Gå til innhold

Testosteron tilskudd til menn? Kosttilskudd eller legemiddel på resept?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre om noen her inne har hatt gode resultater på sexlysten ved bruk av testosteron tilførsel enten ved hjelp av reseptbelagte medisiner eller kosttilskudd? Trenger hovedsaklig å høre fra menn, men damer må også gjerne svare😊

Spør fordi min mann har tilnærmet ikke eksisterende sexlyst og dette har han hatt problemer med siden han gikk på seroxin for mange år siden.(" lykkepille")

Vi har sex under 5 ganger i året☹️

Anonymkode: c758a...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han selv noe ønske om dette?

Har han prøvd å øke naturlig, ved å trene, spise, sove og leve mer gunstig? 

Anonymkode: a3a14...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i hvertfall ikke noe vits med kosttilskudd. Hvis han har nedsatt sexlyst pga hormonmangel så trenger han mer enn hva enn et kosttilskudd kan bidra med. Testosteron kan sikkert fungere hvis han faktisk har lave nivåer og det er grunnen til manglende sexlyst. Er mann på 32. ALdri følt meg så ungdommelig, sterk og viril som da jeg begynte å ta kurer i slutten av 20 årene. 

Anonymkode: d05e3...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har problemer med å sovne men sover nok føler han selv. 

Ikke spesielt glad i å trene men han er en veldig aktiv mann til vanlig, ikke typen som slenger seg på sofaen etter jobb akkurat. Spiser normalt sunt og er ikke overvektig. Det eneste vi vet som har fjernet lysten hans helt er at han har gått på seroxin i mange år sammenhengende.

Vi har ellers ett veldig godt forhold og vi krangler sjelden. Dette er i grunnen den eneste "feilen" vi har i forholdet våres, så ja han ønsker jo å undersøke selv om det er noe medisinsk galt. Har også vurdert å treffe en sexolog for å finne ut av den psykiske biten.

Anonymkode: c758a...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i hvertfall ikke noe vits med kosttilskudd. Hvis han har nedsatt sexlyst pga hormonmangel så trenger han mer enn hva enn et kosttilskudd kan bidra med. Testosteron kan sikkert fungere hvis han faktisk har lave nivåer og det er grunnen til manglende sexlyst. Er mann på 32. ALdri følt meg så ungdommelig, sterk og viril som da jeg begynte å ta kurer i slutten av 20 årene. 

Anonymkode: d05e3...d78

Hva slags kurer er dette? Piller? Hva med bivirkninger og slikt?

Anonymkode: c758a...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør gå til lege og måle testosteronnivået. Kosttilskudd inneholder ikke hormoner, så det vil ikke ha noen effekt. 

Anonymkode: 76c3b...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har problemer med å sovne men sover nok føler han selv. 

Ikke spesielt glad i å trene men han er en veldig aktiv mann til vanlig, ikke typen som slenger seg på sofaen etter jobb akkurat. Spiser normalt sunt og er ikke overvektig. Det eneste vi vet som har fjernet lysten hans helt er at han har gått på seroxin i mange år sammenhengende.

Vi har ellers ett veldig godt forhold og vi krangler sjelden. Dette er i grunnen den eneste "feilen" vi har i forholdet våres, så ja han ønsker jo å undersøke selv om det er noe medisinsk galt. Har også vurdert å treffe en sexolog for å finne ut av den psykiske biten.

Anonymkode: c758a...e55

Jeg snakket om målrettede tiltak for å øke produksjonen, ikke om å leve generelt sunt. 

Anonymkode: a3a14...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket om målrettede tiltak for å øke produksjonen, ikke om å leve generelt sunt. 

Anonymkode: a3a14...796

Hva mener du med målrettede tiltak da? Skal jeg " tvinge" mannen til å legge seg, jogge og spise enda sunnere? Han har jo en sunn livstil fra før av? Hvilke spesifikke tiltak mener du?

Anonymkode: c758a...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han heller Spirulina, og Wheatgrass pulver. Veldig sunt kosttilskudd som får opp libidoen. Tesosteron tilskudd gir deg bare en farlig ustabil og irritabel mann. 

Anonymkode: 048b1...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann bruker testosteron. Han har brukt både krem som skal smøres på huden daglig men bruker nå nibido hver 12.uke. Av og til venter han lenger enn 12 uker mellom hver injeksjon og jo lengre tid som går jo mere medgjørlig blir han (er veldig snill til vanlig også da). Dagene etter injeksjonen er han mere oppfarende og kranglete enn vanlig, vi er klar over det begge to så det går greitt. For hans del er testosteronet noe han ikke produserer selv så han må ha tilskudd. Jeg anbefaler at din mann tar tester hos legen for å se om nivået hans er innenfor normalen. Å ta tilskudd kan være en bombe hvis kroppen ikke trenger det og da er det ikke sexbombe jeg tenker på. 

Anonymkode: b8e5d...2da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann bruker testosteron. Han har brukt både krem som skal smøres på huden daglig men bruker nå nibido hver 12.uke. Av og til venter han lenger enn 12 uker mellom hver injeksjon og jo lengre tid som går jo mere medgjørlig blir han (er veldig snill til vanlig også da). Dagene etter injeksjonen er han mere oppfarende og kranglete enn vanlig, vi er klar over det begge to så det går greitt. For hans del er testosteronet noe han ikke produserer selv så han må ha tilskudd. Jeg anbefaler at din mann tar tester hos legen for å se om nivået hans er innenfor normalen. Å ta tilskudd kan være en bombe hvis kroppen ikke trenger det og da er det ikke sexbombe jeg tenker på. 

