrisyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et fryktelig kjedelig scenario 😑 Men sant som noen sier, da ville det blitt ENDA mer fokus på klær og utstyr, inntekt, hus, ferier osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk hadde bare funnet andre måter å skille mellom "oss" og "dem" på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør en kineser. Neida. Very bad joke. Fy meg!

Hvis vi hadde sett helt like ut ville vi vel bare jobbet hardt på alle andre områder for å vise hvor unike vi er. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...