Gå til innhold

Hvis du kunne trykke på en knapp og motta en million dollar, men en fremmed ville dø, ville du trykke på knappen? Og i så fall, hvor mange g


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ville spart en masse menneskeliv ved å trykke da? Om du f.eks kunne velge Kim Jong Un?

Anonymkode: e0300...886

Jeg vil ikke drepe. Kun i selvforsvar eller redde alle jeg er glad i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så absolutt ikke. Tanken på at det kan være en far, mor, tante, onkel, farmor ect til et annet menneske gjør at det ville vært uaktuelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt ettersom hvor gamle disse menneskene er så stjeler du jo mange, mange år fra dem som de kunne hatt med familie og venner. Folk dør hele tiden, men når du trykker på knappen så dør de lenge før de ellers ville gjort det. Kanskje de har barn som nå må leve uten sine foreldre?

For hver gang du trykker så er det en gjeng med mennesker som får livene sine endret for alltid, og må leve resten av sine liv med sorg og savn. Akkurat hva er det du skal gjøre med disse pengene som er så bra at det gjør sorgen til kanskje 1000 mennesker gjennom 10, 20, 30, 50 år verdt det?

Vet du hvordan det er å miste noen du er glad i? Ville du betalt 1 million for å få tilbake et menneske du har mistet? Det ville jeg.

Anonymkode: 14196...987

Jada jada.. 😂 Voldsomt til engasjement for en fiktiv problemstilling.. 😂 

Jeg ville nok betalt 1 mill for noen jeg var glad i ja, men nå var det snakk om fremmede og 100 mill. 

Med mindre du har solgt alt du eier og jobber dag og natt med å redde båtflykninger så kan du kanskje vurdere å stige av den høye hesten din. :)

Anonymkode: c3c3c...118

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza

Jeg hadde tatt den millionen, kjøpt meg en delorean og reist tilbake i tid og forhindret at jeg trykket på knappen, hadde fått litt action i en ellers kjedelig hverdag 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde gjort det, så lenge jeg aldri hadde blitt tatt

Anonymkode: 4fa16...ed0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt kvalm jeg, av å lese alle svarene her. Så mange som synes penger er viktigere enn menneskeliv. 

Jeg hadde aldri trykket, selv om jeg virkelig hadde trengt pengene. 

Anonymkode: 051f2...a7b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt av en uke og trykket til blemmene på fingrene gjorde det uutholdelig.

Anonymkode: 170af...751

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke gjort.

Det der hadde garantert slått tilbake på en eller annen måte. En million er ikke verdt et tap av et menneske eller dårlig karma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette opptaksprøven til Illuminati?

Anonymkode: 170af...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mass skrev:

Nei, det hadde jeg ikke gjort.

Det der hadde garantert slått tilbake på en eller annen måte. En million er ikke verdt et tap av et menneske eller dårlig karma.

Ute av syne, ute av synd.

Anonymkode: 170af...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært Trump -så ja. Ellers nei. Men jeg hadde gitt bort pengene til noen som trenger det, penger for meg er ikke viktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Axl skrev:

Jeg vil ikke drepe. Kun i selvforsvar eller redde alle jeg er glad i. 

Så du ville aldri drept for å redde en masse mennesker siden du ikke kjenner disse menneskene personlig? Det er jo like moralsk ille som de som ville latt uskyldige dø. 

Anonymkode: e0300...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde trykket ca 6 ganger. Da hadde jeg hatt råd til bolig + nok penger til å investere nok til å på lang sikt leve av. 

Anonymkode: ab8a1...f0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jada jada.. 😂 Voldsomt til engasjement for en fiktiv problemstilling.. 😂 

Jeg ville nok betalt 1 mill for noen jeg var glad i ja, men nå var det snakk om fremmede og 100 mill. 

Med mindre du har solgt alt du eier og jobber dag og natt med å redde båtflykninger så kan du kanskje vurdere å stige av den høye hesten din. :)

Anonymkode: c3c3c...118

Ikke drapsmann = høy hest? Er vel heller et absolutt minimum av menneskelighet. Det er et ganske stort spenn fra det å drepe for penger på den ene siden og å selge alt man eier og jobbe frivillig dag og natt på den andre siden. Man må ikke være en helgen for å kunne ta avstand fra onde handlinger.

Anonymkode: 14196...987

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tvisten i plottet skulle ha vært:

Gratulerer! Du har vunnet alle pengene ditt hjerte begjærer. Du kan hente pengepottet som venter på deg. Du må bare gjennom naborommet først for å nå pengerommet. På naborommet sitter alle de dødsdømte, forsvarsløse mennesker. Egenhendig må du drepe hvert enkelt individ med bare nevene. Døren er smekket igjen bak deg og du har ingen retrett-muligheter. Du må fullføre jobben selv.

Resten av ditt liv skal du nå få leve med det marerittet av å drepe disse forsvarsløse menneskene som ikke gjør motstand eller har gjort deg urett på noen måte. 

Gratulerer igjen. Du har fått et litt mer komfortabelt liv til tross for at du allerede har vunnet jackpot ved å bli født i verdens rikeste land.

Ditt avskum.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at så mange ville drept, en tilfeldig, for penger.. Overasket og sjokkert.

Anonymkode: f1fde...9c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...