Anonymkode: b8e5d...2da

Trodde det var en myte? Har lest litt her og der om bivirkningene og de fleste plasser stod det at dersom produksjonen allerede var lav i utgangspunktet så ville ikke behandlingen gjøre mannen spesielt agressiv?? Men blir din mann ustabil/ hissig altså? 

Anonymkode: c758a...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gi han heller Spirulina, og Wheatgrass pulver. Veldig sunt kosttilskudd som får opp libidoen. Tesosteron tilskudd gir deg bare en farlig ustabil og irritabel mann. 

Anonymkode: 048b1...371

Har du personlig erfaring med at dette virker? Er ikke intressert i å kaste bort tid og penger på noe som ikke garantert har en effekt... 

Anonymkode: c758a...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Ville bare også høre om noen her har vært hos sexolog eller samlivsterapeut? 

Er jo en sjangs for at testen viser at han ikke har lavt testosteron og da er det jo kanskje ett logisk neste steg å nøste opp i forholdet ellers? 

Har vært sammen med denne mannen i 11 år og begynner å bli fryktelig tungt for selvtilliten min å bli avvist hele tiden, så jeg er jo desperat etter å finne en bedre løsning. 

Klarer ikke å leve sånn i mange år til rett og slett. Han har jo også forstått dette etter mange samtaler rundt det emosjonelle ved å bli avvist... 

Aldri hatt dette problemet før heller. Alle menn jeg var i forhold med før han har hatt ganske lik sex lyst som meg selv (ca 3-4 ganger i uka)

Trodde lenge at det var noe galt med meg og vi har hatt mange gode samtaler rundt dette. Han sier selv at han finner meg attraktiv og jeg synes selv at jeg er helt fin👀 Hvis det er lov å si?  

Hadde noen av dere holdt ut med så lite sex? Har kommet inn i det tankemønsteret at jeg har problemer med å nyte sex når jeg føler at jeg "tvinger" han til det og blir også litt sånn at jeg bare tenker at " ja, nå blir det jo 3-4 måneder til neste gang".  Begynner å kjenne litt på bitterheten også. Tenker at jeg har lyst til å ha en elsker eller prøve ett åpent forhold hvis ikke noen andre tiltak fungerer men jeg elsker jo denne mannen og vil bare ha sex og intimitet med han....

Anonymkode: c758a...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med målrettede tiltak da? Skal jeg " tvinge" mannen til å legge seg, jogge og spise enda sunnere? Han har jo en sunn livstil fra før av? Hvilke spesifikke tiltak mener du?

Anonymkode: c758a...e55

Nei, det skal du ikke, det er derfor jeg spør om dette er noe han ønsker selv. Les innleggene!

Det er noe han må sette deg inn i selv, det finnes mye informasjon om dette på nett.

Du kan ikke tvinge en mann til å gjøre noe. Hvis ikke dere har så god kommunikasjon at dere er enig på dette området, eller dette er snakk om at du skal tvinge han til noe, slik du antyder her, så bør dere ikke ha sex. Det å leve med stress er seg selv usunt, hvis du stadig presser han til ting, kan det være årsak til både lave testosteronnivåer og dårlig sexlyst.

Det er hormoner det er snakk om, det er alvorlig. Det skal være frivillig og ønsket.

Om du har lyst til å være på tilbydersiden kan du foreslå en ekstra dame til han. Det kan øke nivået og lysten :) 

Anonymkode: a3a14...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at jeg har lyst til å ha en elsker eller prøve ett åpent forhold hvis ikke noen andre tiltak fungerer men jeg elsker jo denne mannen og vil bare ha sex og intimitet med han....

Anonymkode: c758a...e55

Ta det opp med mannen, kanskje dette kan hjelpe dere begge. 

Anonymkode: a3a14...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo derfor jeg skriver "tvinge" i anførselstegn... Jeg verken kan eller vil tvinge han til noe som helst.  Poenget er jo at vi begge synes dette er et stort problem i ett ellers godt forhold. Og ja jeg kunne ha hatt ett åpent forhold for begge parter, men hvis han allerede har problemer med sex med en dame blir det vel ikke akkurat mindre stress/press med flere å tilfredstille?? 

 

Anonymkode: c758a...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med mannen, kanskje dette kan hjelpe dere begge. 

Anonymkode: a3a14...796

Gjort.....mange ganger og ja ikke på en kranglende bebreidende måte men vi har jo hatt noen samtaler i løpet av de snart 11 årene....

Anonymkode: c758a...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo derfor jeg skriver "tvinge" i anførselstegn... Jeg verken kan eller vil tvinge han til noe som helst.  Poenget er jo at vi begge synes dette er et stort problem i ett ellers godt forhold. Og ja jeg kunne ha hatt ett åpent forhold for begge parter, men hvis han allerede har problemer med sex med en dame blir det vel ikke akkurat mindre stress/press med flere å tilfredstille?? 

 

Anonymkode: c758a...e55

Hør med mannen, det kan vær nettopp hva han behøver ;) 

Anonymkode: a3a14...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør med mannen, det kan vær nettopp hva han behøver ;) 

Anonymkode: a3a14...796

Vært ett forsøk. Skal prøve. Ser liksom for meg at han blir litt paff men sikkert et spennende forslag. Da har jeg i alle fall undersøkt alle muligheter:huh:

Anonymkode: c758a...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonmangler og hormonsykdom er en lege-sak. Å kjøpe det tullet som de viser på tv er bortkastet penger.

Anonymkode: fbac8...4ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...