Gå til innhold

Hvis du kunne trykke på en knapp og motta en million dollar, men en fremmed ville dø, ville du trykke på knappen? Og i så fall, hvor mange g


Anbefalte innlegg

Nei, jeg hadde selvfølgelig ikke trykka. Hadde ikke vurdert det et sekund. Jeg skal ikke gjøre meg til morder uansett hvor mange penger jeg får for det. "Gjeldfritt liv og reise mye med barna." Ja, for det er liksom verdt å drepe noen for. Hva faen... :sjokkbla:

Anonymkode: 14196...987

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med forbehold om at ingen noensinne hadde fått vite om det, og at det virkelig var snakk om fremmede (altså ikke f. Eks den nye kjæresten til søsteren min som jeg ikke hadde møtt enda), og at de døde momentant, så hadde jeg trykket ja. Kanskje 100 ganger? Folk dør hele tiden, og jeg kunne gjort sykt mye bra med masse penger. Vi er uansett sykt overbefolket på denne planeten. 

Anonymkode: c3c3c...118

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Med forbehold om at ingen noensinne hadde fått vite om det, og at det virkelig var snakk om fremmede (altså ikke f. Eks den nye kjæresten til søsteren min som jeg ikke hadde møtt enda), og at de døde momentant, så hadde jeg trykket ja. Kanskje 100 ganger? Folk dør hele tiden, og jeg kunne gjort sykt mye bra med masse penger. Vi er uansett sykt overbefolket på denne planeten. 

Anonymkode: c3c3c...118

Alt ettersom hvor gamle disse menneskene er så stjeler du jo mange, mange år fra dem som de kunne hatt med familie og venner. Folk dør hele tiden, men når du trykker på knappen så dør de lenge før de ellers ville gjort det. Kanskje de har barn som nå må leve uten sine foreldre?

For hver gang du trykker så er det en gjeng med mennesker som får livene sine endret for alltid, og må leve resten av sine liv med sorg og savn. Akkurat hva er det du skal gjøre med disse pengene som er så bra at det gjør sorgen til kanskje 1000 mennesker gjennom 10, 20, 30, 50 år verdt det?

Vet du hvordan det er å miste noen du er glad i? Ville du betalt 1 million for å få tilbake et menneske du har mistet? Det ville jeg.

Anonymkode: 14196...987

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Kim Jong Un så hadde jeg gladelig gjort det fordi det kunne spart en rekke liv. 

Anonymkode: e0300...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det interessante er jo at selv om de færreste av oss begår drap, så lar vi mennesker dø hele tiden, hver dag. Hver eneste gang vi bruker penger på oss selv mens millioner sulter. Det klarer de fleste av oss leve fint med, selv om jeg fortsatt velger å tro at mange av oss ville klart å takke nei til tilbudet fra TS og Harry Lime. 

Anonymkode: ec0b7...55b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke trykket. 

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til det. Og hadde det vært noen i familien som hadde valgt å trykke på knappen så hadde jeg mistet respekten for dem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Axl skrev:

Aldri i livet. Ikke noe å tenke på en gang. Liv er viktigere enn noen jævla penger. 

Om du ville spart en masse menneskeliv ved å trykke da? Om du f.eks kunne velge Kim Jong Un?

Anonymkode: e0300...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Selvsagt ikke.

Hadde klikket meg videre som med alle andre dårlige "vinn en iPhone" eller "mist 10 kilo på 5 dager"-reklamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er Kim Jong Un så hadde jeg gladelig gjort det fordi det kunne spart en rekke liv. 

Anonymkode: e0300...886

Hva eller hvem tror du kommer etter ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du ville spart en masse menneskeliv ved å trykke da? Om du f.eks kunne velge Kim Jong Un?

Anonymkode: e0300...886

Hvis man legger til flere kriterier underveis så kan vel svarene bli annerledes. 

Men, i HI ble det spurt om du ville trykke på knappen og i såfall hvor mange ganger. Det sto ingenting om hvis det var en ond person, da ville kanskje svaret mitt vært annerledes også.

Hvis jeg hadde fått 1 million for å trykke på en knapp så den onde diktatoren døde så kan det nok hende jeg hadde hatt samvittighet til å trykke, men det vet jeg ikke. Jeg vet at jeg ikke ville gjort det om det var snakk om at jeg ikke visste hvem som evt hadde blitt drept av trykket mitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, noen som nettopp har sett The Box? :P Jeg hadde ikke trykket. Hadde ikke klart å ha det på samvittigheten, i tillegg til at jeg ville ha følt at betingelsene er ikke så enkle som bare "et annet menneske dør". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Nei. 

Er det seriøst så mange av dere som ikke hadde hatt problemer med å drepe et annet menneske, så lenge dere slapp å gjøre drittarbeidet selv, og ingen fikk vite at dere hadde skylda? 

Virkelig? 

Forkastelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne jeg teipet fast knappen i nedtrykt posisjon? Og latt den bare stå sånn?

Anonymkode: d014c...c2f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så mange som setter pengerforan liv da!!

Anonymkode: f5958...d57

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sagt ja, og tatt en råsjans på at disse som dør er av kalibret terrorister eller allerede døende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sisti skrev:

Nei. 

Er det seriøst så mange av dere som ikke hadde hatt problemer med å drepe et annet menneske, så lenge dere slapp å gjøre drittarbeidet selv, og ingen fikk vite at dere hadde skylda? 

Virkelig? 

Forkastelig. 

Forstår du ikke at dette er et hypotetisk spørsmål? 

Anonymkode: 86028...46c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...